.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان نیازمند بازنگری جدی است
رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان به دلیل مشکلات حقوقی زیادی که دارد این طرح به سرانجام نمی‌رسد، گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان نیازمند بازنگری جدی است.

به گزارش شمال نیوز،عبدالله رضیان که یکی از امضاکنندگان طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان در مجلس شورای اسلامی است، در پاسخ به این سؤوال که آیا طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان به سرانجام می‌رسد، با قاطعیت پاسخ «نه» را داد و دلیل این موضوع را عدم نگارش حقوقی عنوان و اظهار کرد: در این طرح مشکلات حقوقی زیادی مشاهده شده و مکانیزم اجرای این کار بسیار سخت است.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد مختلفی عضو این کمیته شدند، این افراد برنامه‌های اصلی دیگر دارند و این اقدام یک مسئله فرعی ولی پرحجم است، افزود: به عنوان نمونه بررسی اموال 5 هزار مسؤول اقدام بسیاری سختی است، اگر تنها یک فرم برای این مسؤولان منتشر و تکمیل شود برای بررسی به کلی زمان نیاز است.


رضیان با اعلام اینکه خود افرادی که قرار است این طرح را اجرا کنند، قائم به شخص بوده و باید بررسی‌ها توسط خودشان انجام شود،گفت: مکانیزم اجرایی این طرح بسیار سنگین و سخت است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی روند اجرای این طرح طولانی شود مردم نسبت به این طرح رنجیده خاطر شده و طولانی شدن آن زمینه بی‌اعتمادی را فراهم می‌کند، یادآور شد: نمایندگان این طرح امضا کردند تا اعلام کنند که با اصل موضوع موافق هستند؛ ولی با جزئیات آن موافق نیستیم، جزئیات این طرح اشکالات زیادی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه برای موفقیت باید دستگاه متولی در این امر تشکیل شود، گفت: این دستگاه باید با یک ابزار و امکاناتی به صورت درست و بدون حواشی سیاسی این طرح را به سرانجام برساند.


رضیان با تاکید بر اینکه نواقص این ماده واحده بسیار زیاد است، بنده این طرح را موفق نمی‌دانم و به خودم طراحان و افراد پیگیر هم اعلام کردم، اشکالات حقوقی این طرح بسیار زیاد است، اضافه کرد: افراد عضو کمیته تخصص قضایی در نگارش متن طرح نداشته و نخواستن از افراد حقوقی هم کمک بگیرند که اشکالات قضایی آنها را برطرف کنند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی در پاسخ به این سوال که مشاوره حقوقی نداشتند، افزود: بسیاری از آقایون می‌خواهند اعلام کنند که حقوقدان هستند ولی قاضی نبودند و در بحث تخصصی قضایی این مواردی که در این طرح وجود دارد، امکان‌پذیر نیست.


وی که سابقه قضاوت را دارد با اعلام اینکه متولیان امر این طرح را به من ارجاع دادند،گفت: بنده یک سری ایرادات به این طرح وارد کردم ولی متولیان امر دوباره همان طرح و روش خودشان را در پیش گرفتند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.