.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همه ماجرای انتخاب شهردار بهشهر ؛ از صدور رای دیوان عدالت اداری تا انتخاب شهردار جدید !
شمال نیوز : اما با پنهان شدن نظر هیئت حل اختلاف در نامه نگاری‌های استاندار وقت و بی اعتنایی به مفاد قانون شوراها مسئله انتخاب شهردار دچار چالش گرديد و دوباره سرپرست مشغول بكار شد تا بهشهر با دو شهردار اداره شود. ....
همه ماجرای انتخاب شهردار بهشهر ؛ از صدور رای دیوان عدالت اداری تا انتخاب شهردار جدید !

شمال نیوز : یک شهروند بهشهری با ارسال مطالبی تفصیلی ، روند اتفاقات و حواشی مربوط به انتخاب شهردار بهشهر را تشریح کرد .

متن این توضیحات بدین شرح است :

در حالی که شوراى اسلامي شهر بهشهر طبق تبصره ٣ ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران واصلاحيه هاى بعدى آن در تاریخ ۹۶/۶/۱ دست به انتخاب فرید صمدایی به عنوان شهردار بهشهر زد که اکنون نزدیک به شش ماه است که با دخالت استانداری و برخی دیگر از ذیفوذان از آغاز فعالیت شهردار جدید خبری نیست .

براساس اين قانون استاندار موظف است حکم شهردار منتخب را صادر نماید و درصورتی که شهردار معرفی شده را واجد شرایط نداند مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس نماید.

درصورت اصرار شورای شهر بر نظر قبلی خود و عدم صدور حکم شهردار، موضوع به هیئت حل اختلاف ارجاع خواهد شد.

با همین استناد ، شورای شهر بهشهر در تاریخ ۹ شهریور  ۹۶ بر انتخاب خود با مستندات قانونى وادارى اصرار ورزیده و پرونده انتخاب شهردار به هیئت حل اختلاف استان ارجاع شد.

براین اساس در طى دو جلسه به تاریخ ۱۶ شهریور ۹۶ دعوت نامه تشکیل جلسه به شماره ۸۶/۴/۴۷۵۶۰ و دعوت نامه دوم در تاریخ ۹۶/۶/۲۲ به شماره ۸۶/۴۹۱۹۵ از طرف استاندار به اعضای هیئت ارجاع شد که با تشکیل جلسات در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ شهریور ۹۶ هیئت حل اختلاف به نتیجه نرسید لذا براساس قانون شوراها هرگاه هیئت حل اختلاف ظرف مهلت مقرر نظر خود را اعلام ننماید، نظر شورای شهر متبع خواهد بود و شهردار منتخب می تواند اختیارات قانونی خود را اعمال و اجرا نماید که براین اساس فرید صمدایی از تاریخ ٢٥ شهریور ۹۶ شهردار قانونی بهشهر بوده است.

اما با پنهان شدن نظر هیئت حل اختلاف در نامه نگاری‌های استاندار وقت و بی اعتنایی به مفاد قانون شوراها مسئله انتخاب شهردار دچار چالش گرديد و دوباره سرپرست  مشغول بكار شد تا بهشهر با دو شهردار اداره شود.

طى مكاتبات متعدد در طول اين مدت، مقامات عاليرتبه وزارت كشور طى مكاتبات محرمانه وعادى  با قانونى اعلام كردن روند انتخاب، پيگير صدور حكم شهردار منتخب گرديدند به نحوى كه عنوان نمودند فشارهاى سياسى نبايد مانع اجراى قانون گردد. اما چرايي بايگانى شدن اين مكاتبات وحتى دستورات استاندار محترم سوالى است كه افکار عمومی به پاسخى براى آن نرسيدند!

باتوجه به اينكه مهلت قانونی انتخاب شهردار براى اعضاى شورا دو دوره سه ماهه ميباشد اكنون با گذشت بيش از شش ماه عملا دوره سرپرستی شهردار موقت به پایان رسید. وفق قانون درصورتی که شورا نتواند طی شش ماه دست به انتخاب شهردار بزند استاندار می‌تواند شورا را منحل نماید . حال چرا استاندار اينكار را نميكند؟! آيا صمدايى شهردار قانونى بهشهر ومانع از انحلال شوراست؟! كه اگر چنين است دليل تعلل در صدور حكم صمدايى چيست؟!

در آخرین جلسه شورای شهر بهشهر چه گذشت ؟

در آخرین جلسه شورای بهشهرکه با حضور  هفت نفر از اعضای شورا و کاندیدا در محل شهرداری این شهر برگزار شد پس از رای‌گیری اعضاء یاسر فیروزی به‌عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

پرسشی ديگر اينكه چگونه رييس شورا باعلم بر طى روند قانونى طى شده و راى ديوان عدالت ادارى به برگزارى جلسه فاقد مشروعیت قانونی بی‌آنکه منتخب اول او تعیین تكليف شوداقدام نموده و  دست به انتخاب شهردار جدید زده است؟

بی‌شک انتخاب شهردار جدید بدون تعیین تکلیف منتخب پیشین و یا استعفای ایشان امری بدون وجاهت قانونی است.

