.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راهکارهایی ساده برای افزایش متابولیسم بدن
به خوبی می دانیم که یکی از راه های لاغری افزایش متابولیسم بدن است. در این مقاله سعی شده است راه های افزایش متابولیسم بدن را به شما معرفی کنیم.

به گزارش شمال نیوز، به بیانی بسیار ساده، متابولیسم به مجموعه ی پروسه های بیوشیمیایی، و فیزیولوژیکی بدن انسان برای حفظ حالت هومیواستازی، نیز تجزیه ی مواد غذایی مصرفی توسط بدن، و همچنین استفاده از انرژی موجود در آنها اطلاق میگردد. یا به بیانی دیگر، متابولیسممجموعه ی عملکرد های بیوشیمیایی بدن انسان می باشد. همچنین، سرعت سوزاندن کالری های موجود در مواد غذایی مصرف شده توسط سلولهای بدن، به نرخ متابولیکی بدن انسان مرتبط می باشد. هر چه متابولیسم بدن سریع تر باشد، بدن با سرعت و نیز کارایی بیشتری قادر به هضم و جذب غذا ها و نیز سوزاندن چربی ها می باشد. سرعت متابولیسم بوسیله ی فاکتورهای غیر قابل کنترلی نظیر جنسیت (مردان نسبت به زنان سرعت متابولیسم بالاتری دارند)، توارث و سن (سرعت متابولیسم بعد از سن ۴۰ سالگی به دلیل تغییرات هورمونی کاهش می یابد) و فاکتورهای قابل کنترلی مانند وزن، میزان فعالیت ، نوع و زمان خوردن غذا کنترل می شود.

متابولیسم بدن را با این راه ها افزایش دهید: به اسموتی خود پروتئین وی اضافه کنید

وقتی اسموتی درست میکنید در کنار میوه، یخ و دیگر مواد آن چیزی اضافه کنید که به سوخت و ساز بدنتان کمک کند، پودر آب پنیر یا پروتئین وی. پل آرسیرو، پروتئین وی whey متابولیسم را تقویت و استفاده از چربی را بالا میبرد، کمک میکند بدن عضلات خود را حفظ کند و باعث میشود مغز احساس کند سیر هستید. تمام انواع پروتئین باعث تقویت سوخت و ساز میشود –پروتئین اثر گرمازایی دارد، یعنی باعث میشود بدن گرمای بیشتری تولید کند و درنتیجه کالری بیشتری بسوزاند – اما پروتئین وی بیشترین تاثیر را دارد، این پروتئین حیوانی نیست، همچنین در مصرف آن باید دقت کنید.

برای بالا بردن متابولیسم بدن قبل از خوردن بنوشید

تحقیقات نشان داده رژیم گیرندگانی که قبل از یک وعده غذایی ۲ لیوان آب مینوشیدند در طول سه ماه نتیجه ای بهتر از کسانی که این کار را نمیکردند گرفته اند. در طول روز چندین بار آب خوردن و تامین آب بدن نیز به افزایش سوخت و ساز بدن کمک میکند. همچنین اگر در طول روز همیشه بدن را از آب تامین کنید احساس پر انرژی بودن خواهید داشت

برای بالا بردن متابولیسم بدن از حرکت نایستید

 

اگر همکارتان از شما پرسید چرا دائم پای خود را تکان میدهید، میتوانید برایش توضیح دهید که در حال انجام حرکت تولید حرارت غیر ورزشی هستید. تحقیقات نشان داده این بی قراری کمک میکند روزانه ۳۵۰ کالری بیشتر بسوزانید. حرکات انفجاری کوچک مانند بالا رفتن از پله ها، راه رفتن هنگام صحبت با تلفن، و یا جا به جا شدن روی صندلی میتوانند ازا ین دسته فعالیت ها به حساب بیایند. پس سعی کنید از هر فرصتی برای حرکت استفاده کنید تا میزان کالری سوزی را بالا ببرید.

برای بالا بردن متابولیسم بدن یک فنجان قهوه دم کنید

کافئین باعث بالا رفتن سرعت سیستم عصبی مرکزی و در نتیجه سوخت و ساز را تقویت میکند. امی گودسون، متخصص تغذیه در تگزاس میگوید: دانه های قهوه دارای آنتی اکسیدان و ارزش سلامتی بالایی هستند. قهوه ی خود را پر از خامه و مواد شیرین کننده نکنید، قهوه به تنهایی میتواند به شما انرژی و آنتی اکسیدان بدهد. قهوه نشان داده است که باعث بهبود سطح انرژی در طول ورزش، به ویژه فعالیت های استقامتی، و سخت تر کار کردن افراد در طول روز و در نتیجه سوزاندن بیشتر کالری میشود. خوردن قهوه بعد از ورزش نیز میتواند سودمند باشد. مصرف کافئین بعد از ورزش باعث میشود گلیکوژن موجود در عضله تا ۶۶% افزایش پیدا کند، که باعث میشود عضلات به سرعت منابع انرژی خود را دوباره تامین کنند.

متابولیسم بدن را با این راه ها افزایش دهید: چای سبز را جایگزین کنید

 

اگر روزانه ۳ مرتبه قهوه مینوشید، میتوانید به جای یکی از این سه مرتبه چای سبز بنوشید. علاوه بر اینکه متابولیسم را تقویت میکند، چای سبز منبع غنی از آنتی اکسیدان به نام کاتچین Catechin است. تحقیقات نشان داده نوشیدن چای سبز در کنار۳ ساعت ورزش هوازی در طول هفته میتواند طی ۳ ماه چربی شکمی را کم کند. مصرف چای سبز بدون شکر میتواند تا روزانه ۱۰۰ کالری به سوخت و ساز بدن کمک کند. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است از چای سبز تازه استفاده کنید.

متابولیسم بدن را با این راه ها افزایش دهید: میان وعده ماست بخورید

پروبیوتیک باکتری سالمی است که در ماست خیارشور و دیگر غذاهای تخمیری وجود دارد و اگر خانم باشید میتواند به کاهش وزنتان کمک کند. در یک تحقیق زنان و مردانی که اضافه وزنداشتند یک رژیم کاهش وزن ۱۲ هفته ای را دنبال کردند. نصف شرکت کنندگان روزانه یک کپسول پروبیوتیک استفاده میکردند. خانم هایی که در گروه پروبیوتیک بودند بیشتر وزن کم کردند، پروبیوتیک در مردان تغییری ایجاد نکرد. مصرف پروبیوتیک به صورت موجود در غذا نیز مزایایی برای کاهش وزن دارد. ماست نیز مانند دیگر محصولات لبنی پر چرب دارای اسید چربی است به نام اسید لینولئیک inoleic acid، که مطالعات نشان داده است میتواند چربی سوزی را بهبود ببخشد. همچنین از خوردن ماست های میوه ای اجتناب کنید چون میتواند دارای قند اضافی باشد.

 

متابولیسم بدن را با این راه ها افزایش دهید: استراحتی توام با خنده داشته باشید

کمی استراحت به خود بدهید، در طول استراحت کلیپ های خنده دار ببینید و یا متن های طنز بخوانید. با این کار در طول استراحت هم کالری میسوزانید. تحقیقات افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی در مصرف انرژی و ضربان قلب را نشان میدهد. این یعنی در طول ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خندیدن میتوانید ۱۰ تا ۴۰ کالری اضافی بسوزانید.

منبع: الودکتر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.