.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال؛
دایی، قهرمانی پرسپولیس را به تاخیر می‌اندازد؟

هفته بیست و ششم لیگ برتر از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و در این روز احتمال دارد پرسپولیس به طور رسمی قهرمان لیگ شود.
خبرگزاری فارس: دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر از روز پنجشنبه آغاز می شود. این نخستین مسابقات باشگاهی در سال جدید است. در این هفته احتمال دارد پرسپولیس به طور رسمی قهرمان هفدهمین دوره لیگ برتر شود. البته چند بازیکن ملی پوش پرسپولیس تا یک روز قبل همراه تیم ملی بودند.

نگاهی به بازی های این هفته می اندازیم:


نفت تهران - استقلال ؛نبرد برای نایب قهرمانی و بقا

نفت تهران در آخرین بازی سال 96 مقابل استقلال خوزستان بازنده شد و بعد از آن بازی افاضلی سرمربی نفت اعلام کرد که این آخرین شکست تیمش خواهد بود، بنابراین نفت تهران با تعریف سرمربی اش باید استقلال را شکست بدهد! استقلال هم در آخرین بازی پارسال دربی پایتخت را برد و با شرایط عالی به سال جدید پا می گذارد. هرچند شفر تمایل داشت که زمان این مسابقه اش تغییر کند زیرا ملی پوشان استقلال تا سه شنبه شب در اختیار تیم ملی بودند اما فشردگی تقویم رقابت ها آبی پوشان پایتخت را مجبور کرد که همین روز پنجشنبه به مصاف حریفش برود. استقلال اگر در این بازی پیروز شود شانس رسیدن به رده دوم جدول را در سال جدید دارد. نفت تهران هم اگر چه با افاضلی خوب نتیجه گرفته اما هنوز در خطر سقوط قرار دارد و برای بقا باید در این بازی سه امتیاز را بگیرد.

بازی رفت دو تیم 2 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید اما اکنون نفت تغییرات زیادی داشته است.


گسترش فولاد تبریز- نفت آبادان؛ بازی دوستانه یا انتقامی؟

این بازی را می توان یک بازی دوستانه دانست! فراز کمالوند سابقه سرمربیگری در تیم گسترش را داشته و با فیروز کریمی سرمربی کنونی این تیم هم بسیار رفیق است و رابطه استاد شاگردی با فیروز کریمی دارد. فیروز هم با تیم نفت آبادان و فوتبال خوزستان آشنایی کامل دارد. نفت آبادان 33 امتیازی در رده هشتم جدول است و در ضورت پیروزی در این بازی هم در همین رده باقی می ماند. گسترش فولاد رده نهمی هم از جایگاهش در جدول رضایت دارد و به نظر می رسد که دو تیم از مساوی در این بازی استقبال می کنند. هرچند شاید آبادانی ها به چشم بازی انتقامی به این مسابقه نگاه کنند تا جبران باخت دور رفت را بکنند البته شاید انگیزه کافی برای این کار را نداشته باشند.

بازی رفت دو تیم را گسترش در آبادان یک بر صفر برده بود.


پرسپولیس- سایپا؛ دایی قهرمانی سرخپوشان را به تاخیر می اندازد؟

پرسپولیس با یک مساوی در این مسابقه به طور رسمی قهرمان هفدهمین دوره لیگ برتر خواهد شد و دومین قهرمانی متوالی برانکو و شاگردانش در فوتبال ایران ثبت می شود.هرچند برانکو هم مثل شفر از در اختیار نداشتن ملی پوشانش گلایه داشت. با این حال برانکو در این بازی هم برای پیروزی تیمش را به میدان می فرستد. هرچند حریفش تیم جنگنده و پرتلاشی است. سایپا در این فصل برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می کند و قطعا علی دایی دوست ندارد اولین سه امتیاز سال 97 را به راحتی از دست بدهد. تقابل علی دایی با برانکو هم دیدنی است. دایی سال ها برای برانکو در تیم ملی بازی کرده و قطعا با تفکرات فوتبالی برانکو آشنایی دارد. بازی رفت را پرسپولیس 2 بر صفر برد و اکنون نارنجی پوشان تهرانی نمی خواهند در بازی برگشت هم تسلیم شوند. شاید علی دایی بتواند جشن قهرمانی پرسپولیس را بازهم به تاخیر بیندازد البته او هدفش فقط موفقیت تیم سایپاست و توجهی به وضعیت سرخپوشان در صدر جدول ندارد. پرسپولیس آخرین بازی اش در لیگ برتر را با شکست مقابل استقلال به پایان رساند و دوست ندارد سال جدید را هم با باخت آغاز کند اما سایپا فولاد خوزستان را در آخرین بازی پارسالش شکست داد.


