.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فست فود چه به روزمان می‌آورد؟
نتایج مطالعات جدید نشان داده که مصرف غذا‌های فست‌فودی حالتی شبیه عفونت باکتریایی در بدن ایجاد می‌کند.

به گزارش شمال نیوز،پژوهشگران در نتیجه بررسی رژیم‌های غذایی پرچرب و پرکالری روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند که این قبیل رژیم‌ها موجب ایجاد التهاب سیستماتیک در بدن موش‌ها شدند و این حالت حتی تا مدتی پس از این‌که موش‌ها به تغذیه عادی برگشتند نیز ادامه داشت.

رژیم غذایی آزمایش‌شده در این بررسی شامل مقدار زیادی چربی و قند و بدون فیبر بود. واکنش التهابی سیستم ایمنی بدن موش‌ها هنگام مصرف این رژیم‌ها مشابه واکنش بدن نسبت به عفونت‌های باکتریایی گزارش شد.

پژوهشگران ضمن این بررسی دریافتند که رژیم‌های پرچرب و پرکالری موجب افزایش غیرطبیعی برخی سلول‌های ایمنی خاص در خون موش‌ها شد.

گرچه این واکنش التهابی مدتی پس از بازگشت موش‌ها به تغذیه سالم بهبود یافت، اما تغییرات ژنتیکی مرتبط با واکنش ایمنی تهاجمی درنتیجه مصرف رژیم‌های غذایی ناسالم همچنان پابرجا ماند. این نوع تأثیر پایدار درخصوص عوامل بیماری‌زا امری نسبتا شناخته‌شده است.

مثلا وقتی عوامل بیماری‌زا ازجمله عفونت‌ها به بدن حمله می‌کند، واکنش بدن نسبت به این عوامل در حافظه سیستم ایمنی باقی می‌ماند و هرزمان که بدن دوباره مورد حمله پاتوژن‌ها قرار گرفت، سیستم ایمنی با یادآوری حملات قبلی می‌تواند واکنش سریع‌تر و مفیدتری در جهت نابودی عوامل بیگانه نشان دهد.

پژوهشگران همچنین مشاهده کردند رژیم‌های غذایی حاوی ارزش تغذیه‌ای پایین نیز واکنشی مشابه رژیم‌های پرچرب و پرکالری در بدن موش‌ها به‌وجود آورد، اما غذا‌های فست‌فودی به‌طور خاص به دلیل ایجاد واکنش ایمنی غیرطبیعی در ایجاد زمینه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی و دیابت نیز مؤثرند و می‌توانند در صورت مصرف مداوم، زیان‌های بعضا جبران‌ناپذیری را به مصرف‌کنندگان وارد کند./جام جم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.