.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محور توسعه استان کشاورزی یا گردشگری؟!
آقای استاندار ؛ متروی تهران - شمال برای مازنی ها آب و نان نمی شود !/ از طلا گشتن پشیمان گشته ایم !
شمال نیوز : آیا استان مازندران به جز گردشگری، توانایی و توانمندی دیگری ندارد؟ تا به بهانه ی توسعه گردشگری دهها هکتار از اراضی کشاورزی و جنگل و مراتع تخریب نشود؟ ونیز بخش قابل توجهی از سواحل دریای خزر به افراد و ارگان های خاص به منظور گردشگری و ایجاد اشتغال واگذار نشود ؟....
آقای استاندار ؛ متروی تهران - شمال برای مازنی ها آب و نان نمی شود !/ از طلا گشتن پشیمان گشته ایم !

شمال نیوز : یک فعال رسانه ای با انتشار یادداشتی خواستار توجه بیشتر مدیران ارشد استان به حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط شد و از شعار زدگی در بخش گردشگری انتقاد کرد .

این یادداشت تفصیلی را با هم می خوانیم :

 

هفده ساله بودم که اولین استاندار بعد از انقلاب در استان طی مصاحبه ای مطبوعاتی محور توسعه و پیشرفت استان را گردشگری اعلام نمود .

 

اوبعداز چندسال رفت و بعد از ایشان بیش از بیست و یک استاندار تاکنون آمدند و رفتند تا نوبت به شما رسید که به نظر می رسد نگاهتان و شعارتان در این استان توسعه ی گردشگری است .

اخیرا" جنابعالی بحث متروی تهران به مازندران را به منظور توسعه ی گردشگری مطرح نموده اید که جا دارد به این نوشته که با استدلال و پشتوانه ای منطقی برخوردار است نگاهی ویژه داشته باشید،

 

آقای اسلامی ؛

 

در طی سال های گذشته بعلت سهل انگاری و شاید بی تدبیری ها دهها کارگاه تولیدی از جمله نساجی، بافندگی و صنعت چیت سازی و حریر بافی و... تعطیل و هزاران کارگر بیکار و دربدرشدند

 

در واقع مازنی ها از طلا گشتن پشیمان به مس ماندن قانع اند !

 

متاسفانه سیاست های غلط اقتصادی روش های کج و معوج مدیریتی ،نه تنها آمار بیکاری را کاهش نداده بلکه بر رنج و عذاب خانواده ها افزود .

 

اینکه شعار گردشگری همچنان در اولویت استانداران مازندران دیروز و امروز و شاید فردا و فرداهای دیگر بعنوان یک شعار استراتژی ، بیرق در و دیوار شهره اشود تاکنون فقط انگشت به دهانی مردم مازندران را در پی داشته است! و دیگر هیچ !

 

آقای استاندار ؛

 

هیچ عقل سلیمی از پتانسیال های گردشگری استان و هزار راه نرفته آن که باید طی شود غفلت نخواهد کرد اما متاسفانه شعارهای رنگارنگ گردشگر پذیری مازندران  موجب شد تا ازدیگر پتانسیل های مهمی چون کشاورزی و باغداری و دام و طیور و شیلات و انواع معادن و صنایع دستی آن گونه مورد توجه مسولان ارشد استان قرار نگرفت !

 

آقای استاندار؛

آیا استان مازندران به جز گردشگری، توانایی و توانمندی دیگری ندارد؟ تا به بهانه ی توسعه گردشگری دهها هکتار از اراضی کشاورزی و جنگل و مراتع تخریب نشود؟ ونیز بخش قابل توجهی از سواحل دریای خزر به افراد و ارگان های خاص به منظور گردشگری و ایجاد اشتغال واگذار نشود ؟ من بسهم خویش متاسف می شوم که چرا آثار توسعه و بیکاری و فقر را برمازنی ها تحمیل می کنند و به آن روتوش خدمت می زنند! !!؟

جناب آقای استاندار؛

 

احداث مترو برای مازنی ها آب و نان نمی شود  !

