.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
10 چهرۀ شهرآوردی که اسفند را برای «استقلال» اردیبهشتی کرد
استقلال تهران، پرسپولیس را شکست داد. آبی‌های دو‌آتشه به طعنه گفتند قهرمانی قرمزها را یکسال عقب انداختیم! اشاره به این‌که اجازه ندادند پرسپولیس جشن قهرمانی را در سال 96 بگیرد.

عصرایران؛ احسان محمدی- استقلال تهران در یک عصر اسفندی موفق شد با تک گل وریا غفوری پرسپولیس را شکست دهد. یک پیروزی شیرین که تیفوسی‌های آبی به طعنه گفتند قهرمانی قرمزها را یک‌سال عقب انداخت! اشاره به این‌که اجازه ندادند پرسپولیس جشن قهرمانی را در سال 96 بگیرد.

اما در این دیدار 10 چهره نام شان بیشتر از دیگران به میان آمد:

1- وریا غفوری: تک گل بازی را پسر سنندجی استقلال به ثمر رساند. یک بازیکن کم حرف با چهره ای خاص. او در پایان شهرآورد گذشته که با یک گل مقابل پرسپولیس شکست خوردند، گریه کرد. اشک ریخت و اعتقاد داشت استقلال شایسته شکست نبود. چند ماه بعد یک شوت با پای چپ، بوسه توپ بر دو تیر عمودی و ثبت نامش در تاریخ شهرآوردها... الاکلنگ اشک و لبخندهای فوتبال چقدر شبیه زندگی است!

2- اینفانتینیو: رئیس فیفا دقایقی تماشاگر این دیدار بود. افسوس که بازی پرهیجان و زییا از آب در نیامد. برای دقایق طولانی بازیکنان پاس های غلط دادند، تماشاگرانی ترقه پرتاب کردند و او لبخند زد. حضور چهره های بین المللی را در کشور قدر بدانیم. اتفاق مبارکی است.

3- برانکو ایوانکوویچ: مرز میان پرفسور بودن تا ترسو خطاب شدن در ایران باریکتر از مو است. او که قول یک سورپرایز را برای این دیدار داده بود با ترکیبی بازی را آغاز کرد که داد هواداران را درآورد. برانکو بارها نشان داده است اهل ریسک نیست. به نتایج او نگاه کنید. اگر امکان داشت ترجیح می داد تمام بازی ها را با نیم گل! ببرد. با این همه او پرسپولیس را به دومین قهرمانی پیاپی رسانده است. پرخاش برخی هواداران پرسپولیس شاید ناسپاسی زیاده از حد باشد.

4- بابا مامه تیام: مهاجم سنگالی استقلال که بازی در تیم های آولینو، ساوت تیرول، لانچانو، یوونتوس، زولته وارخم، پائوک و امپولی و ... را در کارنامه اش دارد به خوبی توانست در این بازی مدافعان پرسپولیس را بخصوص در نیمه اول عملاً عقب نگهدارد. دوندگی موثر، مداخله روی تنها گل بازی و جسارت برای ورود به درگیری ها او را در اولین شهرآورد سربلند بیرون فرستاد.

5- محسن مسلمان: اینکه «مهندس» پرسپولیس مرتکب چه گناهی شده است که وقتی همه هواداران هم نامش را فریاد می زنند برانکو حاضر نیست او را به زمین بفرستد سوال بزرگی است! آقای پاس گل یکی، دو سال اخیر فوتبال ایران هر کاری کرده است کمر پرسپولیس را بدموقعی شکست. فقدان یک طراح در میانه زمین پرسپولیس آشکار بود. مسلمان سال دیگر آبی پوش می شود؟

 10 چهره شهرآوردی که اسفند را برای استقلال اردیبهشتی کرد6- زنان: آنها باز هم حاضرترین غایب این بازی بودند. دقایقی قبل از مسابقه در فضای مجازی تصویری از نامه ای منتشر شد که در آن رئیس جمهور از وزارت ورزش خواسته بود زنان را به ورزشگاه راه دهند. تکذیب شد. اما خبر بازداشت 35 زن و دختر که اطراف ورزشگاه آزادی بودند و تمنای دیدن بازی را داشتند قابل تکذیب نیست. سخنگوی وزارت کشور گفت آنها در «جای مناسب»! نگهداری شده اند. حضور زنان در ورزشگاه ها از طلوع آفتاب فردا قطعی تر است! این مقاومت ها به نیک نامی منجر نمی شود!

