.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
داروخانه ای به نام کدو
کدو حلوایی جز سبزیجات پاییزی و زمستانی است که در حال حاضر به وفور در بازار وجود دارد، پس حیف است که از خیر خواص آن بگذریم و این مجموعه‌ی نارنجی‌رنگ سرشار از عناصر قدرتمند و مفید برای سلامتی، را نادیده بگیریم!

به گزارش شمال نیوز،دکتر سمیه ذاکری دستیار طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:کدو جز خوراکی های با طبع سرد و تر شناخته می شود.

وی افزود: در بین طب افواهی عنوان شده که کدو برای درمان فشار خون موثر است البته بهتر است بدانیم که کدو بیشتر برای فشار خون افراد با طبیعت گرم خصوصا طبیعت گرم و خشک یا به اصطلاح صفراوی مزاج مناسب است و در افراد با طبیعت سرد زیاده روی در مصرف آن بدون مشکل نخواهد بود.

ذاکری تصریح کرد: خصوصا افرادی که کولیت و التهاب روده یا سندروم روده تحریک پذیر دارند بهتر است در مصرف کدو زیاده روی نکنند.

وی گفت:در افرادی که از خشکی مزاج شاکی هستند که علایم آن شامل خشکی پوست یبوست کم خوابی و بد خوابی است توصیه می شود که هنگام دم کشیدن برنج یک عدد کدو مسما را ورقه ورقه کرده روی برنج بچینند تا دم پخت شود و سپس همراه غذا میل شود خصوصا این توصیه برای افراد گرمایی در فصل تابستان و ایام ماه رمضان در وعده سحری توصیه می شود.

دستیار طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد:برای افرادی که از شدت خشکی مغز دچار بی خوابی شده اند که علایم آن خشکی سوراخ های بینی و چشم و احساس سبکی سر است توصیه می شود که مقداری کدوی خام را رنده کرده بچلانند و عصاره آن را داخل بینی بکشند و به ملاج و پیشانی بمالند تا رطوبت لطیف آن باعث ایجاد آرامش و خواب در مغز شود.

وی افزود: برای افرادی که اصطلاحا مغزشان داغ کرده و دچار حرارت و خشکی مغز هستند که علایم آن افکار تکراری و تکه تکه و بی ربط و تشویش خیال است آب کدوی خام به صورت خوراکی توصیه می کنند همچنین برای التهاب و حرارت جگر توصیه می شود.

ذاکری یادآورشد:.بهتر است دقت داشته باشیم که مصرف زیاد کدو خصوصا نوع خام آن در افرادی که سردی معده دارند موجب ضعف و سستی جرم معده و نفخ و احساس سنگینی در معده و کاهش اشتها و تولید بلغم در معده این افراد می شود.

وی گفت: حکمای طب ایرانی عموما اقسام کدو را برای افراد گرم مزاج و سرزمین های گرم سیر و در فصول گرم سال توصیه می کنند.

دستیار طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد:مصرف کدوماست با مصلح نعنا خشک و سیر یا فلفل می تواند در سرد مزاجان مصرف شود؛ افراد سرد مزاج برای مصرف کدو می توانند آن را با پاشیدن مقداری نمک اصلاح نموده عارضه آن را کمترکنند.

وی یادآور شد: مغز تخم کدو نیز طبیعت سرد و تر دارد و مصرف آن به افراد خشک و لاغر توصیه می شود چون چاق کننده است، همچنین به علت تولید رطوبت در بدن می تواند رفع کننده عطش باشد./ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.