ضمنا فرماندار شهرستان چگونه در جلسه‌ای حضور می‌یابد که از اساس وجاهت قانونی ندارد و در پاسخ به يكى از اعضا كه با شرح ماوقع و صدور راى ديوان عدالت ادارى درخصوص مغايرت قانونى دستور كار اين جلسه از ايشان به عنوان نماينده عالى دولت وناظر بر اجراى قانون در مصوبات از وى راهكار عملى در خصوص مواردقانونى ومغايرتهاى موجود خواسته اند عنوان مينمايد: « بنده مدعو هستم و اظهارنظر نميكنم »

چگونه است آقاى خنجرى ضمن آگاهى از  طى روند قانونى ورای دیوان عدالت ادرای كه شفاها ومستند مطلع گرديدند با سكوت وهمراهى خود با رييس شورا روند غيرقانونى  انتخاب مجدد را تاييد ميكند؟!

 

 اینک با راى ديوان عدالت ادرى در انتخاب غیرقانونی شهردار جدید عملا مسئله انتخاب شهردار جدید منتفی و اعضای شورا، فرماندار و استانداری ملزم به اجرای رای دیوان عدالت اداری می‌باشند، رایی که در آن به رد نامه‌های استاندار وقت و سایر مدیران اجرایی استان و فرماندار وقت شهرستان اشاره داشته و به استناد سکوت شورای حل اختلاف استان، رای به تایید نظر شورای شهر بهشهر داده است.

از آنجاييكه راى ديوان عدالت ادارى بر صورتجلسات ادارى ارجح مى باشد لذا فرید صمدایی که از تاریخ ۲۳ شهریور ۹۶ شهردار قانونی بهشهر بوده است به زودى بر صندلی شهرداری بهشهر تکیه می‌زند.

امید است استاندار مازندران در اجرای قانون و رعایت اصل تفکیک قوا راسا اقدام به صدور حکم شهردار قانونی بهشهر نموده و بیش از این شهر بهشهر با بیش از یک قرن سابقه تشکیل شهرداری را معطل کشمکش‌های فرسایشی ننماید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سعید 10 اسفند 1396
حق بهشهر این نیست که درباره انتخاب شهردار با دخالت نماینده این بلا بر سرش بیاد . اقای شاعری چرا ؟
اشرفی 10 اسفند 1396
من تعجب می کنم که چرا همه شهرهای کشور شهرداراشون شروع بکار کردند اما بهشهر به این مصیبت گرفتار شد . ای کاش می زاشتند تا شهردار جوان و با تعهد که منتخب شورا بود کارش را آغاز می کرد بعد چوب لای چرخ می گذاشتند .
حسن کاظمی 11 اسفند 1396
این استاندار هم برای حل مشکل شهردار بهشهر نیز هیچ کاری نکرد فقط حرف میزند .
حاج حمیدرضا 11 اسفند 1396
چرا پیام منو نزاشتین یه توصیحی دادم
خواهشا ازتطوری گزینشی برخوردد نکنید
انصاریان 11 اسفند 1396
اینهمه مخالفت معنایی بجز لابی ورانت ندارد باید به انتخاب شورا طبق قانون احترام میگذاشتند ومتعهد به اجراء ان میشدند ...درنهایت اگرتوانایی شهردار به اثبات نمیرسید ازراه قانونی استیضاح میشد...ولی اینهمه مخالفت .......
بهشهری 12 اسفند 1396
تا وقتی که هر یک از اعضای شورا از سهم خواهی خود دست نکشن همین بلا بر سر همشهریها خواهد امد
امید وارم که مردم دل سوخته این شهر در انتخابات اینده دقت کنند
من که به هیچکداوم از اعضای حاضر رای نخواهم داد
شهردار بومی حق بهشهریهاست
حسن 12 اسفند 1396
سلام صبح بخیر
برادر عزیز اقای صمدایی نه تجربه داشت و نه رزومه
دهیار که نمیخواستند عزیز، شهردار میخواستند شهردار
اقای مهندس فیروزی شهردار خوبی هستند و انشاالله موفق باشند
حاج حمیدرضا 12 اسفند 1396
متاسفم براتون آقای رمدانی
یه مطلب گذاشتم فکر می کردم شما انسان بسیار واقع بین و صالح و عادلی باشی
ولی متاسفانه شما مطالب رو که باب میلتون نباشه درج نمیکنید
ممنون
برای همیشه شمال نیوز بای
نا شناس 13 اسفند 1396
من تعجب می کنم کسانی که در جلسه آخر به فیروزی رای دادند اما همچنان بر شهردار تائید نشده اصرار دارند. این کار جر لجبازی و کوبیدن بر طبل تفرقه بهشهری ها چه معنی دارد؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.841 seconds.