.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آتش سوزی جنگل های چالوس خاموش شد
آتش سوزی جنگل های بخش مرزن آباذ شهرستان چالوس بعد از حدود 30 ساعت تلاش نیروهای امدادی و مردمی و چند سورتی پرواز بالگرد آتش نشان سرانجام شامگاه یکشنبه مهار شد.

به گزارش شمال نیوز، این آتش سوزی حوالی ظهر دیروز شنبه در منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ' برار' بخش مرزن آباد شعله ور شد و وزش باد نستبا شدید و گرم سبب شد تا خاموش کردن آن طولانی شود.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر یکشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که عامل انسانی سبب بروز این آتش سوزی شد و افزایش دمای هوا به همراه وزش باد گرم هم خاموش کردن آن را برای نیروهای امدادی و مردمی مشکل کرده بود.


سیدوجیه الله موسوی افزود : آتش سوزی شامگاه امروز با تلاش نیروهای امدادی ، منابع طبیعی و چند سورتی پرواز بالگرد در منطقه به طور کامل خاموش شد.


وی گفت : با این که بالگرد آتش نشان صبح امروز وارد منطقه شد ، ولی به خاطر وزش شدید باد امکان پرواز نیافت ولی عصر امروز با مساعد شدن شرایط جوی و فرو کش کردن وزش باد ، بالگرد پس از چندین بار آبگیری در دریاچه ' ولشت ' عملیات اطفای حریق را به صورت کامل انجام داد.


منطقه جنگلی حفاظتی بالادست روستای ' برار' بخش مرزن آباد در ارتفاع بیش از 700 متری از سطح دریا واقع و دارای گونه های درختی بلوط ، افرا و ممرز است.


مدیر کل منابع طبیعی منطقه نوشهر گفت : به دلیل ارتفاع زیاد و صعب العبور بودن منطقه آتش سوزی ، نزدیک به 200 نفر از نیروهای منابع طبیعی ، بسیج ، ارتش و نیروهای مردمی از ظهر دیروز برای خاموش کردن در منطقه حضور داشتند.


وی با بیان اینکه در این آتش سوزی به درختان جوان و سالم جنگل آسیب نرسیده است ، افزود : در جریان این آتش سوزی حدود پنج هکتار از عرصه جنگلی منطقه به صورت سطحی و در حد لاش برگ ها و بین 30 تا 40 اصله درخت پوسیده و شکسته در آتش سوخت.


حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با 161 هزار هکتار مساحت دارای 79 هزار هکتار جنگل و 53 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می شود.


موسوی با اشاره به افزایش 38 درجه ای دمای هوا در روز شنبه و وزش های باد گرم و کاهش شدید رطوبت در منطقه ، گفت : در 48ساعت گذشته پنج نقطه از جنگل های غرب مازندران دچار آتش سوزی شد.


وی افزود : روز گذشته حدود چهار هزار متر مربع از جنگل های منطقه ' اشکته چال ' رامسر دچار آتش سوزی شد که با حضور به موقع نیروهای امدادی و منابع طبیعی خاموش شد .


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت : صبح امروز نیز در منطقه ' خانی کان ' در حوزه نوشهر نیز آتش سوزی شد که با حضور به موقع نیروهای امدادی مهار و خاموش شد.


وی افزود : همچنین یک نقطه از جنگل های بخش کجور و یک نقطه از جنگل های دو هزار تنکابن هم به صورت سطحی دچار آتش سوزی شد که بلافاصله با حضور نیروهای منابع طبیعی و مردمی خاموش شد.


به گفته وی ، این آتش سوزی ها به صورت سطحی بوده و تنها خشک برگ های روی زمین را سوزاند.


موسوی از شهروندان و مسافران خواست با توجه به افزایش دمای هوا و کاهش رطوبت و وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات به هیچ وجه در حاشیه جنگل ها و مراتع آتش روشن نکنند.
منبع: ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.249 seconds.