.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم برخورد قاطع با متجاوزان به اراضی بیت‌المال
رئیس کل دادگستری استان مازندران برخورد قاطع با متجاوزان به اراضی بیت‌المال تاکید کرد.

به گزارش شمال نیوزبه نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در بازدید از حوزه قضایی بند پی شرقی بابل در جمع همکاران قضایی گفت: رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها باید با کسانی که اقدام به دست‌درازی به حریم بیت‌المال و همچنین تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و ساخت‌وساز غیرمجاز در عرصه جنگلی می‌کنند با جدیت و شدت برخورد و از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حفظ حقوق بیت‌المال بر همه واجب است، اظهار کرد: آسیب‌های وارده بر منابع طبیعی و محیط زیست می‌تواند سلامت مردم و جامعه را به خطر بیاندازد که لازمه جلوگیری از این موضوع، مبارزه با سود جویان به منابع طبیعی است.

رئیس کل دادگستری مازندران درباره جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و آسیب‌های آن که بر محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌شود، افزود: می‌توان با اطلاع‌رسانی دقیق از سوی مراکز مرتبط واجتناب از این‌ موارد، موضوع را در بین مردم فرهنگ‌سازی و در جامعه نهادینه کنیم؛ تا بتوانیم با این روش گام موثری در حفظ بیت‌المال و منابع طبیعی برداریم.

تقوی‌فرد به موضوع زمین‌های موقوفه در بعضی از حوزه قضایی اشاره کرد و گفت: مسؤولان قضایی در این حوزه‌ها باید جدیت خاصی در این زمینه داشته باشند و با متخلفانی که در این عرصه با تجاوز به حریم منابع طبیعی و موقوفات اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز می‌کنند بدون هیچ چشم پوشی به شدت برخورد قانونی داشته باشند.

وی به مسؤولان قضایی این حوزه‌های قضایی تأکید کرد: قضات نباید با کسانی که به حریم موقوفات تجاوز و اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز می‌کنند به سادگی برخورد کنند بلکه باید با متجاوزان به عرصه ملی که اقدام به ساخت‌وساز در حریم منابع طبیعی می‌کنند، برخورد و نسبت به تخریب این بناها اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران درباره احکام اجرایی که از سوی مقامات قضایی صادر می‌شود، گفت: همکاران قضایی و اداری باید جدیت خاصی بر اجرای احکامی که از سوی دادگاه صادر شده است داشته باشند؛ به‌طوری که این احکام باید از سوی ضابطین دستگاه قضایی به اجرا گذاشته شود و در صورتی که ضابطان عام و خاص به هر نحوی از این دستور شانه خالی کنند دستگاه قضایی شهرستان این موارد را به استان گزارش تا از سوی مسؤولان استانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.176 seconds.