.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بدهی مالیاتی عامل ابطال 79 کارت بازرگانی در مازندران
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: براساس گزارش و بررسی‌های اعضای کمیته پالایش، 79 کارت بازرگانی در این استان باطل شد.

به گزارش شمال نیوز، محمد محمدپورعمران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: براساس گزارش و بررسی‌های انجام شده توسط اعضای کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی استان مازندران، تعداد 79 کارت بازرگانی باطل شده است.

وی بیان کرد: براساس لیست ارائه شده توسط اداره کل گمرکات و اداره کل امور مالیاتی مازندران و دستور مقامات قضایی و با تصمیم اتخاذ شده از سوی اعضای کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی، این افراد به‌عنوان بدهکاران مالیاتی شناخته شده و کارت‌های بازرگانی آنان باطل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه اسامی این افراد به دفتر واردات گمرک کشور، اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌منظور توقف فعالیت‌شان در سامانه‌های تجاری کشور اعلام شده است، خواستار همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع کارت بازرگانی در ارائه گزارش به‌موقع در جهت رصد فعالیت صحیح دارندگان کارت بازرگانی شد.

در ادامه‌ این خبر جهت اطلاع دارندگان کارت بازرگانی در استان، به شرایط و مدارک ابطال کارت بازرگانی اشاره می‌کنیم.

مدارك مورد نياز برای ابطال كارت بازرگانی ويژه اشخاص حقوقی

١- تقاضای شركت در دو نسخه
٢- گواهی مفاصاحساب دارایی آخرین سال مالیاتی
٣- اظهارنامه ابطالی ثبت دفاتر تجارتی دو نسخه اصل
٤- صورت‌جلسه مجمع عمومی برای شرکت‌های سهامی عام خاص تعاونی‌ها و صورت‌جلسه هیئت مدیره برای سایر شرکت‌ها مبنی برانحلال شركت
٥- تصویر روزنامه رسمی مبنی بر اعلام انحلال شركت
٦- اصل كارت بازرگانی و كپی صفحات اول و دوم
تذكر ١- اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی برای ابطال كارت خود می‌توانند در تهران درخواست خود را به اتاق بازرگانی و در شهرستان‌ها به نمایندگی اتاق بازرگانی و یا به ادارات كل بازرگانی استان‌ها تسلیم نمایند یا می‌توانند مستقیماً به وزارت بازرگانی مراجعه كنند در هر حال ابطال با موافقت و ابلاغ وزارت بازرگانی در اداره مركزی كارت بازرگانی صورت خواهد گرفت.
تذكر٢- تمام شرایط فوق برای اشخاص خارجی نیز قابل اعمال و تسری است.
تذكر ٣- در صورت مفقود شدن كارت بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی تنها ارائه درخواست شخص و اعلام مفقودی در روزنامه كثیرالانتشار كافی است.
تذكر٤- در صورت سرقت كارت بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی تنها ارائه درخواست شخص و اعلام مفقودی در روزنامه كثیرالانتشار و گواهی از اداره آگاهی و امثالهم كافی است.

مدارك مورد نیاز برای ابطال كارت بازرگانی ویژه اشخاص حقیقی
١- تقاضای شخص در دو نسخه
٢- گواهی مفاصاحساب دارایی آخرین سال مالیاتی: اصل و كپی آن
٣- اظهارنامه ابطالی ثبت دفاتر تجارتی دو نسخه اصل
٤- اصل كارت و كپی صفحه ١و٢
تذكر١- اشخاص اعم حقیقی و حقوقی برای ابطال كارت خود می‌توانند در تهران درخواست خود را به اتاق بازرگانی و در شهرستان‌ها به نمایندگی اتاق بازرگانی و یا به ادارات كل بازرگانی استان‌ها تسلیم نمایند یا می‌توانند مستقیماً به وزارت بازرگانی مراجعه كنند در هر حال ابطال با موافقت و ابلاغ وزارت بازرگانی در اداره مركزی كارت بازرگانی صورت خواهد گرفت.
تذكر٢- تمام شرایط فوق برای اشخاص خارجی نیز قابل اعمال و تسری است.
تذكر ٣- در صورت مفقود شدن كارت بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی تنها ارائه درخواست شخص و اعلام مفقودی در روزنامه كثیرالانتشار كافی است.
تذكر٤- در صورت سرقت كارت بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی تنها ارائه درخواست شخص و اعلام مفقودی در روزنامه كثیرالانتشار و گواهی از اداره آگاهی و امثالهم كافی است.

گفتنی است ابطال کارت بازرگانی ممکن است اختیاری یا اجباری باشد.

ابطال اختیاری
شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند از داشتن کارت بازرگانی منصرف شده و با رعایت موارد و ارائه مدارکی که در ذیل گفته می‌شود حسب مورد با مراجعه به اتاق بازرگانی و یا اتاق تعاون و اداره کل صادرات و واردات وزارت بازرگانی در تهران یا بازرگانی استان‌ها تقاضای ابطال کارت بازرگانی خود را بنماید.

ابطال اجباری
به‌موجب ماده 30 قانون امور گمرکی ایران اگر دارنده کارت بازرگانی مرتکب جرم قاچاق شده، علاوه بر مجازات، محکوم به ابطال کارت بازرگانی می‌گردد. در این صورت کارت شخص بازرگان به‌طور موقت یا دائم بر حسب مورد باطل می‌شود.

همچنین چنانچه بعد از صدور کارت بازرگانی مشخص شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت است و یا بعد از صدور فاقد شرط یا شرایط مذکور گردیده است وزارت بازرگانی می‌تواند راساَ نسبت به ابطال کارت اقدام نماید. در صورتی که این امر برای اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون محرز شود باید موضوع را جهت ابطال به وزارت بازرگانی منعکس کند.

در هر صورت ابطال کارت بازرگانی چه در صورت اختیاری و چه به‌صورت اجباری توسط اداره بازرگانی(معاون بازرگانی خارجی) وزارت بازرگانی انجام می‌شود./بلاغ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.