.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران مطرح کرد:
فروش ۷میلیاردی نمایشگاه های روستایی در مازندران
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران میزان فروش ۳۲ نمایشگاه‌ روستایی تا پایان روز دهم فروردین ماه سال جاری را ۶میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان عنوان کرد.

شمال نیوز: سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی در استان برگزار شد، گفت:از این تعداد ۶نمایشگاه ملی و بقیه استانی بود.

به گزارش شمال نیوز، حسین ایزدی بیان کرد:در سال جاری تعداد نمایشگاه های صنایع دستی به ۲۲رسید که ۵نمایشگاه ملی در شهرهای رامسر،نوشهر، چالوس، ساری، عباس آباد و بهشهر برگزارشد و سایر نمایشگاه ها استانی بود.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه های ملی هنرمندان اقصی نقاط کشور حضور دارند، اضافه کرد : در کنار این تعداد، ۳۲ نمایشگاه روستایی و ۵ کمپ نوروزی عشایری در سطح استان برگزار شد.

ایزدی با اشاره به اینکه برخی نمایشگاه ها از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و برخی هم با همکاری مجری خصوصی برپا شده است، گفت:تعداد ۱۴نفر مجری خصوصی برای برگزاری نمایشگاه در سطح استان انتخاب شدند.

وی میزان فروش نمایشگاه ها درسال گذشته ۸میلیارد تومان عنوان کردو افزود: در سال جاری تنها نمایشگاه های روستایی با ۱هزار و ۲۰۰غرفه تا پایان روز دهم فروردین ماه به اندازه ۶میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان درآمد داشتند.

ایزدی با اشاره به اینکه اگر اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری متولی نمایشگاه باشد هزینه غرفه ها رایگان می شود، گفت:با توجه به اینکه مجری خصوصی باید محل برگزاری را از شورا و شهرداری اجاره کند، بالطبع غرفه داران باید هزینه بپردازند؛ اما موظف هستند تعداد ۵ الی ۶ غرفه به صورت رایگان در اختیار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بگذارند تا به افراد نیازمند بدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۲رشته صنایع دستی از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران مهر اصالت دریافت کردند،افزود:از این تعداد ۱۴مورد مهر اصالت یونسکو گرفتند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه هنرمندان دارای کارت شناسایی ، تسهیلات دریافت می کنند، اضافه کرد:در شهرهای زیر ۱۰هزار نفر تسهیلات ۸ درصدی و در روستاهای مرزی تسهیلات ۴ درصدی به هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی داده می شود.

ایزدی از آغاز طرح شناسایی هنرمندان روستایی در استان خبرداد و گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کارت شناسایی دریافت کنند./ 9701


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.