.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرهنگ غرب ثمره‌ای جز بی‌حیایی برای مردان و زنان ندارد
دادستان نظامی مازندران ارزش فرهنگ عفاف و حجاب را از درس‌های ایام فاطمیه عنوان کرد و گفت: فرهنگ پوچ و بی‌ارزش غربی‌ها که چیزی جز برهنگی و بی‌حیایی برای مردان و زنان ندارد مقابله کنیم.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: در مقام و منزلت به حضرت زهرا (س) سخن‌های زیادی گفته شده است که شامل سوره کوثر در قرآن تا احادیث فراوان.

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا (س) در جای جای زندگی پیامبر مشخص است، اضافه کرد: پیامبر غضب و خشنودی فاطمه را غضب و خوشنودی خودش میداند نشان از عظمت زهرا دارد.

دادستان نظامی مازندران در ادامه با بیان اینکه اساس تشکیل حکومت مهدوی براساس سیره فاطمی است، گفت: بالاترین درس ایام فاطمیه در این حدیث شریف که در بحار الانوار، جلد 36، صفحه 353 آمده است که از حضرت فاطمه علیها‌السلام روایت شده که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: مَثَلُ الإمام مَثل الکعبة إذ تُؤتی وَ لا تَأتی؛ امام همچون کعبه است که باید به سویش روند، نه آن که (منتظر باشند تا) او به سوی آنها بیاید.

وی افزود: این امر محقق نمی شود مگر اینکه بصیرت نسبت به مقام امامت و ولایت حاصل شود، بنابراین ما باید کاری کنیم تا آحاد جامعه ما با مقام امامت و ولایت آشنا شود وقتی بصیرت و شناخت حاصل شد، مردم هم به سمت امام گرایش پیدا خواهند کرد.


زارعی بالاترین درس از ایام فاطمیه را درس حمایت از ولایت و رهبری دانست و گفت: ولایت فقیه د ر واقع ادامه دهنده نقش رهبری امامان معصوم است و حضرت زهرا در ۱۴۰۰ سال پیش در پشتیبانی از ولایت با تمام توان ایستاد و در این راه شهید شد.
وی ادامه داد: فاطمیه درس بزرگ ولایتمداری است و اگر قرار است که این حکومت را مهدوی کنیم باید بر اساس سیره فاطمه زهرا (س)عمل کرده و با پشتیبانی از ولایت فقیه مسیر تشکیل دولت اسلامی را هموار کنیم که اگر نتوانیم دولت اسلامی را تشکیل دهیم نمی‌توانیم مسیر ظهور امام زمان را هموار کنیم.


دادستان نظامی مازندران با تاکید بر اینکه دنیای امروز تشنه تمدن فرهنگ اسلامی با سیره علوی و فاطمی است، تصریح کرد: باید با ترویج این سیره و مهیا کردن این فضا دنیا را برای یک جامعه بین‌المللی اسلامی آماده کنیم.


زارعی ادامه داد: اگر منتظر امام زمان هستیم نباید در حرف باشد بلکه باید در عمل باشد و باید در عمل آن جامعه متمدن اسلامی را که بارها رهبری به آن اشاره داشته‌اند را بسازیم.

وی با بیان اینکه مردم به حضرت زهرا (س) اعتقاد داشتند و احترام می‌کردند اما چه شد که همان مردم به یکباره با رهبری بعضی خواص برگشتند و شهادت حضرت زهرا را رقم زدند؟، خاطر نشان کرد: نبودن بصیرت در بین مردم باعث اجازه دادن به خواص برای رقم خوردن ثقیفه شد و در ادامه آن شهادت بانوی دو عالم رقم خورد.

دادستان نظامی مازندران در ادامه ارزش فرهنگ عفاف و حجاب را از دیگر درس‌های ایام فاطمیه عنوان کرد و گفت: همه ما باید به فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی خودمان ارزش قائل شویم و با نشر ارزش‌های انقلابی خودمان به مقابله با فرهنگ پوچ و بی‌ارزش غربی‌ها که چیزی جز برهنگی و بی‌حیایی برای مردان و زنان ندارد مقابله کنیم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.475 seconds.