.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت توجه به هشدارهای نوروزی دامپزشکی مازندران
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: لازم است باتوجه به سرمای هوا افراد به توصیه‌ها و هشدارهای دامپزشکی توجه کنند تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

به گزارش شمال نیوز،حسین رضوانی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط خوبی داریم و گزارشی از بیماری آنفلوآنزا در سطح مازندران نداشتیم ولی با توجه به سرمای هوا لازم است به هشدارها و توصیه‌های بهداشتی توجه شود تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.

وی ادامه داد: همچنین مرغداران مازندران نیز به توصیه‌ها توجه کنند و توجه کنند که جوجه‌ریزی زیاد صورت نگیرد و در صورت مشاهده هر نوع تلفات موارد را به ادارات دامپزشکی در سطح استان اعلام کنند تا شاهد درگیری نباشیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به درپیش بودن عید نوروز گفت: کشیک‌‌های بهداشتی دامپزشکی از ساعت هشت تا 20 روز یک‌شنبه 20 اسفندماه امسال تا 15 فروردین‌ماه سال 97 در سطح استان فعال هستند که لازم است افراد در صورت مشاهده موردی هرچه سریع‌تر به دامپزشکی اطلاع دهند.

این مسؤول با بیان اینکه همه ساله در ایام نوروز خرید ماهی قرمز متداول است که در این زمینه هشدارهای لازم ارائه می‌شود، تصریح کرد: در بحث خرید و نگهداری ماهی قرمز باید به توصیه‌ها توجه شود تا شاهد مشکلی نباشیم.

رضوانی اضافه کرد: باید ماهی خریداری شود که از تحرک مناسب برخوردار باشد و شنای غیرطبیعی روی آب نداشته باشد و همچنین باید دقت شود که باله‌ها و پولک آن سالم بوده و برآمده و زخمی نباشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم برای خرید ماهی قرمز به مراکز مجاز مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: موضوعی دیگر افراد برای انتقال ماهی قرمز معمولاً از کیسه‌های نایلونی استفاده می‌کنند که مدت نگهداری آن در کیسه‌ها باید کمتر از دو ساعت باشد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه هر سه تا پنج روز آب ماهی باید تعویض شود، تأکید کرد: پیشنهاد این است یک تا دو بار در روز به ماهی غذا بدهند چراکه مصرف غذای زیاد موجب مسمومیت می‌شود که بیشتر سعی شود از غذای ماهی استفاده شود.

رضوانی یادآور شد: همچنین سعی کنیم ظرف‌های ماهی را با نمک خوراکی به مدت 10 دقیقه شست‌وشو دهیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین موضوع برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی لازم است ه کودکان آموزش دهیم که به ماهی قرمز دست نزنند و در صورت انجام این کار حتماً دست‌های خود را بشویند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: مشاهده شده که برخی افراد هنگام خرید ماهی حلزون تزئینی و یا لاک‌پشت‌های قرمز را خریداری می‌کنند که توصیه ما این بوده از این کار خودداری کرده و درصورت خرید از دست زدن به آن پرهیز کنند، چرا که موجب بیماری‌های گوارشی و پوستی می‌شود.

رضوانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: طی ایام نوروز مسافران بسیاری وارد مازندران می‌شوند که طی این ایام معمولاً مصرف گوشت قرمز و مرغ افزایش می‌یابد و هنگام خرید گوشت قرمز به برچسب بهداشتی باید توجه کنند.

وی با اعلام اینکه افراد از خرید گوشت چرخ‌کرده آماده خودداری کنند، تصریح کرد: همچنین طی ایام برخی افراد از مواد غیرمجاز ازجمله رنگ زعفران استفاده می‌کنند که لازم است افراد از خرید مرغ زعفرانی پرهیز کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران ادامه داد: افراد توجه کنند هنگام خرید مرغ که سالم، کامل و قطعه نشده، دارای قوام کامل و داخل شکم آن فاقد جگر، سنگدان با روده باشد.

رضوانی یادآور شد: همچنین خرید پرندگان مهاجر، محلی به‌صورت زنده با توجه به حضور پرندگان مهاجر در استان به صلاح نیست.

وی افزود: هنگام خرید تخم‌مرغ نیز به تاریخ درج شده روی آن توجه شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در پایان گفت: همچنین برای خرید ماهی نیز لازم است به مراکز مجاز مراجعه شود و در هنگام خرید به سالم بودن، سفت بودن پولک، قرمز بودن آبشش، روشن بودن چشم، شل نبودن شکم و لزج و براق بودن پوست ماهی باید توجه شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.526 seconds.