.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گپ خواندنی با امام‌جمعه‌ آمل ؛
دامادهایم بیکار هستند / من با لات‌ها هم ارتباط دارم
شمال نیوز : امام جمعه کشاورز آمل که در تجمع معترضین ۹۶ سخنرانی کرده بود، می‌گوید برای ارتباط با مردم و شنیدن صدای آنها، دامداری و کشاورزی را ادامه می‌دهد و برای گفت‌وگو با جوانان حاضر است حتی در قهوه‌خانه‌ هم حضور یابد.....
دامادهایم بیکار هستند / من با لات‌ها هم ارتباط دارم

شمال نیوز  : تسنیم نوشت: امام جمعه کشاورز آمل که در تجمع معترضین ۹۶ سخنرانی کرده بود، می‌گوید برای ارتباط با مردم و شنیدن صدای آنها، دامداری و کشاورزی را ادامه می‌دهد و برای گفت‌وگو با جوانان حاضر است حتی در قهوه‌خانه‌ هم حضور یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه‌ای است که می‌گوید روستایی و فرزند قصاب است و در مراسمات عروسی گرفته تا خط مقدم نبرد در سوریه حضور دارد.

اهم این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

*روحانیت باید آخوند باشد و در قلب‌های مردم جای بگیرد و کنار مردم باشد، به‌نظر من یکی از ویژگی‌های روحانیت این است که خانواده‌اش همرنگ جماعت و مردم باشد. من سال 80 که به ایلام رفتم خانواده را همراه خودم بردم همان مدرسه‌ای که بچه‌های عادی می‌رفتند بچه‌های من هم می‌رفتند گرچه در قم که بودیم فرزندانم به مدارس غیرانتفاعی می‌رفتند اما وقتی مسئولیتی گرفتم که ایجاب می‌کرد همانند مردم باشد، فرزندانم را به مدارس دولتی فرستادم.

*من همه جا هستم، در بیمارستان، در بخش کشاورزی، در بازار، در خانه‌های مردم، در عروسی و عزا و در زندان که بارها بارها رفته‌ام.

*من چندین بار زندان رفته و با زندانیان‌های هم غذا و هم صحبت شده‌ام.

*تیم فوتسال داریم که برای نهاد نمازجمعه است. هم خواهران و هم برادران.

*وقتی امام جمعه رامسر بودم، رفتم گوشت بخریم. فروشنده گفت این گوشت خیلی خوب است، گفتم اگر خوب است برای شما. آن که می‌گوید بد است را به من بدهید. گفت فرقشان چیست؟ گفتم این گوشت بز است و آن یکی بره. قصاب تعجب کرد. به شوخی به او گفتم من به اندازه سن شما قصابی و دامداری کرده‌ام.

*با همین لباس و همین الان از کشاورزی آمدم.

*اصلا امام جمعه چه اشکالی دارد که کار کند؟ این حرف‌ها که بگویند امام جمعه نباید کار کند درست نیست. وقتی صبح فاطمه سادات به مدرسه برود ما هم 7 صبح با حاج خانم به سر زمین می‌رویم و امروز هم کاهو کندیم.

*معتقدم ماشین باید امنیت داشته باشد. ولی اینکه مقید باشم حتما ماشین خاصی سوار شوم، اینطور نیست. چه ژیان باشد چه بنز، هرچه باشد سوار می شوم.

*من در فقر زندگی نمی‌کنم اما مثل مردم زندگی می کنم. مثلا برای دخترهایم عروسی گرفتم که مردم می گیرند. البته مراسم در هتل نبود من به مکه فرستادم و در حسینیه عروسی گرفتم با کمترین هزینه.

*من 2 تا داماد دارم که هر 2 بیکار هستند یکی دکترای جامعه شناسی دارد و دیگری شاگرد اول دانشگاه شهید بهشتی است. به جدم قسم سفارش نکردم و نشانه‌اش هم این است که دامادهایم بیکار هستند؛ اگر همین امروز اراده بکنم مشغول می‌شوند اما این کار را نکرده و نخواهم کرد.

*به جوان باید احترام گذاشت. جوان‌های خوبی داریم. یکی از اشتباهاتمان این است که فکر می‌کنیم مردم مثل میوه و تره بار هستند و باید آنها را جدا کنیم ظلمی که روحانیت به خودش می‌کند از این موضوع است.

*من با لات‌ها هم ارتباط دارم، من می‌گویم همه خوب هستند شما حرف ما را بد تعبیر نکنید.

