.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساختار نانوایی ها در مازندران اصلاح شود
استاندار مازندران، خواستار نوسازی و اصلاح واحدهای نانوایی در استان شد و گفت: باید تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای این طرح داده شود.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی صبح دوشنبه در بازدید از نانوایی های ساری ضمن اظهار نگرانی در خصوص تغییر ذائقه مردم به مصرف نان سفید عنوان کرد: غله و دستگاههای مرتبط یک بسته پیشنهادی تهیه کنند تا صدا وسیما برنامه تبلیغی برای نان سبوس دار داشته باشد.

اسلامی افزود: با توجه به مقام بالای بیماری های گوارشی در استان مازندران که بخشی از آن از آب و بخش دیگری از نان است صدا و سیما باید این فرهنگ را ترویج و تبلیغ کند تا مردم ذائقه شان به سمت مصرف نان سبوس دار تغییر کند.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به طرح جامع درجه بندی واحدهای خبازی استان که برای اولین بار در کشور اجرا شد گفت: ۷۵ درصد از واحدهای خبازی استان درجه ۳ و ۴ هستند و واحدهای درجه یک ما خیلی تعداد آنها کم است و نبایست اجازه داد واحدهای خبازی درجه ۳ و ۴ در استان وجود داشته باشد این زیبنده استان نیست.

وی تصریح کرد: باید واحدهای خبازی درجه ۳ و ۴ را اصلاح کرد و تعداد واحدهای درجه یک را افزایش داد و بهترین وضعیت ما در درجه بندی خبازی ها با توجه به شاخص های مورد ارزیابی مربوط به شهرستان رامسر است و باید برای نوسازی واحدهای خبازی به نانوایی ها تسهیلات ارزان قیمت داده شود تا تکنولوژی خط تولید خود به روز کنند.

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: برای انجام نوسازی نباید سلیقه ای اقدام شود بلکه نخبگان این حوزه باید بهترین الگوی طبخ نان را به نانوایی ها ارائه دهند و باید دستگاههای متولی تدبیر کنند تا سبد درآمدی نانوا اقتصادی شود.

وی تصریح کرد: در خصوص تسهیلات نوسازی باید برای هر شهرستان یک بسته پیشنهادی ارائه شود و مقیاس و جانمایی آن به گونه ای باشد تا برخی از مشکلات این صنعت کم شود و در ارائه تسهیلات نوسازی باید همه نانوایی ها را عادلانه دید و از پارتی بازی جلوگیری شود تا آرامش خاطری برای نان در حوزه مصرف کننده ایجاد شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری از صحبتهایش خطاب به فرمانداران اظهار داشت: فرمانداران باید شخصا در جلسات کارگروه آرد و نان شهرستان حضور یافته و جلسه را اداره کنند و یکی از شاخصه های ارزیابی فرمانداران، اهتمام آنها به کیفیت نان در شهرستان است و اگر هیچ کاری برای مردم انجام ندهیم حداقل باید آب و نان درجه یک برای آنها فراهم کنیم.

اسلامی در ادامه سخنانش به کارخانه های آردسازی استان اشاره کرد و گفت: باید کمک کرد تا کارخانجات تولید آرد استان بتوانند از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند و در صورت لزوم هماهنگی شود تا گندم وارداتی در اختیار کارخانجات تولید آرد به منظور صادرات آن به کشورهای هدف قرار گیرد. البته همه اینها باید در چارچوب ضوابط و الزامات باشد.

اسلامی تصریح کرد: با کمک به کارخانه های آردسازی استان جهت توسعه صنعتی و حداکثرسازی توان تولید آنها می توان یک گردش مالی مناسب برای این واحدها ایجاد کرد تا در فضای رقابتی آسیب نبینند و هم به اشتغال استان کمک شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.