.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در خدمات‌رسانی مردمی به مسافران نوروزی؛
نوروز 97 ؛ کنکور هلال احمری ها در مازندران
شمال نیوز : استان مازندران كه بواسطه جاذبه هاي منحصر بفرد طبيعي يكي از قطب هاي موثر گردشگري در ايران بزرگ است همه ساله در ايام نوروز ميزبان میلیونها مسافري است كه ازاقصي نقاط ميهن اسلامي به اين استان سرسبزسفرمي‌كنند. ....
نوروز 97 ؛ کنکور هلال احمری ها در مازندران

شمال نیوز / كوروش غفاري چراتي- کارشناس روابط عمومی هلال احمرمازندران : تعطیلات نوروز از آن روزهای ویژه سال است که تمامی دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم می‌دهند تا از جهات مختلف مردم با آرامش خاطر و آسایش سفرهای نوروزی خود را انجام دهند. آرامش و آسایشی که در گرو هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط است که هر چه بیشتر باشد خدمات دهی به مسافران بیشتر خواهد بود. یکی از این دستگاه‌ها که همواره در خط مقدم خدمات‌رسانی در مواقع حوادث قرار دارد، «جمعیت هلال احمر» است که به خاطر غالب بودن خدمات‌رسانی مردمی و داوطلبانه‌اش محبوبیت دوچندانی در نگاه مردم دارد. اما یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های هلال احمر مازندران، در روزهای تعطیل نوروز است که به دلیل گردشگرپذیر بودن مازندران، حجم بالایی مسافر از نقاط مختلف کشور میهمان این استان سرسبز خواهند بود.

بي ترديد تامل در چرايي خستگي ناپذيري انسانهاي وارسته اي كه در زير پرچمي سفيد به شوق زدودن آلام بشري و تمهيد شرايطي مطلوب براي زندگي همنوعان و صيانت از كرامت الهي در بهترین ایام سال، خود را وقف دیگران می کنند مي تواند افق جديدي را فرا روي انسانها بگشايد و فلسفه زندگي را بدرستي تفسير نمايد. واقعيت اين است كه آنچه امروزه در قالب فعاليت ها و خدمات بشردوستانه جمعيت هلال احمر ارائه  مي شود محصول مجاهدت، ايثار و تلاش صادقانه مجموعه اي از انسانهاي پاك سرشت و بلند همتي است كه وجودشان كانون تبلور عشق و احساس مقدس بشردوستي است اين يك واقعيت غير قابل انكار است كه «هلال احمري ها عاشق اند». عاشق خدا و عاشق اشرف مخلوقاتش. آنها نمي توانند نابساماني و سردرگمي عزيزترين آفريده هاي خدا را ببينند و بي تفاوت بنشينند. آنان مصداق حقيقي كلام سعدي شيرين سخن هستند كه ؛«" بني آدم اعضاي يك پيكرند،كه درآفرينش ز يك گوهرند"، "چو عضوي به درد آورد روزگار ، دگر عضوها را نماند قرار"»

واقعيت اين است فعالين اين تشكيلات مردم نهاد به مهرباني مي انديشند و آرمان بزرگ آنها صلح و عدالت است. آنها فرشته هاي نجات در هنگامه نياز همنوعان هستند و در راه كمك به انسانها از جان خويش نيز مي گذرند. يكي از اقدامات خوب و موثرجمعيت هلال احمر كه همه ساله درآغازين روزهاي سال جديد در قالب طرحي سراسري به اجرا گذشته مي شود، اجرای طرح ملی امدادونجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزي است‌كه  با مشاركت مجموعه‌ي كثيري از امدادگران ، نجاتگران و داوطلبان و جوانان نيك سيرت و پرتلاش عضو هلال احمر اجرايي مي شود و هدف غايي در اين طرح تمهيد شرايطي آرام و ايمن براي مسافران و ميهماناني است كه به استانهاي مختلف سفر مي كنند. هدف اصلي اين طرح که  با استفاده از تمامي امكانات جمعيت هلال احمر به اجرا در مي آيد ارائه كمك هاي اوليه و امداد رساني به حادثه ديدگان و مصدومان حوادث مختلف بويژه سوانح رانندگي در محورهاي مواصلاتي و همچنین پاسخگویی به نیازهای اولیه گردشگران و مسافرین نوروزی است.