باز متاسف می شوم بگویم مازندران در این سالهابرای تهرانیها و مرفهین لژ نشین به عنوان استراحتگاه در ایام تعطیلات آخر هفته و آخر سال بدل شده است!!! و با آمدن مترو به استان جز این که بخش قابل توجهی از جنگل و مراتع نابود خواهد شد و اندک اراضی باقی مانده کشاورزی تبدیل به ویلاها برای خوش نشینان خواهد شد هیچ ثمری برای مازندرانی ها نخواهد داشت! !!.

 

جناب آقای اسلامی؛

 

پروژه بزرگراه تهران شمال با تخریب صدها هکتار جنگل و خسارت به حیات وحش بیش از پانزده سال پروژه‌های ناتمام نفس مردم را در سینه ها حبس نمود و کسی خویش را در این سالها پاسخگو ندانست و مزید اطلاع طرح تعریض جاده فیروزکوه تا قائم شهر و همچنین جاده هراز به آمل بیش از بیست سال هنوز پایان نگرفت  و همچنان اعتبارات را می بلعلد و دهها پروژه نیمه تمام سالهاست دق دلی مردم مازندران شده است.

 اگر واقعا دلتان برای مردم و جامعه مازتدران می سوزد خواهشا هر گونه کلنگ زنی را تا اتمام پروژه های نیمه تمام ممنوع و در عوض به فریاد مرغداران ، شالیکاران ، دامداران و باغداران برسید که هر سال هزاران تن مرکبات بر دست کشاورزان مانده و به علت نداشتن صنایع تبدیلی از بین می رود و بعلت کمبود آب زراعی در آینده خیلی نزدیک شاید سال زراعی 97 دهها هکتار زمین کشاورزی رها شوند و کشاورزان استان از هستی ساقط گردند را فریاد رس شوید .

 

جناب آقای استاندار؛

من آثار زخم ها را در کف دستان کشاورزان باغداران دامداران و کارگران دیدم و چهره خسته از روزگار و خسته از شعار ها را چهل سال تحت عنوان گردشگری شاهد بودم .

این ها سالها با قامت ایستاده در مزرعه ، در دامداری ها و کارخانجات تولیدی عرق ریختند تا محتاج اجانب نشوند! محور توسعه و پیشرفت و عدالت در استان مکانیزه کردن کشاورزی و رونق بازار کسب و کار برای باغداران مرغداران توسعه معادن شیلات،دام و طیورو توجه ویژه به بنادر استان می باشد . لطفا قدری با تامل بیشتری به این موضوعات بپردازید .

