.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرح وقایع 21 بهمن 57 در شهرهای مازندران
يادبود دهه فجر، خود مانع بزرگى در راه تحقق اين هدف است، سعى می‌كنند انقلاب را از ياد مردم ببرند اما دهه فجر، انقلاب را به ياد مردم می‌آورد، سعى می‌كنند امام را از ياد مردم ببرند اما دهه فجر، تجسم اراده و عظمت امام بزرگوار ماست. «رهبر انقلاب»

به گزارش شمال نیوز، اولین انقلابى که با مردم شروع کرد، با مردم ادامه داد، حرف خود را عوض نکرد، راه خود را تغییر نداد و اهداف خود را کم و زیاد نکرد، انقلاب اسلامى ایران است. «رهبر انقلاب»

21 بهمن 57

آمل و محمودآباد

شهادت محمدجان رضایی، شهید مردم را برای تصرف پاسگاه ژاندارمری شهرستان محمودآباد هدایت می‌كرد و در همان جا در حال تصرف پاسگاه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

شهادت سیدمحسن خاتمی‌مقدم، شهید در 21 بهمن ماه به‌منظور كمک به برادران انقلابی عازم تهران شد. در كنار در پادگان عشرت‌آباد اسلحه‌ای تحویل گرفت و پس از آن دیگر او را ندیدند، تا این كه خانواده‌اش تصویر خونین شهید را در دفتر بایگانی آیت‌الله طالقانی مشاهده كردند كه بر اثر اصابت گلوله به گلو و سوختگی شانه راست به شهادت رسید.

هزاران تن از جوانان و مردم آمل آمادگی خود را برای كمک به مردم تهران اعلام كردند و با چند دستگاه مینی‌بوس راهی تهران شدند.

بابل

مردم و جوانان بابل كنترل شهر را به‌عهده گرفتند، جوانان و حوزه‌های علمیه بابل از عزیزانی كه از بندپی غربی و شرقی و روستاهای اطراف برای شركت در تظاهرات به بابل می‌آمدند، كمیته‌های استقبال و پذیرایی تشكیل دادند و از مردم پذیرایی می‌كردند.

در راهپیمایی و اجتماع چندین هزار نفری مردم بابل و آمل در گورستان بابل از اقدام همافران و كاركنان ارتش كه با انقلاب ملت اران همراه شدند، حمایت شد. در این اجتماع یک قطعنامه شش‌ماده‌ای صادر شد كه در آن تأكید شده است با توجه به رأی اكثریت، آنان خواهان حكومت اسلامی هستند، تظاهركنندگان از تحصن روحانیان در مسجد دانشگاه تهران و مسجد امام مشهد پشتیبانی كردند.

در بابل تظاهراتی برای بزرگداشت قیام ساهكل برگزار شد، در این تظاهرات در چند نقطه بین تظاهركنندگان و عده‌ای ناشناس درگیری روی داد و یک كامیون كمپرسی كه به میان جمعیت آمده بود، آتش زده شد و در این حادثه 5 نفر مجروح شدند.

بابلسر و فریدونكنار

هزاران نفر از مردم بابلسر روز پنج شنبه طی یک راهپیمایی آرام پشتیبانی خود را از امام خمینی و مهندس بازرگان اعلام كردند.

بهشهر و نكا

هزاران نفر از مردم بهشهر به طرفداری از دولت بازرگان به راهپیمایی در شهر پرداختند و طی آن خواستار استعفای بختیار شدند.

رامسر

بیش از 30 هزار نفر از مردم رامسر در یک راهپیمایی به حمایت از مهندس بازرگان دست به تظاهرات زدند.

شهادت هادی قاسمی شالكوهی، شهد در تظاهرات میدان ونک تهران به شهادت رسید.

قائم‌شهر

مردم با نیروهای ارتشی دوشادوش هم درحالی كه گل به نیروهای ارتشی اهدا می كردند به تظاهرات پرداختند.

نور

شهادت علی‌اصغر دیوسالار، شهید كه پس از آمدن امام، در گروه انتظامات محافظ حضرت امام بود به همراه چند تن از دوستانش قصد تصرف پاسگاه كلانتری خیابان شوش را داشتند كه بر اثر اصابت چهار گلوله به‌سختی مجروح و در روز 21 بهمن به شهادت نائل شد.

شهادت عبدالله ایزدی، شهید در تظاهرات و جنگ و گریزی كه در منطقه باغ شاه تهران صورت گرفته بود، بر اثر اصابت گلوله مزدوران گارد رژیم به شهادت رسید.

نوشهر و چالوس

از طرف حجت‌الاسلام حجت‌الله موسوی و مردم چالوس از «والری ژسكاردسن» رئیس جمهور فرانسه و «لوشانو» بابت مهمان‌نوازی تقدیر و تشكر به‌عمل آمد.

چندهزار نفر از مردم شهر چالوس طی قطعنامه 17 ماده‌ای انزجار خود را از دولت بختیار اعلام داشتند و كمیته برگزاری اجتماعات را تشكیل دادند.

شهادت صالح محمدی، ایشان برای تسخیر كلانتری نارمک تهران به یاری همرزمانش شتافت و در درگیری بر اثر اصابت گلوله از ناحیه شكم به‌سختی مصدوم شد و به شهادت نائل آمد.

چندین هزار نفر از اهالی چالوس و حومه به حمایت از مهندس بازرگان دست به راهپیمایی عظیمی زدند، در این راهپیمایی روحانیان، بازاریان، فرهنگیان، كشاورزان، زنان و كلیه طبقات شركت داشتند./بلاغ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.