.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به همت پزشک بدون مرز مازندرانی ؛
بیان مظلومیت شهدای شیمیایی و مدافع حرم در دانشگاه ترکیه+ تصاویر ماندگار
شمال نیوز : دکتر عمادی طی اقدامی علمی فرهنگی دیگر حقانیت شهدا و جانبازان شیمیایی و همچنین شهدای مدافع حرم را این‌بار در دانشگاه ترکیه به رخ جهانیان کشید.....
شمال نیوز : دکتر عمادی طی اقدامی علمی فرهنگی دیگر حقانیت شهدا و جانبازان شیمیایی و همچنین شهدای مدافع حرم را این‌بار در دانشگاه ترکیه به رخ جهانیان کشید.

به گزارش شمال نیوز ، دکتر سیدناصر عمادی پزشک بدون مرز ایرانی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که اهل مازندران است، در سال‌های اخیر خدمات بشردوستانه‌اش در کشورهای مختلف زبانزد شده و همواره در کنار اقدامات درمانی به انتقال فرهنگ ایرانی ـ اسلامی توجه ویژه‌ای داشته و به‌تنهایی باری عظیم از مسؤولیت اشاعه ارزش‌ها را به‌دوش می‌کشد.

از نام‌گذاری چند بیمارستان در آفریقا به‌نام اهل بیت(ع) گرفته تا بیان مظلومیت شهدا و جانبازان شیمیایی در مجله معتبر علمی ساینس آمریکا و ... .

در جمعه گذشته 25 اسفندماه به دعوت مرکز CBRN، «حوادث اورژانسی و مبارزه با عوامل شیمیایی و میکروبی» او درخصوص تجاوز شیمیایی عراق علیه ایران، به ترکیه سفر کرد و در مرکز دانشگاهی شهر ترابزون و گومیشحانه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه، از تجربیات و نحوه مبارزه با عوامل شیمیایی و میکروبی سخن به میان آورد.

 

 

مردم ترکیه با آن همه قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی در مقابل هنر و توانمندی یک پزشک بدون مرز ایرانی، حقانیت شهید محسن حججی به نمایندگی از همه شهدای مدافع حرم را پذیرفتند و در حمایت از مدافعان حرم به احترام از جای خود برخواستند.

این اتفاقات فرهنگی را می‌توان به‌عنوان ارائه برترین دیپلماسی توسط یک پزشک بر اساس اصول بشردوستی یاد کرد.

دکتر عمادی ضمن بیان مظلومیت و حقانیت ایران در ۸ سال دفاع مقدس که بارها مناطق مسکونی (سردشت و شهرها و روستاهای مرزی) به دفعات مورد حمله شیمیایی واقع شده، با ارائه مستندات و تصاویری از شهدا و جانبازان شیمیایی اظهار کرد: ایران با بیش از 100 هزار مصدوم و شهید شیمیایی بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در دنیاست.

پزشک بدون مرز ایرانی ضمن بیان نتایج علمی و پزشکی، از عوارض و تبعات سلاح‌های شیمیایی، در پاسخ به سؤال دانشجویان از علت حضور ایران در عراق و سوریه خاطرنشان کرد: امنیت همه کشورهای دنیا و منطقه به‌ویژه خاورمیانه به یکدیگر وابسته است، چگونه به‌عنوان یک انسان و برادر دینی می‌توان از درد و تألم یکدیگر بی‌توجه بود، همچنان که حضور امروز بنده در میان شما برای انتقال دانش و تجربیات مبارزه با عوارض و تبعات عوامل شیمیایی و میکروبی است.

 

 

وی ضمن بیان حضور مدافعان ایرانی در خط مقدم مبارزه با داعش در عراق و سوریه ادامه داد: حضور جوانان و سربازان ایرانی مدافع امنیت کل دنیا،  همانند محسن حججی و شهادت مظلومانه او موجب شد تا داعشی که حتی خاک ترکیه را نیز مورد حمله و هجوم وحشیانه خود قرار داده بود، سرانجام به نابودی برسد.

سخنرانی دکتر عمادی بسیاری از حاضران را تحت تأثیر رشادت سربازان ایرانی به‌ویژه شهید محسن حججی قرار داد تا جایی که در همان زمان سخنرانی تعدادی از دانشجویان ترکیه‌ای با چاپ تصویر شهید حججی، آن را بالای سر بردند و از رشادت این جوان ایرانی در دفاع از امنیت کل دنیا در مقابل داعش قدردانی کردند.

طی دو ماه اخیر این دومین دعوت علمی از دکتر عمادی برای ایراد سخنرانی در جمع فرهیختگان دانشگاهی و دانشجویان در آنکارا و ترابزون است.

 

 

این پزشک بدون مرز مهم‌ترین علت حضور مکرر خود را شوق و اشتیاق جامعه دانشجویی به نوع بیانات علمی مطابق با نیاز ایشان دانسته که مکرراً از مسؤولان خود درخواست حضور او در ترکیه را بیان کردند.

دکتر عمادی در گفت‌وگو با فارس، از همه دانشمندان و پزشکان ایرانی درخواست کرد با افزایش توان و بضاعت علمی و همچنین فعالیت‌های بشردوستانه بیش از پیش موجب اعتلای نام ایران اسلامی شوند، چرا که دنیا به‌واسطه فناوری و‌ تکنولوژی، بسیار کوچک شده و هنر و ‌توان ما در چنین فضایی به بیان توانمندی علمی و عملی نوین ایران، موجب اعتبار و آبروی کشور خواهد شد.

وی افزود: وقتی از انسانیت و توان علمی صادقانه و خالصانه ما برای رفاه، آسایش و امنیت دنیا را نیک و شایسته بدانند، قطعاً از شهدای مظلوم ما نیز صادقانه دفاع خواهند کرد.

 

 

پزشک بدون مرز ایرانی تصریح کرد: اگرچه فقط برای دو روز و یک شب این مسافرت طولانی و سخت را از تهران به استامبول و سپس به ترابزون و از آنجا با ماشین به گومیشحانه و در بازگشت به شهر ارزروم و مجدد به استامبول و در نهایت به تهران را طی روزهای پنجشنبه و جمعه پذیرفتم تا بتوانم صبح شنبه در بازگشت به کشورم در کنار دانشجویان عزیزم در شهرستان ساری باشم.

اما همه سختی، خطر، بی‌خوابی و مشقت سفر (حتی بدون یک ساعت سیاحت و تفریح) برای بزرگی نام کشورم ایران و با نیت و استعانت از نام شهید محسن حججی، (همانند نام شهید محمد بلباسی به غرب آفریقا در کشور گینه درخشید.) را تحمل کردم تا به شهدا قول بدهم اگرچه مانند آنها جان‌نثار نیستم اما تا جان و توان دارم برای نام سرشار از مهر، محبت و دوستی‌شان با سلاح علم و دانش و سلامتی برای هر نژاد، ملیت و مذهب به هر گوشه از این کره خاکی سراسیمه می‌دوم.

تا همه بدانند بعد از توسل به وجود مبارک ائمه اطهار(ع)، امامزاده‌های واقعی همین شهدا هستند که بسیار مظلومانه و ساده در سایه آسمان آبی در دل خاک خفته‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.