.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه 100 مرکز معین جهت خدمات رسانی به مسافران نوروزی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 100 مرکز معین در کنار 16 ایستگاه سلامت در روزهای پایانی سالجاری و نوروز 97 آماده خدمت رسانی به مسافران و مردم مازندران هستند .

به گزارش شمال نیوز، حامد روحانی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن عید نوروز و چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: در سال 94، 61 مصدوم ثبت شده و در سال 95 به 97 نفر افزایش یافته است که نشان می دهد هنوز آگاهی مردم بالا نرفته است.

وی افزود: بیش از دو سوم مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از آقایان هستند و در مجموع میزان سنی مصدومان، بین 10 تا 20 سال است، لذا از رسانه ها درخواست می‌کنیم که اطلاع‌رسانی و آگاه بخشی داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سالانه 2.5 میلیون نفر به اورژانس‌های استان مراجعه می‌کنند،گفت: 84 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی در استان داریم.

این مسؤول با بیان اینکه امسال همانند گذشته از 24 اسفندماه تا 15 فروردین ماه 97 و حتی بیشتر از تکلیف قانونی خود در خدمت مسافران نوروزی و مردم مازندران هستیم، افزود: تمامی 24 بیمارستان دولتی، پنج بیمارستان تامین اجتماعی، هشت بیمارستان خصوصی و دو بیمارستان نیروی مسلح در استان، در آماده باش هستند.

وی ادامه داد: همکاران کادر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستانهای تامین اجتماعی، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، همچنین اورژانس 115 در این ایام تلاش دارند و به مردم خدمت می کنند.

روحاحی‌زاده با بیان اینکه امسال نیز از سایر دستگاه‌ها خواستیم تا به کمک علوم پزشکی بیایند، افزود: به تمامی 88 درمانگاه شبانه‌روزی و روزانه تکلیف است که در ایام نوروز باز باشند، مراکز ویزیت سرپایی، بیمارستان‌های نیروهای مسلح، انتظامی و تامین اجتماعی نیز آماده باشند و این بار سنگین مراجعات جامعه هدف تنها در اورژانس‌ها خلاصه نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شماره 33360000 ستاد فرماندهی مدیریت بحران و شماره 33044013 دارو غذا در اختیار مردم است که در صورت مواجه شدن با مشکل در حوزه سلامت تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 100 مرکز معین در کنار 16 ایستگاه سلامت در روزهای پایانی سال و نوروز 97 در خدمت مسافران نوروزی و مردم مازندران هستند، اظهار کرد: برای اسکان مسافران نیز بازرسی‌های لازم برای رعایت بهداشت انجام شده است، برای سلامت شناگاه‌ها نیز بازرسی‌های میدانی انجام می‌شود، در سال 96، 8 هزار و 554 مورد بازرسی با هدف اطمینان از سلامت آب آشامیدنی انجام گرفته و در سال‌جاری نیز ادامه دارد.

روحانی‌زاده با اشاره به آمار 12 میلیون و 260 هزار و 223 نفرشب اقامت در نوروز 96 با رشد 11 درصدی نسبت به سال 95، گفت: با این حجم ممکن است بیماری‌هایی نیز در این سفرها شیوع پیدا کند، علاوه بر آن معمولا مردم در فصل سرما در محیط بسته از وسایل گرمایشی استفاده می‌کنند یا منازلی که برای بیتوته انتخاب می‌کنند ممکن است وسایل ایمنی نداشته باشد، لذا مسافران باید مراقب سلامتی و ایمنی خود به ویژه در محل استقرار باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در سال 96، مجموعا 14 هزار و 760 بازدید اعم از استانی و شهرستانی از مراکز مختلف زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بحث سلامت انجام شده است و براساس آخرین آمار، 37 مرکز توزیع مواد غذایی و آشپزخانه تعطیل شده است و حدود 10 هزار کیلوگرم نیز معدوم سازی مواد غذایی فاسد را با رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.

این مسوول در پایان گفت: شرایط برای پذیرش بیماران خاص نیز مهیا است، در عید سال گذشته 500 بار دیالیز برای مسافران در تمام مازندران انجام شده است، بیماران هموفیلی باید کارت داروی خود را به همراه داشته باشند ضمن اینکه این بیماران باید بسیار از سوی همراهان تحت مراقبت باشند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.271 seconds.