.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۷۱۵ کانون فرهنگی مساجد در مازندران روستایی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: هزار و ۱۲۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان تاسیس شدند که از این تعداد ۷۱۵ کانون های روستایی و مابقی کانون های شهری هستند.

به گزارش شمال نیوز، احد جاودانی پیش ازظهر یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان کانون های مساجد استان به مناسبت ربع قرن تلاش این مراکز با اشاره به تشکیل ۷۱۵ کانون مسجد روستایی در استان گفت: سالروز تشکیل کانون های مساجد بهانه ای برای این روز ماندگار وبرپایی جشن و شادمانی و تقدیر از فعالان این حوزه است.

جاودانی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم به انجام ماموریت های دینی و قرآنی و فرهنگی و هنری است که از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تشکل های مردم نهاد این فعالیت ها به جامعه تسری یابد.

وی با بیان این که کانون های فرهنگی و هنری در روستاها، نقش ارزشمند و فاخری دارندافزود:ائمه جماعت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش محوری دارند و بهره گیری از ظرفیت های آنها ضرورت دارد.

جاودانی گفت: برای رسیدن به مسجد در طراز اسلامی باید نگاه ها تغییر کند و خانه های خدا بر زمین را باید پایگاه توسعه فرهنگی و دینی قرار داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران احیا کننده باورهای دینی و اشاعه دهنده فرهنگ شیعه است، اظهار کرد: زیبایی های معجزه پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی(ص) باید به نسل جدید انتقال یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  افزود: با توجه به جایگاه فضای مجازی درزندگی امروز باید به تولید محتوا پیرامون فرهنگ مسجد بپردازیم و حلاوت پیروی از انبیا الهی و دینداری را باید به مردم نشان داد که برای رسیدن به این مهم می توان از مساجد و ائمه جماعات که نقش محوری در این پایگاه ها دارند به خوبی بهره گرفت.

 جاودانی گفت: عمل به توصیه های قرآن نظیر راست گویی، وفای به عهد، رعایت عدالت، احترام به همسایه و پدر و مادر موجب ارتقا و تعالی جامعه می شود و ناهنجاری و معضلات اجتماعی کاهش چشمگیری می یابد. جهت تبیین فعالیت های دینی می توان از ابراز هنر بهره مند شد و نباید غفلت از ظرفیت های بسیار و ارزشمند هنر صورت گیرد.

 ۱۴ کانون های مصلی و پنج کانون های دانشگاه  و ۲۸۰  کتابخانه های عمومی و ۱۷۱ کتابخانه های باز و ۷۱ مراکز خانه نور و ۲۴ کانون های تخصصی در مازندران فعالیت دارند که برنامه های متعددی را در مناسبت های ملی و مذهبی برگزار می کنند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.