.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سفر عاشقانه به مسندگاه عشق
 سفر عاشقانه به مسندگاه عشق

شمال نیوز: هادی ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما/  وقتی شنیدم که مرحوم خلدآشیان شادروان حاج حسن عبوری، پدر شهیدان عبوری، آسمانی شد، ناگهان به این فکر فرو رفتم که او کجا بود و به کجا رفت؟ در نگاهی معنوی این حقیقت در ذهنم مجسم شد که او از بیت شهیدان عبوری در فرش، به بیت شهیدان در عرش نقل مکان کرد و دلتنگی سی و دو ساله اش را به پایان رساند.

حاج حسن عزیز که مردی خوشنام، خوشفکر، خوش مرام و خوش اخلاق بود، در حالی ما را تنها گذاشت که هنوز حافظه ما از نیکوکاری ها، پیگیری ها، جدیت ها، احساس مسئولیت ها، دیدگاههای بلند، منش های جوانمردانه و دهها صفت و خصلت تأثیرگذار و تعیین کننده دیگر ایشان آکنده مانده و از ابتدای خبر درگذشت ایشان تا کنون، همچنان در حسرت خلاء عظیمی هستیم که این فقدان ناگهانی بوجود آورد.

خاطرات زیادی که با این بزرگمرد ایثار در طول این چند دهه آشنایی و مراوده دارم، آنقدر زیاد و متکثر است که نمی دانم کدام خاطره مستند را در این مجال بیان دارم، اما آنچه که مرا بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد، روحیه مقاوم، نستوه و شکست ناپذیر ایشان در طول همه اتفاقات حزن انگیز و ثلمه گونه است که طبعاً در رأس همه پرپرشدن سه لاله، سه جوان رشید، سه دلاور سرافراز و رعنا، فقط در فاصله 45 روز بود.

شهدای والفجر 8 در عملیات آزادسازی فاو و نیز شهادت سرباز گمنامش توسط تیم عملیاتی منافقین که از عراق برای ترور شهروندان به ساری اعزام شده بود، ثلمه ای بزرگ بود که مرحوم حاج حسن عبوری، صبورانه و با ایمانی محکم و عزمی راسخ، همه را در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی، به جان خرید و دم بر نیاورد و نه تنها یک گام به عقب ننشست، بلکه در ملاقاتی که با امام عزیز داشت، در آنجا برای فدا کردن تنها پسر باقی مانده اش یعنی همین دکتر مهدی عبوری شهردار عزیز شهرمان نیز اعلام آمادگی کرده و در این اعلام آمادگی آنچنان صادقانه و مصمم بود که در آن ملاقات، اشک امام راحل نیز سرازیر شد، تا جایی که همین پدر شهیدپرور بیان کرد که امام جان ما فرزندان خود را هدیه اسلام کردیم تا اشک شما را نبینیم!

مرحوم شادروان حاج حسن عبوری کسی است که همواره میزبان همه مقامات کشور در همین بیت خویش بود، اما هرگز از آنها تقاضای شخصی نکرد، بلکه تنها دغدغه اش حل مشکلات معیشتی مردم و توسعه همه جانبه شهرمان ساری و استان مازندران بود.

بینش بلند ایشان بسیار فراتر از مسائل شخصی بوده و نفوذ خود را همواره برای پیگیری مشکلات مردمی مصروف می کرد که به ایشان مراجعه و مشکلات خود را مطرح می کردند.

حاج حسن عبوری رفت، اما باید پذیرفت که ساری و بلکه استان مازندران با از دست دادن چنین پدر بزرگواری یتیم شد و خلاء حضور ایشان نه تنها در آینده، بلکه از همین امروز نیز کاملاً محسوس و ملموس است.

جا دارد که از مردم قدرشناس مازندران و مخصوصاً از ساروی های عزیز و نیز علماء ، مقامات و مسئولین محترم کشوری، استانی و شهرستانی قلباً متشکر باشیم که در دو روز گذشته با حجم پیامها و استثنایی ترین حضور در بیت شهیدان عبوری، غم پایان ناپذیر این بیت را تسلی بخشیده و با یکایک اعضای آن اظهار همدردی کردند و طبعاً در تشییع این بزرگوار نیز این حماسه حضور رقم خواهد خورد و یکی از بزرگترین وداع های این شهر با ولی نعمت خویش به ثبت خواهد رسید.

از خداوند منان صبر و شکیبایی همه بازماندگان بخصوص همسر مکرمه و فرزندان این عزیز بزرگوار و نیز علو درجات عرشی شادروان حاج حسن عبوری را مسئلت می نمایم.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.