.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تقوا و پاکدستی لازمه قبول مسؤولیت در نظام اسلامی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تقوا و پاکدستی لازمه قبول مسؤولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری پیش از ظهر امروز در دهمین گردهمایی مدیران ، معاونان و روسای ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی در اردوگاه قرآنی شهدای چاکسرمحمودآباد اظهار کرد: انسان در تمام حالات زندگی خود باید خدای متعال را حاضر و ناظر اعمال خویش ببیند و مهم‌ترین ویژگی یک مومن محاسبه‌گر بودن است زیرا روزی خود او باید پاسخگوی همه اعمال خود باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت محاسبه نفس در زندگی انسان به ویژه در آخرت افزود: معاد و ایمان به آن اصلی‌ترین دلیل محاسبه شدن انسان در روز قیامت و در برابر خدای متعال است که باید برای آن روز خود را برای این امتحان سخت آماده کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اخلاص و پاکی در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در قبول مسئؤولیت در نظام اسلامی، اخلاص و پاکی است که همه ما موظف هستیم در باب مسئله بیت‌المال حساسیت داشته باشیم و این موضوع مورد تاکید دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) به ویژه امیرمومنان علی(ع) است و باید برای رعایت آن دغدغه داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران کرسی‌ها و مسؤولیت‌ها را یک امانت الهی دانست و بیان کرد: این کرسی‌ها و قبول مسؤولیت‌ها، ماندگار نیست و بالاخره روزی به اتمام خواهد رسید پس در این دوران مسؤولیت باید خیلی دقت نظر داشت و رعایت همه مسائل اسلامی و انسانی را لحاظ کنیم.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی و قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی و عیار مدیران در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: ما مفتخریم در دستگاهی خدمت می‌کنیم که اصلی‌ترین معیار و ملاک آن دین اسلام و احکام الهی است و باید به همان اندازه نسبت به مسئله بیت‌المال و عدالت حساسیت داشته باشیم.

شکریان‌امیری مسؤولیت را امانت دانست و تصریح کرد: قبول مسؤولیت نباید طعمه‌ای باشد برای کسب قدرت ، درآمد هنگفت و پست و مقام بلکه باید زمینه‌ای باشد برای خدمت بیشتر و رعایت حدود اسلامی و انقلابی.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به فرا رسیدن پایان سال 1396 و شروع سال جدید 1397 تاکید کرد: پایان سال 1396 و شروع سال 1397 مصادف شد با ماه رجب و اولین روز عید نوروز مصادف است با شهادت امام هادی(ع) که باید حرمت این روز را حفظ کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب اشاره کرد و با توجه به همزمانی آن به تعطیلات عید نوروز ، خاطرنشان کرد : باید برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی در استان برنامه‌ریزی کرد و در بحث کیفی این مراسم معنوی هرچه می شود برنامه‌ریزی کنید.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گزارشی از اهم فعالیت‌های فرهنگی این اداره کل را در سال 1396 و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از 350 مسجد استان و اعزام روحانی در این ایام بیان کرد.

فرامرز کردی معاون پشتیبانی ، اداری و مالی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز ارائه گزارشی از مجموعه اداری و مالی در سال 1396 و با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و قرائت بخشی از بیانات رهبر عظیم‌الشان انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مجموعه اداری و مالی تبلیغات اسلامی استان در بخش‌های مختلف سعی کردند با خرید از تولیدات داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مجموعه اداری نسبت به این مسائل دقت لازم را داشته باشند.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین مولفه برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است که باید این مسائل را دستگاه‌های اجرایی در درون خود لحاظ کنند و توجه دستگاه‌های اجرایی می‌تواند بسیاری از مشکلات را در حوزه تولیدات داخلی رفع کند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.253 seconds.