.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افشاگری تازه معاون احمدی نژاد: مشایی گفت مدارک را معدوم کنید!
شاید بتوان اختلاس 3 هزار میلیاردی را نخستین اختلاس کلان رسانه‌ای شده سال‌های اخیر دانست. اتفاق تلخی که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به وقوع پیوست و حواشی آن حتی تا به امروز هم ادامه دارد.

شاید بتوان اختلاس 3 هزار میلیاردی را نخستین اختلاس کلان رسانه‌ای شده سال‌های اخیر دانست. اتفاق تلخی که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به وقوع پیوست و حواشی آن حتی تا به امروز هم ادامه دارد.

 روزنامه آرمان نوشت: این پرونده در کنار بسیاری تخلفات مالی دیگر دولت‌های نهم و دهم به قوه قضائیه ارجاع شد و بخشی به اجرای حکم رسید و بخشی دیگر در دست پیگیری است. عده‌ای می‌خواستند پس از اعدام امیرمنصور آریا و محکوم شدن عده از اطرافیان او ماجرا را خاتمه یافته قلمداد کنند در حالی که واقعیت نشان می‌داد که یک تاجر ساکن آلمان نمی‌تواند بدون همراهی افراد صاحب نفوذ و مسئول به تنهایی کاری از پیش ببرد. حال پس از سال‌ها یکی از معاونان دولت احمدی‌نژاد دست به افشاگری زده و از دخالت نزدیکان رئیس‌جمهور سابق در آن پرونده و حواشی آن می‌گوید. روح‌ا... احمدزاده کرمانی، برای حدود دو سال استاندار فارس بود و چند ماهی هم در سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت کرد.

 او در گفت‌وگو با پایگاه خبری مشرق نیوز در خصوص اتفاقات دوره چند ماهه مسئولیتش در اداره میراث فرهنگی و نقش و رابطه اسفندیار رحیم مشایی با عامل اصلی اختلاس 3 هزار میلیاردی صحبت‌های جالبی دارد.

یارانه سود تسهیلات برای آریا

احمدزاده گفت: «نامه‌ای از کمیسیون اصل نود مجلس برای من آمد که این ماجرای امیرمنصور آریا هر چه که هست را برای ما بفرستید. نامه را فکر کنم آقای پورمختار فرستاده بود. بعد از بررسی مشخص شد یکسری امتیازات حمایتی در دوره آقای مشایی و بعد از آن بقایی به آریا داده‌اند. یک زمین بسیار خوب در قالب طرح گردشگری در گیلان و او این زمین را برنگردانده است. ما یک سرفصلی داشتیم تحت عنوان یارانه سود تسهیلات. مثلا آقای ایکس را به‌عنوان سرمایه‌گذار موفق می‌شناختیم و می‌گفتم فلانی شما می‌خواهی چقدر سرمایه‌گذاری کنی؟ اعلام می‌کرد ۵ میلیارد تومان و من می‌گفتم پانصد میلیون هم جایزه من به شما و برای خودت. به این می‌گفتند یارانه سود تسهیلات. ظاهرا از این یارانه سود تسهیلات را هم به امیرمنصور آریا داده بودند که آدم موفق در طرح‌های گردشگری است. گفتم آخرش چه شده؟ گفت هیچی. اگر یک‌دانه آجر روی آجر گذاشته باشند. ایشان هیچ پروژه‌ای را جلو نبرده‌اند».

پرونده را معدوم کنید

بعد از آگاهی مجلس از تخلفات آریا در منطقه گردشگری استان گیلان حامیان او در دولت دست به کار شده و آنطور که برخی می‌گویند در پی از بین بردن مدارک همکاری با او شدند. رئیس اسبق سازمان گردشگری از جمله این افراد است که می‌گوید: «دکتر احمدی‌نژاد به ما گفته بود که هر نامه‌ای از مجلس می‌آید با من هماهنگ کنید که شما بروید یا نروید. سر نماز دکتر گفت نامه آمده، تخلفی هم شده است؟ گفتم اگر بگویم تخلف نشده دروغ نگفتم. تخلف به این منظور که امتیازی داده شده به امیرمنصور آریا از طرف آقای مشایی و بقایی، اما طرف مقابل هم کاری نکرده است. قاعده‌اش این بوده که باید دولت علیه او اعلام‌جرم می‌کرد. هیچ کاری نشده و این به معنا تخلف است.» احمدزاده ادامه داد: «فردای آن روز آقای مشایی مرا صدا کرد. در دفتر خودش با او ملاقات کردم. گفت راجع به آن موضوعی که با آقای دکتر صحبت کردید، نظر ایشان این است آن پرونده را معدومش کنید. گفتم: خود آقای دکتر گفتند؟ گفت: بله. گفتم آقای مشایی شما خودتان اطلاعاتی و امنیتی بودید، پرونده‌ای که در اداره کل میراث استان گیلان بوده، این پرونده رفته و آمده، قاعدتا در سیستم حراست ردپا دارد، چرا باید معدوم کنیم؟ گفتم آقای مشایی شما نگران نباشید. گفت: نه، با این کار می‌خواهند مرا بزنند، دکتر احمدی‌نژاد را می‌خواهند بزنند. هر چه ما بگوییم، شما باید گوش کنید. گفتم: به هر جهت، آقای مشایی پرونده را نمی‌توانید معدوم و نابود کنید».

اردکانی چه می‌کرد

احمدزاده درباره آزاده اردکانی هم توضیح داد: ایشان متعلق به یک حلقه‌ای بود به نام حلقه پارسه. حلقه پارسه در واقع ۷ الی ۸ نفر از افرادی را شامل می‌شود که از اطرافیان و نزدیکان آقای بقایی بودند؛ یعنی ارادت ویژه‌ای به آقای بقایی و مشایی داشتند؛ یعنی حلقه پارسه شامل خانم‌ها آرزو و آزاده اردکانی (رئیس موزه ملی)، آقایان شهبازی (منطقه آزاد چابهار)، محسنی، ذوالفقاری، بهمنی، موسوی (منطقه آزاد کیش)، آقای حیدری (منطقه آزاد قشم) می‌شد و زمانی که من می‌خواستم به میراث فرهنگی بیایم، بقایی شرط گذاشت که باید در جلسات پارسه به‌صورت مرتب شرکت کنید. وی در مورد نحوه آشنایی اردکانی با بقایی توضیح داد: این خانم معلم آموزش زبان انگلیسی بود. معلم خصوصی ایشان بود. از طریق بقایی به مشایی وصل می‌شود. خلاصه چند بار گزارش از ایشان خواستم ایشان به من گزارشی ندادند؛ یعنی خیلی بی‌توجهی کرد و این باعث شد که هیچ رابطه‌ای میان ما شکل نگیرد. برای اینکه هیچ جلسه‌ای میان من و خانم اردکانی به وجود نیامد.

افشاگری‌ها ادامه دارد

هر روز یکی از مدیران سابق دولت‌های نهم و دهم برگ تازه‌ای از تخلفات حلقه اطراف احمدی‌نژاد را برملا می‌کنند. افشاگری‌هایی که باعث می‌شود از حامیان دولت مهرورز هر روز کم و کمتر شود. اینک احمدی‌نژاد و چند یار انگشت‌شمارش تنهاتر از همیشه هستند. کسی از آنها حمایت نمی‌کند و روبه‌رویشان تلی است از پرونده‌های ریز و درشتی که باید پاسخگویش باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.