.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
2 هكتار از اراضی جنگلی نكا در آتش سوخت/ردپای انسانی در وقوع آتش‌سوزی
با وقوع آتش‌سوزي در جنگل‌هاي نكا و با وجود تلاش نيروهاي امدادي، منابع طبيعي و محيط زيست براي اطفاي آتش، 2 هكتار از جنگل‌هاي مناطق جنگلي نكا در آتش سوخت

به گزارش شمال نیوز، آتش‌سوزی در مناطق جنگلی منطقه " لایی‌رودبار " نکا در بخش هزارجریب از عصر روز گذشته (جمعه) در ارتفاعات به وقوع پیوست و با تلاش مأموران منابع طبیعی و نیروهای کمکی و امدادی مهار شد.

تلاش نیروهای امدادی، منابع طبیعی و محیط زیست در شب و روز گذشته برای اطفای حریق در جنگل‌های منطقه هزارجریب در طول سال با همکاری نیروهای بسیج و مردم و تلاش‌هایی با استفاده از کمترین تجهیزات ابتدایی اطفای حریق جنگل‌ها از موارد مهم در اطفای حریق جنگل‌های نکا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا در مورد میزان خسارت این آتش‌سوزی‌ها گفت: این آتش‌سوزی‌ها روز گذشته( جمعه) در مناطق جنگلی " لایی‌رودبار " نکا در بخش هزارجریب اتفاق افتاد و 2 هکتار از جنگل‌های منطقه طعمه حریق شد.

اسدالله احمدی اظهار کرد: تلاش همه‌جانبه برای اطفای حریق از همان دقایق ورود نیروهای منابع طبیعی و امدادی به جنگل آغاز شد.

وی افزود: مأموران ما و نیروهای امدادی همواره با حداقل‌ترین‌ها برای اطفای حریق تلاش دارند و در این آتش‌سوزی‌ هم با قوت وارد شده و آتش‌سوزی در یک بامداد روز شنبه مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا گفت: توجه به تجهیزات و امکانات اطفای حریق در مناطق بالادست و به خصوص در جنگل‌های این مناطق به دلیل وجود ارتفاعات از موارد مهم و ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بخشدار هزارجریب نکا هم با اعلام اینکه در این آتش‌سوزی هم همچون بسیاری از آتش‌سوزی‌ها، ردپای انسانی در وقوع آتش‌سوزی کاملا" مشهود است بیان کرد: در این آتش‌سوزی هم احتمال اینکه دامداران آتش برافروخته و اطفای کامل آن انجام نشده است؛ وجود دارد.

محمد محمدیان با اعلام اینکه با این آتش‌سوزی، 2 هکتار از اراضی جنگلی هزارجریب نکا از بین رفت؛ به خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا گفت: جنگل از منابع خدادادی است که با از بین رفتن یک درخت، سال‌ها وقت برای احیای دوباره آن نیازمند است.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی منابع طبیعی در حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل، افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده توسط محیط زیست و منابع طبیعی در حفاظت از عرصه‌های مختلف، مردم هم باید به صورت خودجوش وارد شده و حفظ جنگل و مراتع را از وظایف خود بدانند.

بخشدار هزارجریب نکا گفت: تلاش برای حفظ جنگل و منابع طبیعی، وظیفه همگانی است که باید با احساس وظیفه در این بخش وارد شده و از آسیب رساندن به جنگل و از بین بردن آن جلوگیری شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.129 seconds.