.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اداره‌کل منابع طبیعی، جنگل را برای اقتصاد نمی‌بیند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: اداره‌کل منابع طبیعی مازندران به‌عنوان متولی جنگل‌های مازندران، این عرصه‌ها را برای اقتصاد نمی‌بیند و به همین خاطر هیچ‌وقت علاقه‌مند نیست در بحث جنگل وارد طرح‌هایی شویم.

به گزارش شمال نیوز،محمد محمدپور عمران اظهار کرد: در طرح تنفس جنگل، کسانی هستند که کلیشه‌ای استدلال می‌کنند که در مازندران کوه، جنگل، دریا و جلگه داریم، در حالی‌که باید واقعی‌تر نگاه شود و اگر جنگل داریم نسبت به استفاده از جنگل محدودیت خاص داریم و باید تصمیم بگیریم که آیا جنگل را اقتصادی دیدیم یا خیر.

وی ادامه داد: اداره‌کل منابع طبیعی مازندران به عنوان متولی جنگل‌های مازندران، این عرصه‌ها را برای اقتصاد نمی‌بیند و به همین خاطر هیچ‌وقت علاقه‌مند نیست در بحث جنگل وارد طرح‌هایی شویم که به‌صورت گسترده استفاده از چوب جنگل و جایگزینی آن رخ دهد و چیزی که در دنیا وجود دارد، به‌صورت موزاییکی پازل‌بندی می‌کنند، یک پازل را قطع می‌کنند و پازل بعدی را جایگزین می‌کنند و حتی در اوج جنگلداری و بهره‌برداری از جنگل شاهد این پازل‌بندی نبودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: هرچه قدر استفاده زراعی از جلگه‌ها داشته باشیم و این نکته را باید بدانیم در هیچ جای دنیا مخصوصا ایران کشاورزی برای اشتغال و تولید ثروت و درآمد، ظرفیت خوبی ندارد اما کشاورزی امری ضروری و حیاتی و صرفاً برای تأمین غذا و امنیت غذایی است و به همین دلیل در دنیا به کشاورزی یارانه پرداخت می‌کنند و اگر خودگردان بود، چرا باید یارانه دریافت می‌شد؟

این مسؤول با بیان اینکه در مازندران ضمن اینکه باید کشاورزی را حفظ کنیم و باید مکانیزه شود، خود به خود سبب می‌شود اشتغالزایی کاهش یابد، گفت: نباید بر این تنور بزنیم که اگر به کشاورزی اهمیت بدهیم مشکل اشتغال حل می‌شود چراکه در هیچ جای دنیا این اتفاق نیفتاده که با کشاورزی مشکل اشتغال حل خواهد شد.

محمدپور اظهار کرد: برخی‌ها به دنبال این هستند بگویند ما هیچ مشکلی نداریم و برخی‌ها هم می‌گویند مشکلاتی وجود دارد و سیاه و سفید دیدن مرغوب است اما باید از شاخص‌های معتبر بسنجیم کجای کار قرار داریم و در این راستا در برخی رسانه‌ها می‌ببینیم با یک مثال و مصداق خواهان این هستند جامعه را قضاوت کنند که این صحیح نیست.

وی ادامه داد: در مازندران افراد کمی هستند تصویر واقعی از مازندران دارند و با یکسری استدلال‌های کلیشه‌ای اقدام به قضاوت می‌کنند، برخی از ظرفیت‌ها و ثروت‌های نهفته نقد تلقی می‌شود در حالی که نقد نیست فرصتی مانند دماوند داریم که در اقتصاد مازندران نقش صفر دارد چراکه تصمیم گرفته شد دماوند به‌عنوان عارضه طبیعی تحت حمایت و ممنوعیت شدید محیط زیستی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: دماوند ثروت نقد نیست و برای استفاده از آن باید طرح و پروژه داشته باشیم و از طرفی سواستفاده‌ها زیاد و نظارت ضعیف شد و نمی‌توان طرفدار این بود محدودیت‌ها کم شود، اگر محدودیت داشته باشیم نمی‌توانیم بر روی ثروت‌اندوزی و تولید ثروت حساب کنیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.08 seconds.