*از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ماهانه 200 هزار تومان واریز می‌شود، حقوق همین است. آدامس هم نمی‌شود خرید. حقوق همین است که گفتم.

*اگر نخندند، قهوه خانه هم می‌روم اگر نروم و با آنها صحبت‌ نکنم نمی‌توانم حرف‌شان را بشنوم. امام جمعه باید بین جوانان باشد. باید به میادین ورزشی رفت، باید به مراکز تفریحی رفت باید به قهوه خانه و زورخانه هم که شده رفت. ما حق نداریم دین را تنها در سینه زدن و گریه کردن خلاصه کنیم. شادی و نشاط لازم است و باید به این شادی‌ها احترام گذاشت و با جوان‌ها بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 فروردين 1397
احسن بر همچین روحانی عزیز ، خدا کنه همه مثل شما زندگی کنند اما متاسفانه بیشتر مسئولین ما فقط به فکر خودشون هستند ....
دبیر 18 فروردين 1397
آقا سید جلیل .اگر همه روحانیون این جوری باشند در منش ورفتار جامعه مان وضعش این نبود. جامعه پر از دروغ .ریا.تهمت زدن ها .مایه رفتن برای همدیگر.قضاوت های عجولانه.دخالت در امور مردم.به داشت هم راضی نبودن.و............................................است .افراد ی چون شما باید جامعه را از این که هستیم بهتر کرده زندگی واخلاق ورفتار مردم سامان یابد.اگر مسیرم آمل باشد بیشتر از شما واخلاق شما خواهم پرسید.سالم وتندرست اندیشه واسع تر .ان شاا..دامادها ی شما هم به عنوان یک جوان ایرانی که حقشان یافتن شغل ونان حلال است.به شغل مناسب دست یابند.
رضا از تهران 19 فروردين 1397
با سلام
اگر گفته هاي شما حقيقت داشته باشد و كردار شما مثل گفتار شما باشد درود برشما و به نظرم تنها آخوندي شنيدم كه اينجوري زندگي مي كند
نکائی 19 فروردين 1397
ضمن عرض سلام حضورهمه عزیزان!
محضرامامجمعه عزیزومردمی وبسیاردوستداشتنی آمل آقاسیدبزرگوار!!
احقیرسال گذشته درسمینارائمه جمعه استان که درنکابرگزارشده بود این عزیز
رازیارتشون کردم !دراین چندساعتی که توفیق داشتم تابااین بزرگوارمصاحبتی
داشته باشم درجوارایشان وجناب آقاسیدابراهیم میراحمدی امام جمعه محترم
گلوگاه مستحفیظ شدم!باوربفرمائیداین سیدبزرگواردرهمین چندساعت آنچنان برخوردی گرم وصمیمانه داشتن که این حقیرشیفته برخوردواخلاق نیک این ثلا
له زهراشدم!!تاحدیکه بایشان بشوخی عرضکردم حاضرم ازنکابیام آمل پشت سرتون اقتداکنم!!خداوندهمه مسئولین شایسته نظام راحفظ کندانشالله!!
ناشناس 20 فروردين 1397
سلام درود خدا بر قلب مهربان حضرت عالی انشاالاه سر سجده ما هم دعا کنی دست بوس شما سلام بر همه خوبان
علی 20 فروردين 1397
درود برشرف و غیرت جناب عالی
روحانی عزیزی که سیره وسنت حضرت امیر را درجامعه پیاده می نمایی
انشاالله شما الگوی خیلی از مسوولین شوید که زر و زور وتزویر را ملاک اعمال خود نمودند وحس بدبینی را در مردم ایجاد کرده اند امروز ایران اسلامی عزیز به مدل رفتاری چون شما سخت نیاز دارد
والعاقبه للمتقین
فرشید شعبانی 20 فروردين 1397
اقا ارادت ارادت فدایی دارنی
ولي اله اسديان پاجي 19 فروردين 1397
با سلام
بنده در تابستان 96 در جريان قطغي برق شهر آمل خدمت ايشان بودم و پيگيري ها و مساعدت هاي ايشان و همچنين مهرباني ها و همراهي هاي ايشان به ما قوت قلب ميداد .
بي ريا و دوست داشتني به حرفها و كارهاي همكاران ما توجه مينمودند و انرژي خاص به همه ما مي دادند.
آرزوي سلامتي و موفقيت همه هموطنان عزيز خصوصا حاج آقا مرتضوي مهربان
طالب رجب پور 20 فروردين 1397
درود برجناب حجه الاسلام حاج آقای مرتضوی، امام جمعه مردمی آمل ،
ازتقوایتان خیرببینید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.