.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرودگاه‌های مازندران باید از حالت متروکه در بیایند
استاندار مازندران گفت: فرودگاه‌های مازندران باید از حالت متروکه در بیایند که اقداماتی را آغاز کردیم.

به گزارش شمال نیوز، محمد اسلامی صبح امروز در نشست فعالان حوزه گردشگری رامسر اظهار کرد: ما در کشور فرصت‌های نفیس و ارزشمندی در حوزه گردشگری داریم که بخش موثری در توسعه اقتصاد کلی است، که با استعداد و ظرفیت مردم هم ارتباط دارد به‌ویژه در مازندران که هم در جنگل و جلگه و دریا دارای ظرفیت هستیم.

وی افزود: در دولت دوازدهم با توجه به شرایط فراهم شده بین‌المللی ما باید بتوانیم گردشگری را سامان‌دهی کرده و به‌صورت فرآیندی به آن نگاه کرده و بتوانیم زیرساخت و سیستم‌هایی را در این بخش ایجاد کنیم و گردشگری مدیریت شده سیستمی داشته باشیم که از اهداف اولیه من در مازندران است که خواستار توجه هر چه ببیشتر به این مقوله هستم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه گردشگری اشتغال‌زایی پایدار ایجاد می‌کند، گفت: این اشتغال‌زایی باید در تمام فصول سال اتفاق بیفتد در گذشته نگاه درستی به آن نشده و همه ارگان‌ها و نهادها و اشخاص حقیقی یا حقوقی تاسیساتی را در بخش گردشگری ایجاد کردند که حداکثر سه تا چهار ماه در سال از آن استفاده می‌شود  و این حبس دارایی وسیعی در مازندران است که ما شاهد آن هستیم به این دلیل ما نیازمند نگاه ویژه‌تری در این بخش هستیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم نگاه سیستمی به بخش گردشگری در مازندران داشته باشیم که بخشنامه‌ها و رویه‌هایی در گذشته داشتیم که برخی نهادها به آن عادت داشتند و ضروری نبوده است این رویه‌ها را باید اصلاح کرد.

اسلامی تصریح کرد: باید مدیریت ترکیبی در بخش خط آهن، هواپیما و جاده‌ای با نظام یکپارچه مدیریتی تورهای کیفی با ضریب اشغال بالا، عرضه فراوان و با کیفیت همانند کشورهای دیگر عمل کنیم و همچنین کیفیت جاذبه‌ها را باید افزایش دهیم تا به مدل جدید کارکردی در کشور تبدیل شود.

وی یادآور شد: ما با یک فشار سنگین خودمحوری مواجه هستیم که باید با مدیریت درست گزینه‌های خوب را فعال کنیم تا فرودگاه‌های مازندران باید از حالت متروکه در بیایند که اقداماتی را آغاز کردیم.

استاندار مازندران یادآور شد: ورود توریست‌ها از کشورهای دیگر می‌تواند با مدیریت درست با هدف درآمد ارزی در مازندران انجام شود از راه دریایی هم می‌توان توریست وارد شود و در این بخش تحول ایجاد کرد.

این مسؤول اظهار کرد: نکته مهم دیگر در این بخش توجه به شهرستان رامسر است که این شهرستان به‌دلیل ثبت جهانی که در راه است که هسته مرکزی رامسر که دارای زیباترین اثر طبیعی است که باید امکاناتی به‌وجود بیاید که نه تنها شاهد تخریب و استهلاک نشویم بلکه باید تبدیل به منطقه گردشگری شود و فضاهای تفریحی و خدماتی و گردشگری و ورزشی را ایجاد کرد که نیازمند بازنگری است.

اسلامی ادامه داد: طرح جامع گردشگری رامسر در سال 1347 بوده امروز هم ادامه پیدا کند و محل برگزاری مراسم بین‌المللی باشد تا ظرفیت بکارگیری این شهرستان را بالا ببرد و سرمایه‌هایش توجیه‌پذیر شود.

وی در پایان گفت: حوزه نفوذ رامسر در بخش گردشگری مازندران را متحول می‌کند که باید به آن پرداخته شود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.