.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در مصرف دارچین زیاده‌روی نکنید!
دارچین، یکی از ادویه‌های محبوب در سراسر جهان است که فواید مختلفی هم به بدن می‌رساند. بیشتر افراد با انواع دارچین آشنا نیستند، اما درواقع دارچین به دو نوع کلی تقسیم می‌شود

به گزارش شمال نیوز،بعضی از افراد، پس از زیاده‌روی در مصرف دارچین، با زخم‌های دهانی مواجه می‌شوند. درواقع، دارچین حاوی نوعی ترکیب به‌نام سینامالدئید است که در صورت مصرف به مقدار زیاد، می‌تواند واکنش‌های آلرژیک را تحریک کند. بنابراین، به نظر نمی‌رسد که دریافت این ادویه به مقدار کم بتواند چنین واکنشی را برانگیزد، چون بزاق دهان نیز از تماس بیش از حد سینامالدئید با سطح دهان جلوگیری می‌کند.

دارچین، یکی از ادویه‌های محبوب در سراسر جهان است که فواید مختلفی هم به بدن می‌رساند. بیشتر افراد با انواع دارچین آشنا نیستند، اما درواقع دارچین به دو نوع کلی تقسیم می‌شود:
- نوع کاسیا (Cassia): دارچین کاسیا همان دارچین رایجی است که اغلب استفاده می‌شود.
- نوع سیلان (Ceylan): دارچین سیلان، نوع اصیل دارچین است که طعم سبک‌تر، ولی نسبتا تلخ‌تری دارد.
دارچین کاسیا بیشتر در دسترس است و به‌راحتی در همه فروشگاه‌ها پیدا می‌شود، و همین مساله قیمت دارچین کاسیا را نسبت به دارچین سیلان ارزان‌تر می‌کند. درحالی مصرف دارچین کاسیا به مقدار کم تا متوسط بی‌خطر است، اما زیاده‌روی در مصرف آن باعث به‌وجود آمدن مشکلات مختلفی می‌شود. این اتفاق هم به علت بالا بودن میزان کومارین در دارچین کاسیا شکل می‌گیرد.
مطالعات نشان داده‌اند که زیاده‌روی در مصرف کومارین می‌تواند به کبد آسیب برساند و خطر ابتلا به سرطان را هم بیشتر کند. به‌علاوه، زیاده‌روی در مصرف دارچین کاسیا با عارضه‌های جانبی مختلفی همراه است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

می‌تواند باعث آسیب‌های کبدی شود
دارچین کاسیا سرشار از کومارین است. درواقع، میزان کومارین در هر یک قاشق چای‌خوری (۲ گرم) از دارچین کاسیا به ۵ میلی‌گرم می‌رسد، درحالی که میزان کومارین در دارچین سیلان بسیار ناچیز است.
میزان مجاز روزانه برای دریافت کومارین تقریبا ۰.۰۵ میلی‌گرم به‌ازای هر ۰.۱ کیلوگرم از وزن بدن یا ۵ میلی‌گرم در روز برای یک فرد دارای ۶۰ کیلوگرم وزن است. این میزان به ما می‌گوید که اگر روزانه فقط از ۱.۵ قاشق چای‌خوری دارچین کاسیا استفاده کنید، از میزان مجاز روزانه عبور می‌کنید.
متاسفانه، مطالعات متعددی نشان داده‌اند که زیاده‌روی در دریافت کومارین می‌تواند باعث مسمومیت کبد و آسیب‌دیدگی آن شود.

می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش بدهد
مطالعات بر روی نمونه‌های حیوانی نشان داده‌اند که زیاده‌روی در مصرف کومارین که به میزان زیادی در دارچین کاسیا وجود دارد، می‌تواند خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها را افزایش بدهد، اما نحوه اثرگذاری کومارین در راستای شکل‌گیری تومور‌های سرطانی هنوز برای محققان روشن نشده است.
با این‌حال، بعضی از دانشمندان معتقدند که کومارین می‌تواند به بعضی از اندام‌های داخلی بدن به‌صورت مکرر آسیب برساند. همین آسیب‌رسانی‌ها به‌مرور زمان می‌توانند سلول‌های تومور را جایگزین سلول‌های سالم کنند و درنتیجه باعث ابتلا به سرطان شوند.
بسیاری از مطالعات مربوط به اثرات سرطانی کومارین روی نمونه‌های حیوانی انجام گرفته‌اند. بنابراین، محققان به مطالعات انسانی بیشتری نیاز دارند تا بتوانند همین رابطه را در نمونه‌های انسانی هم تایید کنند.

می‌تواند باعث شکل‌گیری زخم‌های دهانی شود
بعضی از افراد، پس از زیاده‌روی در مصرف دارچین، با زخم‌های دهانی مواجه می‌شوند. درواقع، دارچین حاوی نوعی ترکیب به‌نام سینامالدئید است که در صورت مصرف به مقدار زیاد، می‌تواند واکنش‌های آلرژیک را تحریک کند. بنابراین، به نظر نمی‌رسد که دریافت این ادویه به مقدار کم بتواند چنین واکنشی را برانگیزد، چون بزاق دهان نیز از تماس بیش از حد سینامالدئید با سطح دهان جلوگیری می‌کند.
با این حال، لازم به ذکر است که سینامالدئید فقط زمانی باعث شکل‌گیری زخم‌های دهانی می‌شود که شما نسبت به آن آلرژی داشته باشید. این زخم‌های دهانی هم بیشتر پس از مصرف عصاره دارچین و آدامس‌های دارچینی به وجود می‌آیند، چون این محصولات حاوی غلظت بالایی از سینامالدئید هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.