.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عوارض جبران ناپذیر شیر بدون لاکتوز
سازندگان شیر‌های بدون لاکتوز به شیر لاکتاز می‌افزایند که ۷۰ تا ۱۰۰ درصد از لاکتوز را به گلوکز و گالاکتوز تبدیل می‌کند. این دو شکر هضم آسان‌تری دارند.

به گزارش شمال نیوز، این مطلب را به نقل از فوت و فن بخوانید.

خط قرمز: خوراندن شیر بدون لاکتوز به کودکان ممنوع!

افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند معمولاً به سراغ شیر‌های بدون لاکتوز می‌روند. با اینکه شیر بدون لاکتوز و شیر معمولی ارزش غذایی یکسانی دارند، اما انتخاب شیر بدون لاکتوز عاری از عواض جانبی نخواهد بود؛ مخصوصاً برای بچه‌ها.

اهمیت لاکتوز


لاکتوز یکی از قند‌های موجود در شیر است. آن دسته از افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند نمی‌توانند لاکتاز بسازند. لاکتاز آنزیمی است که لاکتوز را هضم می‌کند. چنین افرادی بعد از مصرف لبنیات از ورم معده، گاز معده، معده درد و اسهال رنج می‌برند.

مزایای مصرف لاکتوز


سازندگان شیر‌های بدون لاکتوز به شیر لاکتاز می‌افزایند که ۷۰ تا ۱۰۰ درصد از لاکتوز را به گلوکز و گالاکتوز تبدیل می‌کند. این دو شکر هضم آسان‌تری دارند.

تأثیر شیر‌های بدون لاکتوز روی کودکان


خوراندن شیر بدون لاکتوز به کودکان بدین معنی است که آن‌ها در معده خود لاکتوز نخواهند داشت. لاکتوز می‌تواند بدن را به تولید لاکتاز تحریک کند و عدم وجود لاکتوز در رژیم غذایی باعث می‌شود کودکان توانایی تولید لاکتاز را از دست بدهند.

فواید اقتصادی


از جنبه اقتصادی نیز خرید شیر بدون لاکتوز مقرون به صرفه نیست، زیرا به دلیل این که نسبت به محصولات لبنی دیگر خاص‌تر هستند قیمت بالاتری دارند.

طعم متفاوت


برخی مشتریان می‌گویند با وجود این که هیچ شکری در تولید شیر بدون لاکتوز به کار نرفته، اما نسبت به شیر معمولی کمی شیرین‌تر است. عده‌ای دیگر می‌گویند شیر طعم کره‌ای بیشتری دارد.

هشدار


آن‌هایی که به شیر حساسیت دارند، نه این که عدم تحمل لاکتوز داشته باشند، نباید شیر بدون لاکتوز بخورند، زیرا آن هم حاوی کازئین یا آب پنیر است که جزو پروتئین موجود در شیر و عامل ایجاد حساسیت به شمار می‌رود.

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.254 seconds.