.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برش استانی اقتصاد مقاومتی در مازندران اجرا شود
استاندار مازندران خواستار تهیه و اجرای برش استانی اقتصاد مقاومتی در شهرستان های مازندران شد.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی صبح پنج شنبه در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران با بیان اینکه برای توانمند سازی جوامع روستایی و تثبیت جمعیت روستایی راهی جز حمایت از مشاغل خردخانگی نداریم ، گفت: باید مراقب باشیم اعتبارات درنظر گرفته شده در توسعه روستاها تاثیر گذاری مناسب بر قشر روستایی داشته باشد و حمایت از این قشر می تواند درآمدزایی خوبی در سبد خانوار داشته باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه فرصت سازی در روستاها می تواند زمینه ساز اشتغالزایی پایدار در روستاها باشد افزود: تامین درآمد پایدار روستائیان وعشایر بهبود روستاها را به همراه خواهد داشت.

استاندار مازندران با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی از ردیف برنامه های دولت جدااست، افزود: اقتصاد مقاومتی را باید روی محرکه های اقتصاد اجرا کنیم.

وی استفاده از مردم و ظرفیتهای مردمی را درتوسعه برنامه های توسعه کشور مهم بیان کرد و افزود: با تسهیل گری، هماهنگی و ایجاد یک شیوه نامه های متفاوت نقش آفرینی آنان در توسعه و شکوفایی اقتصاد گسترش دهیم.

استاندارمازندران با تاکید براینکه در سال ۹۷ باید از تجربیات سالجاری بهره ببریم ، بیان کرد: در ساختار اقتصاد مقاومتی توسط وزیر یک فرد برای هر استان مشخص شده است و درمازندران نیز برای هر شهرستان یک فرد معین با تمام اختیارات در خصوص اقتصاد مقاومتی مشخص شود تا این طرح با برش استانی درشهرستان های مازندران اجرا شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه سیاست باید منجر به برنامه شود ، افزود: زمان و سایر عوامل آن مشخص نباشد اجرای برنامه ای صورت نخواهد گرفت.

اسلامی به وجود ذخایر غنی زیر زمینی در استان اشاره کرد و گفت: با بهره مندی از این ذخائر بدون تخریب محیط زیست اقتصاد استان را شکوفا کنیم.

وی بیان کرد: یک هزار و ۷۰۰واحد صنعتی دراستان احداث شد که یک هزار و۱۰۰ واحد در حال فعالیت هستند و ۶۶ درصد واحدهای صنعتی فعال از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد زیر بار تولید هستند.

استاندار مازندران با تاکید براینکه سیاستهای گرفته شده پشت درهای بسته در مازندران اجرایی نکنیم ، گفت : تولید شیر برای اشتغال پایدار استان موثر است و برای ایجاد پالایشگاه شیر از سرمایه گذاران خصوصی حمایت کنیم.

مقام ارشد استان‌ با اعلام اینکه فعالیت بیشتر روستاهای استان براساس کشاورزی و دامداری است، افزود: باید از این نوع فعالیتها در روستاها حمایت کنیم، چرا که درروستاها نمی شود کارخانه های صنعتی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان روستایی است ، بیان کرد: این قشر خستگی ناپذیر مولد تولید کننده استان است و ما به عنوان حاکمیت دولت گستره فعالیت آنان راگسترش و مسیر را برای رشد اقتصادی و پایدارکردن اشتغال باز کنیم.

استاندارمازندران درادامه بیان کرد: در بخش انرژی ۷۲ میلیون دلار جذب شد و هزار مگاوات برق برای نیروگاهها نیاز داریم.

استاندار مازندران به حفظ صیانت از جنگلها تاکید کردو گفت: حوزه جنگلها بسیار آسیب دیده است و در حال حاضر باید برتوسعه زراعت چوب همت کنیم که در این راستا گونه هایی از شاهرو د به استان انتقال داده شده ، که در ۱۰ ماه ۳/۸ متر رشد داشته است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.