.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجدید میثاق قائم‌شهری‌ها با 12 شهید خوشنام
عطر شهدای گمنام دوباره در قائم‌شهر پیچید و مردم آمدند و زیر تابوت‌ها را گرفتند تا مانند شهدای کربلا و سرهای روی نیزه، احساس غریبی نکنند .

به گزارش شمال نیوز، هم‌زمان با شب شهادت بانوی دوعالم و دخت نبی اکرم، فاطمه زهرا(س) شب وداع با 12 شهید خوش‌نام دوران دفاع مقدس در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.

مردان و زنان آمدند تا 12 آلاله دورمانده از وطن را میزبانی کنند و بی‌صدا فریاد زنند که ای خوش‌نام‌ترین عزیزان روی کره خاکی ما قدردان گذشت و ایثار شماییم و راهتان را ادامه خواهیم داد.

مادران حاضر در مجلس، چادر را حجاب چشم‌ها و صورت‌های خود کردند و در غم فراق صدیقه کبری(س) و شهدای خوشنامی که میزبان‌شان بودند اشک ریختند و آرام و بی‌صدا با علی(ع) هم ناله شدند و مردان خود را به تابوت‌های پرشده از استخوان جوانانی رساندند که جان شیرین خود را برای آرامش آنان فدا کردند و خاک روی تابوت را سرمه چشمان خود کردند و از آن تبرک جستند.

آری! عطر شهدای گمنام دوباره در قائم‌شهر پیچید و مردم آمدند و زیر تابوت‌ها را گرفتند تا مانند شهدای کربلا و سرهای روی نیزه، احساس غریبی نکنند.

12 آلاله بهشتی با خود بوی کربلا آورند تا فضای شهر را متبرک کنند به قدوم مبارک‌شان و دل‌ها را به کربلای جبهه‌ها ببرند و روزهای آتش و خون، استقامت و ایثار، غیرت و شجاعت را برای بازماندگان و همسنگران خود تداعی کنند.

این شهدای خوش‌نام در هنگام شهادت کمتر از 30 سال داشتند و در عملیات‌های رمضان، والفجر یک و هشت، محرم و خیبر به فیض شهادت رسیدند و فردا هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در مازندران به خاک سپرده می‌شوند.

 یکی از شهدای گمنام، صبح فردا در قائم‌شهر بر روی شانه‌های مردم قائم‌شهر تشییع شده و بعد از آن در روستای قراخیل در دل خاک آرام می‌گیرد.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.