.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه های محیط زیست مازندران در روز 13 بدر
در آستانه سیزدهم فروردین روز طبیعت، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نکاتی را به طبیعت گردان و مسافران نوروزی توصیه کرد.
توصیه های محیط زیست مازندران در روز 13 بدر

به گزارش شمال نیوز، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نکات ذیل  را به طبیعت گردان و مسافران نوروزی توصیه کرد:

1- سفرهای نوروزی نقطه عطفی در رویارویی انسان با مظاهر طبیعی است و در این میان ضرورت دارد که مسافران محترم با همت و تلاش خود ضمن بهره مندی از این مواهب الهی و ارزش های خدادادی با رعایت اخلاق طبیعت گردی و با بهره مندی از آموزه های دینی و اخلاق زیست محیطی ، صیانت از جلوه های الهی را سرلوحه رفتار و منش خود قرار دهند و در حفظ طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

2- نباید فراموش شود که محیط زیست سالم جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که همه وظیفه داریم در حفاظت و نگهداری از این مواهب طبیعی کوشا باشیم و بی توجهی به حفظ و پاسداشت طبیعت در نهایت با تخریب محیط زیست همراه خواهد بود که این خود مشکلات عدیده‌ای را برای تمامی جانداران از جمله خود انسان‌ها به وجود می‌آورد پس بیاییم همه ما دیده بان طبیعت سرزمین خود باشیم و برای حفظ محیط زیست سرزمین پهناور ایران ، احساس مسئولیت کنیم و به متخلفان تذکر دهیم.
3
- هموطنان گرامی با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خودداری شود.

4- در زمان حضور در طبیعت، مسافران تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، حتی الامکان از ذغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند و حتماً خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند. همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند . بهترین کار همراه داشتن کپسولهای سفری گازی کوچک است.

5- گردشگران کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به ایستگاههای مسقر تحویل دهند و زباله های خود را در جنگل، ساحل دریا، کنار چشمه های آب ، مناطق کوهستانی و دره ها رها نکنند.

6- جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و عدم حمل هرگونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی از دیگر توصیه های اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به مردم است. هموطنان عزیز ، به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گلها و گیاهان، از آنها عکس بگیرند و سالها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

7- ماهی های سرخ هفت سین را فقط در استخرها و حوضچه های بسته رها کرده و یا محلهای جمع آوری که توسط شهرداری ها برپا شده تحویل دهید و از رها کردن آنها در رودخانه ها جداً خودداری فرمایید.

8- تفرجگران نوروز در صورت مواجه شدن با هر گونه حریق در جنگل نسبت به خاموش کردن آن اقدام و یا با مراکز آتش نشانی ، محیط زیست و منابع طبیعی تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند.

9- سبزه های هفت سین را در خیابانها و طبیعت رها نکرده، آنها را با راهنمایی سمنها به شهرداری ها تحویل دهیم.

10- مسافران نوروزی به منظور بهره‌مند شدن از محیط زیستی زیبا، سالم و با نشاط، در پاسداشت طبیعت کوشا باشند و با رعایت توصیه‌های زیست محیطی و بهداشتی، با مأموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

11- لازم است مردم در عرصه‌های طبیعی زباله نریزند و در پایان ساعاتی که در طبیعت به سر می‌برند، زباله‌های را رها نکنند و نسبت به سلامت درختان و بوته‌های جنگلی اعم از طبیعی و دست‌کاشت دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

12- پاکیزه‌ نگه‌داشتن حاشیه‌های رودخانه‌ها و نهرهای طبیعی که در نقاط مختلف کشور جاری هستند نیز مورد تأکید اداره کل حفاظت محیط زیست است.

13- گشت یگان حفاظت محیط زیست مازندران در مناطق مختلف استان در ایام نوروزی در حال انجام وظیفه بوده و با فروشندگان حیوانات غیرمجاز و هرگونه تخریب محیط های طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست توسط ضابطین دادگستری و مأمورین اجرایی برخورد می شود.

14- حتی المقدور از ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی استفاده نکرده و مروج طرح # بی_زباله باشیم.

در پایان از همه مسافرین عزیزی که قصد عزیمت به شهرهای شمالی کشور را دارند، ضمن توجه کامل به حفظ محیط زیست خواهشمندیم با مأمورین اجرایی حفاظت محیط زیست، همکاری لازم را بعمل آورند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.