.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارتفاع نیم متری برف در لاریجان آمل
فرماندار آمل از بارش نیم متری برف در بخش لاریجان شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، سید جعفر رسولی پیش ازظهر یکشنبه در جلسه مقابله با بحران خشکسالی در شهرستان آمل با اشاره به وضعیت ناپایداری جوی در استان از بارش نیم متری برف در ارتفاعات لاریجان خبر داد.

وی با بیان اینکه مقابله با خشکسالی نیازمند برنامه ریزی و برنامه جامع است، برق دار کردن چاههای آب کشاورزی و لایروبی آنها را از جمله طرح ها برشمرد و گفت: با تلاش و همراهی کشاورزان و مراکز خدمات کشاورزی باید زمان کشت را بالا بریم و در سال زراعی جاری از پنج روز قبل از عید کار نشاکاری در شهرستان آغاز شد و ۲۰ روز زمان کشت به جلو آورده شده است.

وی بر لزوم ترویج بیمه کشاورزی تاکید کرد و گفت: تاکنون در ۷۶ درصد از ۳۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری آمل عملیات نشاکاری انجام شده است و ۱۰ روز آینده اوج نشاکاری در شهرستان خواهد بود.

فرماندار آمل، شمار چاه های شهرستان را ۱۸ هزار حلقه برشمرد و گفت: ۱۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز هستند و ۲۴ قطعه آببندان نیز در شهرستان وجود دارد و ۲۴ هزار نفر در امر کشاورزی در شهرستان اشتغال دارند.

رسولی با بیان اینکه آورده آب رودخانه هراز ۱۲ هزار مترمکعب است گفت: این میزان در سال های قبل ۳۵ هزار متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به برق دار شدن چاه کشاورزی ۲۵ روستا ادامه داد: امسال آب سد لار کاهش یافته و تنها پنج تا ۱۰ میلیون لیتر آب به پایین دست خواهد آمد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.758 seconds.