7- محسن ربیع خواه: به همان اندازه که زین الدین زیدان شیفته کریم بنزما است، برانکو پشت محسن ربیع خواه ایستاده است. بازیکنی که سخت می دود، تکل می زند، می جنگد اما محبوب هواداران نیست. وقتی در دقیقه 75 تعویض شد، پرسپولیسی ها همپای یک گل شادی کردند! او پاهای نازیبای یک طاووس است؟ منصفانه نیست. مگر بشار رسن ووحید امیری و فرشاد احمدزادهستاره بودند؟ این روزها ربیع خواه بودن کار سختی است! کسی از سیامک نعمتی خبر دارد؟

8- علیرضا فغانی: داوری که به جدی بودن و غرور شهرت دارد روز آرامی را از سرگذراند. او در تهران سوت می زد اما رویایش را در روسیه دنبال می کرد. جز اعتراض ملایم قرمزها به یک پنالتی متزلزل و آبی ها به کارت زرد مامه تیام، با چالش خاصی مواجه نشد. سوت زدن شهرآورد قرمز و آبی می تواند در ردیف یکی از دیوانه کننده ترین مشاغل دنیا قرار بگیرد!

9- وینفرد شفر: روزی که به استقلال آمد همه گفتند آلمانی ها به زمان نیاز دارند. استقلالی ها نباید از او انتظار داشته باشند. او از فصل بعد شروع می کند. ولی شیر سفید، استقلال را به فینال جام حذفی برد، تیم را در لیگ از ته جدول تا آستانه کسب سهمیه آسیایی بالا کشیده و حالا شهرآورد را هم برده است! به دانش او باید احترام گذاشت. حضور مربیان طراز اول، صاحب اندیشه و البته جسور، نیاز فوتبال ایران است.

10- لئوناردو پادوانی: شماره 90 استقلال می توانست در جشن پیروزی این تیم حاضر باشد اما سهمش تخت بیمارستان شد و مصدومیتی خطرناک. بازیکنان استقلال، پیروزی را به او تقدیم کردند. بعد از شوخی چرکین شهردار بابلسر و البته معذرت خواهی که تحت فشار شبکه های مجازی قرار گرفت، شاید یک برد باشکوه می توانست او را روی تخت خوشحال کند.

«تیم های بزرگ از فتح جام لذت می برند، تیم های کوچک از شکست دادن تیم های بزرگ»، «ای بابا! چرا نموندید قهرمانی تون رو جشن بگیرید! خخخ»، « کاش اینفانتینیو نره سوئیس بگه ایران رو حذف کنن از جام جهانی، ایتالیا بره جاش»!، «بازی اول ایران مقابل مکزیک در جام جهانی که تمام شد و تیم ملی برانکو باخت، روزنامه جهان فوتبال تیتر زد: ترسو مُرد»، « ورزشگاه صد هزار پسری»، « استقلالی ها حق دارن خوشحال باشن، رسیدن به فاصله 16 امتیازی پرسپولیس خیلی خوشحالی داره» و ...  اینها و صدها توئیت دیگر از جمله واکنش های علاقمندان فوتبال به این بازی بود که به خاطره ها پیوست. بعدها فقط یک چیز در یادها می ماند: شهرآورد 86، استقلال 1-0 پرسپولیس، زننده گل وریا غفوری»!


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.956 seconds.