.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از شایعه تا واقعیت ریزش دیواره سد شهید رجایی ساری
خبری مبنی بر خطر ریزش و رانش دیواره سد شهیدرجایی و قسمت شرقی جاده دودانگه در فضای مجازی پیچیده که نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشته است.

به گزارش شمال نیوز، خبری مبنی بر خطر ریزش و رانش دیواره سد شهیدرجایی و قسمت شرقی جاده دودانگه در فضای مجازی پیچیده که نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشته است.

سد شهید رجایی در مسیر بین جاده‌ای واقع شده که هم جاده روستایی و هم مسیر به روستاهای دودانگه و سوادکوه است.

روزانه تردد بسیاری از این محور صورت می‌گیرد بحث ریزش و رانش آن موجب نگرانی‌های بسیاری شده است؛ باتوجه به اینکه درحال حاضر فصل کشاورزی را در پیش داریم و روزانه کشاورزان بسیاری در این مسیر تردد می‌کنند در صورت ریزش این کشاورزان با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

* لغزش در دیواره سد مخزن طبیعی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره به خبرنگار فارس، اظهار کرد: لغزش در دیواره سد مخزن طبیعی است.

محمدابراهیم یخکشی بیان کرد: این لغزش مربوط به خاک بوده و ریزش و رانش دیواره سد صحت ندارد.

 

 

*ریزش مربوط به سال‌های گذشته بود

بخشدار کلیجانرستاق نیز در این‌باره به خبرنگار فارس، گفت: درپی این خبر این موضوع از دو جهت امور آب و منابع طبیعی مورد پیگیری قرار گرفت.

مرتضی بابایی با بیان اینکه این ریزش مربوط به سال‌های گذشته (78) بوده است، اضافه کرد: افرادی که وارد منطقه شدند با این تصور که این ریزش جدید بوده نسبت به ارسال آن در فضای مجازی اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه مأموران منابع طبیعی در قالب تیمی برای بازبینی به منطقه اعزام شدند، افزود: مشخص شد این رانش برای سال‌های گذشته بوده است.

*انجام مطالعات برای جلوگیری از بروز حادثه ضروری است

بخشدار کلیجانرستاق ساری تصریح کرد: ازآنجایی که احتمال می‌رود این ریزش هر سال ادامه داشته باشد شرکت آب منطقه‌ای به‌عنوان متولی مخزن سد شهیدرجایی پیگیر این موضوع باشد.

بابایی با اعلام اینکه بالادست جداره سد راه ارتباطی بین استانی و روستایی محسوب می‌شود، گفت: برای جلوگیری از رانش و تثبیت خاک و جلوگیری از ریزش بیشتر باید مطالعاتی انجام شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی یادآور شد: روستای افراچال نیز در بالادست جداره سد شهید رجایی واقع شده که در صورت بروز مشکل امکان دارد شاهد حوادث ناگواری باشیم.

بخشدار کلیجانرستاق گفت: دلیل ریزش و رانش در جداره شد به‌دلیل تغییر در عمق و پرآب و کم آب شدن و اختلافات در شرایط خاک بوده که اگر در عمق باشد فاجعه خواهد بود که انجام مطالعات در این زمینه ضرورت دارد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.206 seconds.