.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عامل باور نکردنی که فوری چاقتان می‌کند
افزون بر چربی، قند و کالری بالایی که فست فود ها دارند، عامل دیگری هم می‌تواند خطری جدی برای سلامت بانوان طرفدار این نوع خوراک‌ها باشد.

 باشگاه خبرنگاران: کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مواد شیمیایی موجود در بسته بندی خوراک‌های فست فود و فرآوری شده سبب افزایش وزن و از دست دادن تناسب اندام در بانوان می‌شود.

این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه هاروارد و با بررسی برروی ماده شیمیایی به نام پرفلورولکیل (PFASs) و اثر آن بر چاقی انجام شده است.

این دسته از مواد شیمیایی در بسته بندی مواد غذایی برای نگه داشتن حرارت خوراک، مقاومت در برابر نفوذ آب و نیز جلوگیری از نشت روغن و چربی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما استفاده بیش از حد از این ماده سبب تداخل در تنظیم متابولیسم بدن و بروز چاقی می‌شود.

مواد شیمیایی درون بسته بندی به درون مواد غذایی نفوذ می‌کنند و همزمان با مصرف وارد بدن و به تدریج وارد گردش خون می‌شوند.

کارشناسان این نتیجه‌ها را با بررسی دو ساله برروی ۶۲۱ داوطلب به دست آورده اند و دریافتند هر فرد بزرگسالی که علاقه به مصرف خوراکی‌های فست فود و بیرون بر دارد دارای سطح قابل توجهی از ماده شیمیایی PFAS درخون خود و نیز اضافه وزن مقاوم به کنترل است.

ماده شیمیایی PFAS، دربدن زنان می‌تواند سبب سرطان، اختلال درعملکرد هورمون‌های بدن، آسیب سیستم ایمنی، کلسترول، چاقی و چربی خون بالا شود.

کارشناسان اعلام کرده اند بررسی در خصوص عارضه‌های استفاده از ماده شیمیایی PFAS ادامه دارد و تا آن زمان افرادی که می‌خواهند از سلامت و تناسب اندام بهتری برخوردار باشند باید از مصرف بیش از اندازه خوراک‌های حاضری که به ویژه بسته بندی می‌شوند خودداری کنند.

محققان بهترین راه برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف و حتی چاقی را مصرف خوراک‌های خانگی پخته، کبابی یا آب پز و پرهیز از مصرف خوراک‌های حاضری می‌دانند.

این روز‌ها در دنیا مصرف خوراک‌های حاضری طرفداران بسیاری دارد و عده زیادی از افراد حتی زنان به دلیل کمبود وقت، تنوع در خوراک، تنبلی و بی حوصلگی برای تهیه خوراک‌های سالم خانگی به خوراک‌های حاضری و آماده روی می‌آورند و به تدریج دچار ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله چاقی می‌شوند.

کارشناسان به افرادی که به دلایل مختلف تمایل به مصرف خوراک‌های حاضری و فست فود دارند توصیه می‌کنند از مکان‌هایی که در ظرف‌های سلفونی یا سایر بسته بندی‌های سالم استفاده می‌کنند نسبت به تهیه خوراک خود استفاده کنند یا خوراک را به سرعت از این ظروف خارج کنند تا کمتر در معرض مواد شیمیایی چاق کننده  قرار گیرند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.