.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برخورد جدی دادستان‌های مازندران با متخلفان زباله/مهلت 15 روزه به شهرداری‌ها
رئیس کل داد گستری مازندران گفت : دادستان‌های استان با ورود به موضوع زباله با متخلفان این امر با جدیت برخورد کنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در جلسه شورای پیشگیری استان اظهار کرد: در جهان فعلی هر چیزی آثاری دارد، همان‌طور که ما انسان‌ها در بین موجودات اثرگذار خواهیم بود و منابع طبیعی و محیط زیست تاثیرات مهمی در زندگی انسان‌ها دارد و نباید این منابع حیاطی با غفلت و بی‌تدبیری از بین ببریم یا آسیب جبران‌ناپذیری به آن وارد کنیم، بلکه باید در نگهداری و حفظ آن کوشا باشیم همانطور که دنیا به این قضیه اهمیت ویژه‌ای داده است.

وی به برخورد قانونی با متخلفان در این‌باره اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف دستگاه قضایی پیشگیری و پیگیری در موضوع حساس محیط زیست و منابع طبیعی است و در این راستا موضوع پسماند زباله در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری مازندران درباره ساماندهی بازیافت زباله افزود: سه مرجع در این مورد نقش موثری دارند، یکی از آنها شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها هستند که نقش مباشر را دارند، به‌طوری که باید زباله سطح شهر را به صورت اصولی جمع‌آوری و ساماندهی کنند و همچنین محیط زیست باید نظارت کاملی بر این موضوع داشته باشند.

این مسؤول تاکید کرد: شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها باید به وظایف خود در قبال تعیین مکان و جمع‌آوری، حمل و بازیافت زباله به درستی عمل کنند، زیرا درغیر این صورت موضوع عنوان مجرمانه داشته و دستگاه قضایی به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

تقوی‌فرد درباره نقش دستگاه قضایی استان به‌ویژه دادستان‌ها افزود: دادستان‌های سراسر حوزه‌های قضایی با ورود به موضوع زباله در حوزه خود با متخلفان و کسانی که منابع طبیعی و محیط زیست را آلوده کرده‌اند، مطابق قانون برخورد کنند.

وی تاکید کرد: پیشگیری و هماهنگی و برگزاری جلسه با استانداری در گام نخست لازم و ضروری است.

رئیس کل داد گستری مازندران گفت: زمان‌بندی برای حل معضل زباله در استان از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان انجام می‌شود.

این مسؤول به مهلت تعیین شده 15 روزه به تمام شهرداری‌های سراسر استان اشاره و تصریح کرد: ظرف 15 روز شهردارهای سراسر استان در جلسه‌ای که استانداری تشکیل می‌دهد درباره این معضل توجیه شوند و این مشکل باید ظرف مدت مشخص و معینی حل شود.

تقوی‌فرد در پایان نقش فرهنگ در میان آحاد مردم جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در میان جامعه نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم دارد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.175 seconds.