استان مازندران كه بواسطه جاذبه هاي منحصر بفرد طبيعي يكي از قطب هاي موثر گردشگري در ايران بزرگ است همه ساله در ايام نوروز ميزبان میلیونها مسافري است كه ازاقصي نقاط ميهن اسلامي به اين استان سرسبزسفرمي‌كنند. بر اين اساس جمعيت هلال احمر مازندران در راستاي سياست هاي ابلاغي جمعيت مركز با بسيج تمامي امكانات در دو حوزه امداد و نجات و معاونت جوانان و با پشتیبانی و مشارکت معاونت داوطلبان و بهداشت و درمان به استقبال بهار و ميهمانان نوروزي استان مي رود كه تجهیز دهها پایگاه ثابت و پست های سيار نمونه هايي از اقدامات گسترده هلال احمر مازندران است كه با هدف فراهم سازي شرايطي مناسب و مطلوب براي پذيرايي شايسته از ميهمانان نوروزي استان به اجرا در آمده است.


نوروز، کنکور هلال احمری ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید براین نکته که «ایام نوروز در حقیقت کنکور هلال احمری هاست» می گوید: هلال احمر مازندران همانند سال‌های گذشته از روز 25 اسفند96 تا 15 فروردین 97طرح های ویژه  خود را برای ارائه خدمات به  مسافرین و گردشگران به اجرا می گذارد که این طرح با فعالیت 104پایگاه ثابت و سیار عملیاتی می‌شود.

وي با تشريح جزييات و كيفيت اجراي طرح های نوروزي هلال احمر مازندران گفت: جمعیت هلال احمر مازندران به عنوان مسئول کارگروه امداد و نجات همکاری بسیار خوبی با دستگاه‌های دیگر ذیربط همچون اورژانس، راهداری، پلیس راه، اداره کل حمل‌و‌نقل و پایانه‌ها و سازمان میراث فرهنگی دارد. تعاملی که امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار تقویت شده و با جلسات متعدد هماهنگی بالایی به دست آمده است.

دکتر اکبری افزود:امسال جمعيت هلال احمر استان در راستاي اجراي طرح ملي امدادو نجات نوروزي با 54 پايگاه و پست ثابت و سيار امداد ونجات و 50 پایگاه و پست ايمني و سلامت  به ميهمانان ومسافرين نوروزي خدمت رساني خواهد نمود تا شرايط مطلوبي را براي آرامش و سفر ايمن در سطح استان فراهم نمايد.

وي افزود: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر 54ثابت و سیار ،75پست سيار موتوري ،يك دستگاه اتوبوس آمبولانس پيشرفته امدادي و يك فروند بالگرد امدادي نيز مشاركت دارند تا به فوريت هاي امدادي ميهمانان نوروزي استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

دکتراکبری افزود: در طرح امدادونجات نوروزي امسال حدود هزار نفر امدادگر ونجاتگرآموزش ديده و360نفراز پرسنل جمعيت استان  حضور فعال خواهند داشت. وی گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجراي طرح امدادونجات نوروزي بكارگيري مي شوند،تا خدمت رساني به مسافرين و ميهمانان نوروزي استان در كمترين زمان ممكن و با بهترين كيفيت انجام پذيرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان مازندران افزود: براي اجراي طرح ملي ايمني و سلامت مسافرين نوروزي نيز علاوه بر 50 پایگاه و پست اختصاصی ،27خيمه نماز،31 فضای دوستدارکودک،31ايستگاه سلامت و همچنین 31 نمایشگاه عکس و دستاوردهای جوانان مازندران تجهيز خواهد شد و بيش از 3هزار نفر از جوانان آموزش ديده عضو جمعيت هلال احمراستان نیز در اجرای این طرح مشاركت دارند .

دکتر اکبری تصریح کرد: طراحی روبوت تلگرامی خدمات سفر و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت دانلود از کافه‌بازار،سامانه ارتباطی 112 ندای امداد، طراحی کمپ‌های مشترک با همکاری اورژانس، پلیس، راهداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در شهرستان‌ها و در ورودی شهرها  از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی به مسافرین نوروزی است. وی افزود:جمعیت هلال احمر مازندران در سه سال متوالی گذشته عنوان برتر کشوری را به‌دست آورده که این مهم نشان دهنده توان عملیاتی بالای هلال احمراستان است.

وی با اشاره به تمهیدات گسترده هلال احمر مازندران در نوروز97 گفت:علاوه بر خدمات امدادونجات و فوریتهای امدادی که توسط نجاتگران هلال احمر ارائه می شود، در پست‌های ایمنی و سلامت نیز، خدمات آموزشی و راهنمایی مسافران و همچنین نقشه‌ها و بروشورهای آموزشی ،آشنایی با نقاط پرخطر و کنترل رایگان قندخون و فشارخون  ارائه می‌شود.

وی در پایان افزود:. صدا و سیمای مرکز مازندران ،خبرگزاری ها ، پایگاههای اطلاع رسانی و همچنین مطبوعات استانی و سراسری نیز در تعاملی سازنده با هلال احمر استان در زمینه اطلاع‌رسانی از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان همکاری داشته و دارند که از همه اصحاب رسانه سپاسگزارم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.844 seconds.