فاضلی شهرودی / بهار97


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علی 1 فروردين 1397
آدم فک میکنه مالک یه آژانس مسافرتی متن بالارونوشته ، قضاوت با مردم
- 1 فروردين 1397
اقاي فاضلي شهرودي شما درست فرموديد تاكنون نه تنها اقدامي درجهت توسعه استان نشده متاسفانه داشته هايمان را هم ازدست داده ايم اگر همينطور كه شما فرموديد وبا شعارهايي كه دولتمردان در طول 40 سال براي مازندران ميدهند ومتاسفانه نمايندگان ما هم درطول 40 سال حامي همين شعار دهندگان توسعه استان بودند همين 10درصد باقيمانده از داشته هايمان به صفر ميرسد
داردا 1 فروردين 1397
حاضرم قسم جلاله بخورم نویسنده این متن، نه مفهوم توسعه را میداند، نه مزیتهای استان را می شناسد، نه مدلهای کسب و کار را
همینجوری از روی هوا هوس یه مطلبی رو نوشته.
حاضرم هرجا ایشان خواسته باهم بشینیم و در مورد مدل های توسعه باهم گفتگو کنیم.
البته لازم به ذکر هست استاندار محترم این جیزها را نمی داند و حاضرم بازهم قسم جلاله بخورم که به جناب ایشان هم اطلاعات غلط می دهند.
پاسخ ها به این نظر
علوی 1 فروردين 1397
به اعتقاد من امروز گردشگری بر کشاورزی و صنعت در مازندران اولویت دارد .من با نظر آقای فاضلی موافق نیستم .
محمد 29 اسفند 1396
أقای نسبتاً فعال رسانه
در محدودیت نگاه شما همین بس که فکر می کنید با پرداختن به موضوعی از مقوله ای دیگر باز میمانیم.اگر أقای اسلامی گردشگری را بعنوان یک ظرفیت مطرح میکند برای این است که امروزه توریسم صنعتی است با بیشترین تولید شغل.شما که داد کشاورزان را میزنید از خودتان بپرسید چرا امسال با کمبود آب توان کشاورزی نداریم؟ این کشاورزی که با سم وحشتناک به هیچ جا قابل صدور نیست(ارجاعتان میدهم به برگشت محصولات ما به قطر) فقط از بین بردن منابع آب و تهدید سلامتی مردم است.مازندران استان صنعت نیست و نباید باشد.صنعت برای اکو سیستم مازندران دشمن جدی محسوب می شود و تا تغییر در نگرش و برنامه ریزی برای کشاورزی ایجاد نشود کشاورزان ما وضعشان همین است.
صادق 29 اسفند 1396
افزایش و تراکم جمعیت در تهران و کمبود واحد های مسکونی مسئولین را بر آن داشت تا در شهرهای اقماری ترجیحا خوش آب و هوا مانند آمل با ساخت مسکن آنها را در اختیارشان قرار دهند . مشکل اصلی بعد مسافت و نداشتن راه دسترسی آسان بود که طرح مترو مطرح گردید . بنابراین بهره برداری از این طرح برای تهرانیهاست نه مازندرانیها . برای توسعه مازندران باید راه آهن از رامسر به قائم شهر کشیده تا همه شهرهای استان به راه آهن سراسری وصل شوند . وگرنه این مترو که آقایان مطرح میکنند مثل قطار برقی در شهر بازی میمونه چون مدار بسته است . ید مثل دریاچه که به هیچ دریای آزاد راه نداره
محمد رجبی 29 اسفند 1396
یکی از دغدغه های استاندار محترم مازندران از آغاز کار گسترش گردشگری بود . مبادا با این گونه مطالب ایشان دلسرد شود . به اعتقاد من مغایر نظر نگارنده اولیم اولویت استان گردشگری است حتی اگر برای تهرانی ها باشد .
سعیدی 29 اسفند 1396
آفرین بر این قلم کارشناسانه . درد مازندران به خوبی بیان شد . استاندار محترم به نظر کارشناسانی که فعال رسانه ای هم هستند احترام بگذارند .
ساداتی 29 اسفند 1396
