.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسعه گفتمان اجتماعی نیازجامعه است/درآمد ۱۱ میلیاردی صنایع دستی
استاندار مازندران، توسعه گفتمان اجتماعی را یک نیاز و ضرورت برای جامعه دانست.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی ظهر سه شنبه در نشست با احزاب و گروه های سیاسی استان با اشاره به این که توسعه گفتمان اجتماعی یک نیاز و ضرورت برای جامعه ماست و باید با هم بر سر مسائل مختلف گفتگو کنیم، گفت: اگر کارهای ما برای رضای حق باشد، تحزب و فعالیت حزبی به جنس امر به معروف تبدیل می شود و ارزش ماندگار پدید می آید.

استاندار با بیان این که مازندران در شمار معدود استان های دارای خانه احزاب است و باید از آن به عنوان یک ظرفیت بهره گیری شود، تصریح کرد: بالندگی و نشاط سیاسی در گرو بحث، گفتگو و در کنار هم قرار گرفتن است و جامعه ما به رشد و بلوغ سیاسی نیازمند است.

اسلامی با بیان این که جمهوری اسلامی در تراز بالای قدرت قرار دارد، حفظ ارزش پول ملی را مهم ترین کار فعالان اقتصادی برشمرد و یاد آور شد: دولت تدبیر و امید تلاش فراوانی برای مبارزه با قاچاق و پولشویی صورت داده و اقداماتی که در مقابله با قاچاق گوشی موبایل و استقرار سامانه های الکترونیکی در گمرک انجام داده از جمله اقدامات ارزشمندی است که برای مبارزه با فساد صورت گرفته است.

وی با بیان این که پول کثیف که از سوی آمریکایی ها جریان سازی می شود مناسبات اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد و بهم می زند، گفت: خانه احزاب، می تواند روی پدیده های اقتصادی کار کند و تحلیل های واقع بینانه و موثر از از این جریانات ارایه نماید.

استاندار مازندران با اشاره به این که افراد در نظام کاری و مدیریتی باید سرجای خود قرار گیرند، افزود: نظام مدیریتی باید بصورت متمرکز بدنبال پشتیبانی، هماهنگی و تسهیل گری باشد و با نظام مدیریتی در هم پیچیده عنکبوتی که هر یک از جایی خاص کنترل شود، نمی توان امورات استان را هدایت کرد و به پیش برد.

اسلامی با اشاره به این که هر کسی باید در جای خود مدیریت کند و نسبت به وظایف خود، پاسخگو باشد، خاطر نشان کرد: امروز باید با ضعف و ناتوانی مدیریتی قاطعانه برخورد کنیم تا به کارآمدی مدیریتی دست پیدا کنیم.

استاندار، تحقق کارآمد سازی مدیریتی در مازندران را یک ضرورت دانست و گفت: فساد اداری از ضعف مدیریتی، افزون طلبی و نفوذ اتفاق می افتد.

اسلامی با اشاره به این که نباید اطلاعات و آمار غیر واقعی به جامعه تزریق شود، اظهار داشت: دولت در دو نوبت برای خرید برنج از کشاورزان برای حذف دست دلالان در استان اقدام نموده و هم چنان نیز این روند ادامه دارد و امسال برای نخستین بار با تشکیل کمیته برای مرکبات، حمایت از صادر کنندگان، شبانه روزی کردن فعالیت گمرک، سیار کردن کار قرنطیه و اضافه کردن شیفت، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که با نظام مدیریتی کارآمد می توان در روند توسعه استان شتاب ایجاد کرد اظهار داشت: باید با کار علمی و اعمال آن در سیستم مدیریت، تغییرات واقعی ایجاد کرد.

استاندار با بیان این که تحول واقعی با تغییر در نگاه اتفاق می افتد، یاد آور شد: چند دهه پسماند و فاضلاب برای استان مسئله است و باید برای هریک از مسایل راه حل های مناسب ارایه شود.

وی با بیان این که تکمیل پروژه های پسماند در استان شتاب یافته است، گفت: با سرمایه گذاران و افراد دارای ظرفیت برای مشارکت در توسعه استان مذاکره کرده ایم و در تلاشیم تا زمینه نقش آفرینی آنان در شکوفایی مازندران را فراهم کنیم.

استاندار با اشاره به این که برای تقویت حوزه های اقتصادی استان باید تحرک داشته باشیم و عرصه های فعالیت را بشناسیم، تصریح کرد: با شرکت کاله برای ایجاد پالایشگاه شیر تفاهم کرده ایم، بوم گردی در استان در حال توسعه است و بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت مشاغل روستایی از سوی دولت اختصاص یافته است.

مقام عالی دولت به ۱۶ میلیون نفر شب اقامت گردشگر در استان در ایام نوروز امسال اشاره کرد و افزود: ۷۸ کنسرت در ایام نوروز در مازندران، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته اند و بازارچه های صنایع دستی در این ایام بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان از حضور گردشگران درآمد داشته اند.

استاندار به اتمام چهار خطه شدن جاده سوادکوه و آغاز عملیات ۳ پل بزرگ در جاده هراز در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: باید با جدیت مسائل توسعه ای و زیرساختی استان را دنبال کرد و به نتیجه رساند و در این راستا همه باید ید واحد باشند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.523 seconds.