.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با مدیریت دانش باید به ارتقا علوم دریایی رسید
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سال گذشته از مجموعه فناوری‌ها بهره‌ می‌بردیم که تقریبا بخشی با نقصان رو به رو بود اما با مدیریت دانش باید به ارتقا علوم دریایی رسید.

به گزارش شمال نیوز، حسین خانزادی صبح امروز در همایش مدیریت دانش در دانشگاه علوم دریایی نوشهر اظهار کرد: دانشگاه نوشهر طی سال‌های گذشته همایش‌های هوشمندانه‌ای را در پیش گرفت و ارتباط معناداری با نیرو دریایی و مباحث دریا وجود دارد و این نشان از پیوستگی مهم بین حوزه فناوری و دانش است و از طرفی اهمیت برجسته فناوری و دانش را در حوزه دریا به‌ویژه نیروی دریایی مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه اساسا عرصه دریا پیچیده و سخت است و از بین ۲۰۰ کشور دنیا ۴۴ کشور در خشکی محصور هستند، افزود: سایر کشورها باید حضور نهانی در حوزه دریا داشته و از منافع دریا استفاده کنند.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دو سوم سطح کره زمین را دریا فرا گرفته است، تصریح کرد: تعدادی از کشورها در حوزه تجارت بیشترین سهم را دارند که اینها یا دریانوردان ماهری هستند و یا در صنعت دریانوردی و کشتی حرفی برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه وقتی وارد بحث نظامی می‌شوند در می‌یابیم که کشورهای محصور در دریا در منطقه ما از بین ۳۶ کشورهایی که در دریا حضور دارند به تعداد انگشت‌شمار است، خاطر نشان کرد: پیچیدگی فناوری‌های عرصه دریا و سختی حضور در دریا باعث شد با وجود اینکه عرصه دریا در مفهوم کلی مشاع تعریف می‌شود
فناوری سبب شد عرصه دریا به ویژه در حوزه تسلیحات نظامی رقابتی و ناپایدار باشد و دانش‌ها و فناوری‌های جدید و اشکال جدید از حضور در دریا را شاهد باشیم به این دلیل عصر امروز را عصر دریا نامیدند.

خانزادی با بیان اینکه در ارتباط با علم و فناوری دو موضوع اکتساب دانش و بحث نگهداری و حفظ دانش مطرح است، اضافه کرد: در گذشته از مجموعه‌ای از فناوری‌ها بهره‌مند بودیم که بخشی از ان با نقصان روبرو بود.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در مقاطع مختلف تلاش داریم که نیروی انسانی خود را تیز می‌کنیم، مصداق تیز شدن در موضوع دانش و نیروهای مسلح هوشمندانه طراحی شده است.


وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در تدابیر خود در سال ۹۴ سه ویژگی را برای یک نظامی برشمردند که ایمان، شجاعت و دانش را از شاخصه‌های اصلی یک نظامی عنوان کردند، گفت: دانش اگر نباشد ابزارهای ما در مقابل ابزارهای شیاطین کُند می‌شود و اگر یک نظامی مسلح به دانش نباشد با تمام توانایی‌هایی که دارد در ابزارهای اصلی کُند خواهد بود.


خانزادی تصریح کرد: رهبری بر این تاکید داشتند که علم و دانش را از دیگران یاد بگیرند ولی نباید فراموش کرد چیزی که به عنوان علم و دانش برای ما مطلوب است این است که مجموعه دانش کشور و دانشجوها در مسیری حرکت کنند که در طرازهای جهانی حرف‌هایی برای گفتن داشتند و برای شکستن انحصار جهانی بر دریا گام برداریم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.765 seconds.