مشکی پوشان - استقلال خوزستان؛ جنگ بقا

یک نبرد 6 امتیازی و حساس در قعر جدول در شهر مشهد برگزار می شود. مشکی پوشان با داود مهابادی برای بقا تلاش می کنند و اگر می خواهند همچنان در لیگ برتر بمانند باید در این بازی پیروز شوند. استقلال خوزستان هم اگر چه 8 امتیاز بیشتر از حریف خود دارد اما همچنان در رده پانزدهم جدول لیگ برتر است و در صورت پیروزی مقابل مشکی پوشان شانس صعود یک پله ای را در جدول دارد. این بازی جنگ بقاست. استقلال خوزستان روزهای پرحاشیه ای را در نوروز 97 داشته و مدام صحبت از رفتن و ماندن ویسی سرمربی این تیم بوده است.

در بازی رفت استقلال خوزستان 2 بر یک پیروز شد.


سپیدرود رشت - پارس جنوبی جم؛ امید شاگردان کریمی به بقا

دو تیمی که در این فصل به لیگ برتر صعود کردند شرایط متفاوتی دارند. سپیدرود در رده چهاردهم جدول است و برای بقا می جنگد اما پارس جنوبی در رده ششم جدول قرار دارد و هنوز به کسب سهمیه آسیایی امیدوار است. پارس جنوبی برعکس تصورات برخی دچار مشکلات مالی است و در روزهای آخر سال صدای اعتراض بازیکنان پارس جنوبی به رسانه ها رسید و اهالی فوتبال فهمیدند این تیم هم مشکلات مالی دارد. پارس جنوبی در نیم فصل اول هفته ها در صدر جدول قرار داشت. سپیدرود هم با علی کریمی به دنبال بقاست اما به شرطی که کریمی به جای مقایسه قرارداد خودش با قرارداد کی روش و توجه به سایر مسایل فوتبالی که کمکی به تیم سپیدرود نمی کند بیش از گذشته تمرکزش روی وضعیت تیم سپیدرود باشد! شاید اگر پارس جنوبی بتواند در رشت پیروز شود شاگردان علی کریمی را یک قدم دیگر به خطر سقوط نزدیک تر کند اما پیروزی در این مسابقه یک گام بزرگ برای قرمزپوشان شهر رشت است که بقا در لیگ برتر امیدوار شوند.

در بازی رفت پارس جنوبی 3 بر یک به پیروزی رسید.


ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز؛ نبرد آسیایی

شاگردان امیر قلعه نویی برای حفظ رتبه دومی خود در جدول لیگ باید در این بازی پیروز شوند. این مسابقه برای قلعه نویی که زمانی سرمربی تراکتورسازی تبریز هم بوده یک بازی ویژه محسوب می شود. تراکتورسازی با ساغلام در رده دهم جدول است و شانسی برای کسب سهمیه ندارد اما قرمزپوشان تبریزی برای دفاع از اعتبارشان در نصف جهان به میدان می روند. هر دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند البته تراکتورسازی برای صعود به معجزه نیاز دارد ولی سبزپوشان اصفهانی سرنوشت صعود دست خودشان است.

در بازی رفت دو تیم امتیازها را تقسیم کردند.


اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر:


پنجشنبه 9 فروردین 97

نفت تهران- استقلال تهران –ورزشگاه تختی تهران- ساعت 15
سیدمهدی سیدعلی – حسن ظهیری – حمیدرضا کنعانی – حسین زمانی – ناظر: مسعود عنایت
گسترش فولاد تبریز- صنعت نفت ابادان – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت 15
محمدحسین زاهدی فرد – محمدرضا ابوالفضلی – محمدعلی پورمتقی – کمیل غلامی – ناظر: مسعود مرادی
پرسپولیس- سایپا تهران –ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 18:45
اشکان خورشیدی – علیرضا ایلدروم – رحیم حاجیلو – علی صفایی – ناظر: حسین عسکری


جمعه 10 فروردین 97

سپیدرود-پارس جنوبی جم - ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت 17
پیام حیدری – بابک داوری – علی اکبر عظیم پور – علی احمدی – ناظر: فریدون اصفهانیان
سیاه جامگان- استقلال خوزستان –ورزشگاه ثامن مشهد- ساعت 17
موعود بنیادی فر – ایوب غلامزاده – حمید سبحانی – علی بای – ناظر: محمدعلی فروغی
ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز –ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 17:30
بیژن حیدری – مهدی الوندی – امیرمحمد داودزاده – جواد رحیم زاده – ناظر: حیدر شکور

 

شنبه 11 فروردین 97

پیکان تهران – فولاد مبارکه سپاهان- ورزشگاه پاس قوامین تهران - ساعت 17:30
سعید رحیمی مقدم – رحیم شاهین – رضا قیم – سعاد وفاپیشه – ناظر: محمدجواد تقی پور
فولاد خوزستان- پدیده خراسان –ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 19
محمدرضا اکبریان – علی دودانگه – فرهاد مروجی – حسین زیاری – ناظر: ابراهیم میرزابیگی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.21 seconds.