اگر چه توسعه در یک منطقه ضرورت دارد و گسترش راه های ارتباطی و حمل و نقل هم یکی از آیتم های مهم و تاثیرگذار است اما تاکید بر پروژه متروی تهران - شمال و اولویت آن به سایر موارد نشان از همت تیم دولت در عدم رهاسازی زمین های ساحلی و جنگلی مازندران است که در تصرف خواص قرار گرفته و جهت رفاه این عزیزان است و تداعی کننده داستان ساخت راه آهن جنوب-شمال ایران در عصر پهلوی اول است.
بهروز 1 فروردين 1397
باسلام ادب وتبریک سال نو جناب اسلامی برادر بزرگوار میشه مازندران رو پیشرو استان توریستی گردشگری درست کرد مگه انتالیا ترکیه گرجستان ارمنستان چی دارند که توریستی هستند شما با کدوم هتل ارزون قیمت وبازار ارزون قیمت میتونین درست کنید ازبابلسر تارامسر همه چسبیده اند درصورتی که میشه بامدیریت صیح خوب مناطق ییلاقی امل بابل قائمشهر ساری نکا بهشهر وگلوگاه رو به بهترین مناطق توریستی کشور درستشون کرد چطوری میگین حتما ازهراز وارد میشی برای فصل تابستان سال از پلور لاریجان بگیر تا سنگچال غیره بابل از مناطق بندپی بابل بگیر تا شیخ موسی قائمشهر تا سوادگوه ساری تا چهاردانگه سد شهید رجایی نکا بهشهر گلوگاه مناطق هزارجریبش اینها خدادای هست جناب اسلامی بزرگوار چادگاه اصفهان یک منتطقه کوچیک میبینی تمامی نهادهای کشوری لشگری اطلاعات اونجا ویلا ساختن فقط برای تابستان شما بیاید سرمایه گذار خوب پیدا کن از امل نام بردم سد شیاده دربابل سد شهید رجایی ساری بزارین سرمایه گذار خوب پیدا بشه اونجارو مناطق تفزیحی توریستی درست بکنند ببینید چطوری میشه پیشرفت داد ما میریم دنبال یکسری پولدار که بارانت اومدن بالا میایند چند قطعه زمین میخرند برای تفریحاتشون اینا نه برین سرمایه گذار خارجی یا هلدینگهای بانکی پیدا بکنید تا بیان اونجا سرمایه گذاری وتوسعه اش انجام بدهند درکنارش توریست درمانی وغیره اما متاسفانه حرفهای بزرگی میزنیم که قابل اجرا نیست 20سال گذشته نتونستیم جاده شمال چالوس رو درست کنیم بخاطر چی بخاطر اینکه ما نهادهایی میاریم مثل بنیاد مستعضفان فایده نداره اینارو بدین به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بامدیریت قالیباف بگین 3تا جاده استان مازندران ظرف 10ساله تحویلش بدهید بامزایایی ومشوقهای خاص ببینید درست میشه یانه دوران قبل انقلاب اونوقت امکانات نبود 80سال پیش چطور پل ورسک جاده هراز جاده فیروزکوه درست شده من سواد ندارم اما حاضرم رایگان براتو کار کنم فقط حرف زدن کاری پیش نمیره عمل کردن میخاد همینو بس ما 40سال حرف زدیم به هیچجایی نرسیدیم
پاسخ ها به این نظر
مهندس علی 2 فروردين 1397
متأسفانه بعضی از هم استانی های محترم و یا بهتر بگوئیم غالب آنها هنوز معنی و مفهوم توریست و توریسم را متوجّه نشده اند و مازندران را با انتالیا مقایسه می کنند . داشتن جنگل و دریا برای تورستی بودن کفایت نمی کند ، دریا و جنگل را ده ها کشور جهان دارا هستند . یعنی فکر می کنید مردم برای دیدن جنگل و دریا به آنتالیا و یا دبی می روند . جاذبه های توریستی هند و یا اندونزی و مالزی ، جنگل و دریا است !؟ بعضی ها سنگ به اصطلاح توریسم را به سینه می زنند چون از قبل تغییر کاربری و تفکیک بی رویه اراضی ، مبالغ هنگفتی نصیبشان شده است . ساخت ویلای جنگلی و یا ساحلی توریسم محسوب نمی شود . توریست در تعاریف بین المللی کسی نیست که یک ویلای چندصد میلیون تومانی برای تفریح خود و خانواده اش خریداری نماید . مازندران فاقد زیرساخت های لازم برای جذب توریست است ، اولین و مهمترین آنها فقدان فرهنگ صحیح برای جذب گردشگر است که هزینه مالی هم ندارد ، حال چه رسد به سایر موارد . با پخش سریال پایتخت 5 هم که به تازگی شروع شده ، جاذبه های توریستی مازندران هم افزایش پیدا میکنه .
