.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عوامل تشدید قیمت دلار در بازار ایران/بخشی از محدودیت‌های ارزی از برجام نشات می‌گیرد
کارشناس اقتصادی و مسائل بانکی با تشریح عوامل تشدید قیمت دلار در بازار ایران، گفت: در حال حاضر مباحثی که در ارتباط با دلار مطرح است، مباحث اقتصادی نیست.

به گزارش شمال نیوز،ابوالحسن معصومی درباره وضعیت قیمت دلار در بازار اظهار کرد: در حال حاضر مباحثی که در ارتباط با دلار مطرح است، مباحث اقتصادی نیست.

وی با اعلام اینکه مسؤولان روز گذشته اعلام کردند که افزایش قیمت دلار به دلیل مسائل اقتصادی ایجاد نشده است، تصریح کرد: مباحث تلاش‌های منطقه‌ای و اختلاف‌های داخلی مواردی است که مطرح شده است.

این کارشناس ارشد اقتصادی خاطرنشان کرد: نرخ قیمت ثابت برای دلار اعلام شده است، برای یکسان‌سازی قیمت ارز است، باید ببینیم این قیمت جدید شده در بازار چه تاثیری دارد.

وی ادامه داد: رقم 6 هزار و 100 روز گذشته با اعلام نرخ 4 هزار و 200 تومان به 5 هزار و 700 تومان رسیده است.

معصومی اظهار کرد: اگر نرخ دلار امروز به زیر 5 هزار تومان برسد به نرخ تثبیت ارز می‌رسیم، اگر غیر از این باشد باید بررسی شود که تنش‌های منطقه‌ای تا چه مقدار اثرگذار است و میزان آن هم باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: نظر شخصی‌ام این است که طی یک ماه آینده تنش‌های منطقه‌ای را داریم و نوسانات نرخ ارز نمی‌تواند به 4 هزار و 200 تومان نزدیک شود.

کارشناس ارشد اقتصادی و استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ممکن است در نرخ رسمی به این عدد نزدیک شویم ولی نرخ غیررسمی دچار نوسانات است، ممکن است در قیمت 5 هزار تومان و 5 هزار و 300 باقی بماند.

وی در پاسخ به این سؤال که از نظر علمی و مباحث کارشناسی نمی‌توان اقدام مناسبی برای تثبیت نرخ ارز تعریف کرد، گفت: بحث علمی زمانی موثر است که بحث ارز مباحث اقتصادی باشد.

معصومی یادآور شد: بخشی از مباحث اقتصادی ارز بحث عرضه و تقاضا، عدم وجود محدودیت‌های ارزی و همچنین سیاست‌های اجاره‌ای ما مناسب بوده باشد و ذخایر ارزی مناسب در اختیار داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در همه این حوزه‌های که اعلام شده در حال حاضر دچار مشکل هستیم، ادامه داد: همه حوزه‌ها در حال حاضر مورد بحث است که عوامل درونی و بیرونی داشته که حوصله بحث در این گفت‌وگو وجود ندارد.

کارشناس ارشد اقتصادی و دانشگاه، بیان کرد: بحث مافیای اقلیم اربیل و کردستان و حتی ترکیه که دلار را باقیمت متفاوت عرضه می‌کنند که نیاز است در این حوزه اقدامات مناسبی انجام شود.

وی اضافه کرد: به نظرم باید تا یک ماه آینده منتظر قضیه برجام باشیم و بخشی از محدودیت‌های ارزی از برجام نشات می‌گیرد.

معصومی در پاسخ به این سؤال که در ایام انتخابات مطرح شده بود که قیمت دلار به 7 هزار تومان می‌رسد، آیا به نظر شما عواملی هستند که نسبت به این موضوع دامن بزنند، افزود: برخی از مباحث افزایش قیمت دلار مربوط به تنش‌های سیاسی داخلی است که از گذشته اتفاق افتاده است و ممکن است در حال حاضر عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: دولتی‌های معتقد هستند که سناریوی که رقبا برای آنها ایجاد کردند، اثرگذار است که ما نمی‌توانیم در حال حاضر روی آن نظر بدهیم و نقش آن در حال حاضر قابل بحث نیست.

این کارشناس ارشد اقتصادی در پایان گفت: متولیان اعلام می‌کنند که 25 میلیارد دلار نزد مردم هست، آیا این دلار می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد، این موارد نکات قابل بحث است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.