.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
12 فروردین عید ملی برای تثبیت و استقرار نظام است
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: 12 فروردین به‌عنوان عید ملی، عید ملت ایران و انقلابیون بوده که تثبیت و استقرار نظام در این روز شکل گرفت.

به گزارش شمال نیوز،آیت‌الله علی معلمی امروز درباره 12 فروردین به‌عنوان روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: 12 فروردین از جمله روزهای تاریخی در تاریخ ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: با فاصله کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب عنوان نظام را به رای مردم گذاشتن یکی از ابتکارات بی‌سابقه بود که در هیچ انقلابی و تغییرات نظامی در دنیا چنین اتفاقی نیفتاده بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با آنکه قشرهای مختلف مردم همه به امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعتماد کرده بودند و با حضور یکپارچه خود 22 بهمن را آفریدند و نظام شاهنشاهی را ساقط کردند و اختیار را برای تعیین نام نظام به عهده امام راحل (ع) گذاشته بودند ولی امام نیز هم تکریم متقابل برای ملت داشت به این معنا که اعتماد را به اعتماد پاسخ داد و عنوان جمهوری اسلامی را به رای مردم گذاشتند.

این مسؤول یادآور شد: در این روز 98.2 درصد واجدان شرایط آمدند و به جمهوری اسلامی رای آری دادند که باید گفت اصل پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه سال 57 بود ولی تثبیت عنوان جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین ماه سال 58 اتفاق افتاد.

معلمی با اعلام اینکه امام راحل نیز توجه خاصی به این مهم که 12 فروردین به‌عنوان عید ملی، عید ملت ایران و  انقلابیون که تثبیت و استقرار نظام در این روز شکل گرفته بود، داشت، گفت: سزاوار است مردم و مسؤولان هرساله 12 فروردین را گرامی بدارند و یاد و خاطره شهدای انقلاب را نیز زنده نگه دارند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.216 seconds.