رحیمی 1 فروردين 1397
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم / مرهمت فرموده ما را مس کنید
مهندس علی 1 فروردين 1397
کلمه فرنگی مترو به وسیله نقلیه زیرزمینی داخل شهری اطلاق می شود . از نظر فنّی ادامه دادن مترو تهران به شمال کشور بیشتر شبیه کاریکاتور انتقال آب دریای مازندران به استان سمنان است هر چند این بحث ( اتصال متروی تهران به شمال ) می تواند موجب یک توهم و ذوقزدگی لیکن زودگذر گردد . از این مقوله که بگذریم به نظر این حقیر تحصیل کرده در رشته شهرسازی ، معماری و آمایش سرزمین ، بهتر است بدواٌ یک مطالعه جامع علمی توسط یک گروه کارشناسی زبده و با تجربه در خصوص قابلیت های استان مازندران صورت گیرد تا پیشنهادات ، اظهارنظر و مقالات ما از کلّی گوئی و سیاست زدگی خارج گردد . آنچه مسلّم است بسیاری از کشورهای غربی و یا شرقی دارای ویژگی های مشابه استان مازندران می باشند که توانستند ، صنایع ، معادن و یا مباحثی مانند گردشگری و کشاورزی را به موازات و هماهنگ با هم به پیش ببرند .
نا شناس 1 فروردين 1397
بیا برو وام بده به ملت که برن کالای ایرانی بخرن عمو
احمد 2 فروردين 1397
به نظرم این متن خوب بود.دوستان میگن صنعت برای اینجا خوب نیست،چه طور خوب نیست وقتی اروپا صنعت داره مگه آب و هوای تبرستان و اروپا فرق داره؟مگه تا چند دهه ی پیش تبرستان و مخصوصا مازندران قطب صنعت ایران نبود؟آب و هوا اون موقع بد بود یا آب و هوای اروپا بده؟جدا از این دوستان اینجا رو با ترکیه و آنتالیا مقایسه میکنن خدا رو شکر که پای من اونجا باز نشد و خدا رو شکر شنیدیم اونجا برای چی توریست پذیره چیزی که اونجا هست هیچ جوره تو کت ما نمیره پس اینجا با جاهایی مثل ترکیه نباید مقایسه بشه.مطلب بعدی مترو تهران به آمل,زمانی خوب هست که رامسر تا قائم شهر از طریق ریل به هم وصل باشن.مگه راه آهنی که از سوادکوه میاد قائمشهر و ساری تا میره گرگان برای آمل و نور چالوس فایده داره که مترو تهران به آمل برای رامسر و ... فایده داشته باشه،به نظرم این طرح برای اینه که سر ریز جمعیت تهرانی ها بیان آمل و برای کار از این مترو استفاده بکنن که این داستان باعث افزایش به رویه جمعیت آمل و مازندران میشه که بلایی که سر کرج اومد رو سرمون بیاره،آمل میشه شهر بی در و پیکر و بدون هویت.اگه راست میگن و می خوان استان پیشرفت کنه جاده ها رو تکمیل و برای آمل یا محمودآباد فرودگاه احداث کنن یا قبل از مترو تهران به آمل قائمشهر رو به رامسر وصل کنن.توریست خوبه ولی بعد از صنعت اگه یه زمانی وضع معیشتی ایرانی ها خراب تر از این بشه و همین مقدار کم کشاورزی نباشه ما باید از گرسنگی بمیریم.توسعه ی گردشگری و رها کردن صنعت منو یاد ضرب المثل(سر ره ول هاکنم دم ره دماسم که مره لقد بزنه)میندازه.
نا شناس 2 فروردين 1397
استاندار غیر بومی عزیز سرسبزی اینجا رو دیده درعجب قرار گرفته ، بقول مازنیا دله اماره بکوشته بریم وشوننه
نا شناس 2 فروردين 1397
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید کو اعمالتان کو آبادی تان اول انقلاب مثل همه انقلابها یک سری اقدامات زیر ساختی در مازندران انجام شد و بعدها بواسطه همین اقدمات و به بهانه های مختلف مازندران را نابود کردید .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.566 seconds.