.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
17 هزار رقبه در مازندران سنددار شدند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه اوقاف مازندران رتبه نخست ثبتی و حقوقی کشور را در اختیار دارد، گفت: 948 سند به مساحت 16 هزار 761 هکتار و به میزان بیش از 17 هزار 241 رقبه در استان سنددار شدند.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های سوگواره یاس نبوی، چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و طرح نوروزی آرامش بهاری اظهار کرد: اوقاف مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) را نهادینه کرده است، در این ایام 250 برنامه ویژه با حضور هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه‌ای را به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور نماینده ولی فقیه در اوقاف کشور در رامسر و امامزاده سید حسین پرتکله تنکابن برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف مازندران از برپایی خیمه‌های معرفت در سطح امامزاده‌های استان خبر داد و گفت: این خیمه‌ها با حضور مبلغان شاخص دینی برپا می‌شود و در مازندران مورد استقبال خانواده‌ها و مسؤولان قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) در 130 بقعه برگزار می‌شود، گفت: خطبه فدکیه در 115 بقعه برگزار می‌شود.

حیدری یادآور شد: این خطبه هنوز در بین ما مظلوم است، اداره اوقاف و امور خیریه مازندران این خطبه را چاپ و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی با اعلام اینکه سبک زندگی اسلامی در حال ترویج است، افزود: رهبر انقلاب اسلامی هم روی این موضوع تاکید داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به استقبال مردم از ظرفیت و موهبت‌های طبیعی استان، افزود: این سازمان از این فرصت برای ترویج فرهنگ نبوی با عنوان برنامه آرامش بهاری استفاده می‌کند که این طرح از 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه در300 امامزاده استان پیگیری و اجرایی می‌شود.

وی با اعلام اینکه بهترین راه ترویج وقف و موقفات از نظر رهبر انقلاب اسلامی، اجرای امینانه نیت واقفان است،گفت: شهر به شهر منابعی که دریافت می‌شود براساس نیت واقفان توزیع می‌شود، بسیار از موقوفات ما مقید به زمان و مکان هستند و ما نمی‌توانیم از این ظرفیت برای نقطه دیگری استفاده کنیم.

حیدری با اشاره به ورود این سازمان در تامین تجهیزات مراکز درمانی، افزود: آمادگی داریم که هر مبلغی از مردم برای تامین هزینه‌های درمانی واریز می‌شود در اختیار درمان مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اوقاف از جمله نهادهای است که صفر تا صد با برنامه‌هایش به صورت ابلاغی اجرایی می‌شود، اوقاف در جمهوری اسلامی ایران به ساماندهی مناسبی رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای اوقاف را مدیون نظام انقلاب اسلامی ایران هستیم، گفت: بیش از 270 موقوفات در استان از محل سرمایه‌گذاری و تبدیل به احسن در حال ساخت‌وساز است و مباحث وصول مطالبات در معاونت بهره‌وری در حال پیگیری است.

وی با اعلام اینکه رویکرد استاندار نسبت به اوقاف استان بسیار مناسب است، افزود: استاندار مازندران از مدیران اجرایی استان نسبت به پیگیری مطالبات اوقاف اقدام کرده است و بنده این موضوع را به عینه دیدم.

حیدری در ارتباط با برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآنی کشور گفت: دهم اسفند ماه آزمون حافظان قرآنی برگزار و این آزمون به صورت کشوری برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه اوقاف مازندران رتبه نخست ثبتی و حقوقی کشور را در اختیار دارد، افزود: شناسنامه‌دار کردن موقفه یکی از اقدامات شاخصی است که در حال پیگیری است و سازمان اوقاف این اقدام بزرگ را با همراهی و همدلی متولیان استانی در حال پیگیری است که در این بخش 948 سند به مساحت 16 هزار 761 هکتار و به میزان بیش از 17 هزار 241 رقبه موقوفات استان سنددار شدند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.