.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۰ راه طبیعی و ساده برای درمان کم خونی
دو میلیون نفر در سرتاسر جهان از کم خونی رنج می‌برند.

به گزارش شمال نیوز، دو میلیون نفر در سرتاسر جهان از کم خونی رنج می‌برند. در حالیکه هر فرد به طور میانگین با توجه به جنسیت و سن به هشت تا هجده میلی گرم آهن نیاز دارد، آهن یکی از سخت هضم‌ترین غذاهاست. اگر فکر می‌کنید از کمبود آهن رنج می‌برید ده راه پیشنهادی که در ادامه می‌آوریم را ببینید.

گوشت قرمز بیشتر بخورید

آهن موجود در گوشت قرمز، مرغ و ماهی آهن‌های خانگی هستند که سیستم گوارشی راحت‌تر می‌تواند آن‌ها را هضم کند. اگر فکر می‌کنید کمبود آهن دارید به منوی روزانه‌ی خود مقداری گوشت قرمز اضافه کنید. به یاد داشته باشید سبزیجات آهن دار فراوان مانند سویا، اسفناج و سایر سبزیجات برگ تیره وجود دارند و این آهن‌های خانگی بسیار بهتر قابل هضم هستند.

سبزیجات را بخار پز کنید

بخارپز کردن سبزیجات باعث می‌شود آهن موجود در آن بهتر آزاد و جذب بدن شود. اما مواظب باشید زیاد سبزیجات را نپزید، زیرا موجب می‌شود مواد مغذی موجود در آن از بین برود.

ویتامین سی مصرف کنید

آسکوربیک اسید یا همان ویتامین سی معروف جذب آهن در بدن را بیشتر می‌کند. خوردن غذا‌هایی که ویتامین سی بالایی دارند همراه با خوراکی‌های آهن دار، جذب آن را بیشتر کرده و کمبود آهن را برطرف می‌کند. سعی کنید از فلفل‌های قرمز و زرد شیرین که پروتئین بالا و اسید آسکوربیک بیشتری دارند استفاده کنید. می‌توانید مواد حاوی ویتامین سی را قبل و یا بعد مواد آهن دار مصرف کنید تا جذب آهن را در بدن افزایش دهید.

ویتامین B. بیشتری مصرف کنید

فولیک اسید یا ب. ۹ و کوبالامین یا همان ب. ۱۲، از بروز کم خونی جلوگیری می‌کنند. ویتامین ب. دوازده را می‌توانید از مصرف ماهی، ماکیان و گوشت قرمز که منبع مهم آهن هستند دریافت کنید. ویتامین ب. ۹ نیز در سبزیجات مانند آووکادو، پرتقال، سبزیجات برگ تیره و سبزیجات پر آهن دیگر وجود دارند.

مواظب بازدارنده‌ها باشید

با وجود خوراکی‌های بسیاری که برای جذب و هضم بهتر آهن وجود دارند، اما موادی هستند که مانع جذب این آهن در بدن می‌شوند. مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، زینک کاملا مانع جذب آهن در بدن می‌شوند. فتیک اسید موجود در بقولات، ماکیان و سبزیجات وجود دارد آهن را محصور کرده و مواد قابل هضم را غیر قابل هضم می‌کنند. همچنین غذا‌هایی که فیبر زیادی دارند موجب می‌شود تا آهن بدون جذب شدن از روده‌ها خارج شود. بازدارنده‌ی دیگر نیز تانیک اسید است که در آبجو و شراب و نوشیدنی‌های سبک وجود دارد.

از مصرف داروی ضد اسید معده جلوگیری کنید

کلسیم و منیزیم موجود در این قرص یا دارو کاملا مانع جذب آهن در بدن می‌گردد. برای جذب کامل آهن از غذا‌های آهن دار، سعی کنید بعد از مصرف آن‌ها این دارو را مصرف نکنید.

از مصرف سیگار دوری کنید

مضرات مصرف سیگار بر هیچ کسی پوشیده نیست. ترک سیگار نه تنها جذب آن را بیشتر می‌کند، بلکه سایر بیماری‌های ناشی از آن را نیز برطرف می‌کند. به یاد داشته باشید که بوی سیگاری که از دود بقیه استنشاق می‌کنید بسیار بدتر از مصرف سیگار است.

سیستم گوارش خود را درمان کنید

آهن از موادی است که به سختی هضم می‌گردد و هیدروکلریک اسید زیادی برای تحلیل آن نیاز دارد. همان طور که قبلا گفتیم، حتی اگر سیستم گوارشی تان کاملا سالم باشد سیستم گوارش کمتر از بیست درصد از آهن موجود در غذا‌ها را جذب می‌کند. اگر سیستم گوارش تان ضعیف شود این عمل جذب آهن نیز کمتر می‌شود.

از شهد بلک استرپ استفاده کنید

این شهد یک داروی خانگی طبیعی بسیار معروف برای جذب آهن است. این شهد نه تنها سرشار از آهن است بلکه دارای ویتامین سی و بی است که به جذب بالای آهن کمک فراوانی می‌کند.

در آشپزی تان از غذا‌های پر آهن استفاده کنید

پختن غذا‌هایی با مواد آهن دار می‌تواند آهن زیادی را به بدن تان وارد کند. می‌توانید خوراکی‌های اسیددار مانند سیب زمینی، روغن زیتون، پنیر و سایر محصولات لبنی مصرف کنید. هرچه غذا بیشتر پخته شود آهن آن نیز بیشتر از بین می‌رود.

منبع: naturallivingideas.com


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.324 seconds.