.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چای بنوشید تا خلاق شوید!
پژوهشگران و محققان چینی در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که کافئین و تی نین در چای موجب افزایش مهارت‌های خلاقانه و شناختی فرد می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، در پی نتایج پژوهش‌های جدید، می‌توان گفت: نوشیدن چای گرم باعث برطرف شدن اضطراب و ایجاد احساس اشتیاق در فرد می‌شود.

در واقع این مطالعات جدید ادعا کرده اند که مصرف چای موجب تمرکز و وضوح ذهنی می‌شود که در نتیجه آن خلاقیت ذهنی افزایش پیدا می‌کند.

یافته‌های جدید دانشگاه پرکینگ (Perking) پکن چین نشان می‌دهد که وجود عناصری همانند کافئین و تی نین (theanine) در چای که عامل موثری بر بهبود توجه و هشیاری هستند، می‌تواند چنین اثری را ایجاد کند.

پژوهشگران و روان شناسان این دانشگاه یافته‌های خود را بر یک گروه پنجاه نفری دانش آموز با سن متوسط ۲۳ سالگی آزمایش کردند.

آن‌ها پیش از شروع فرآیند پایش و نظارت، به نیمی از دانش آموزان یک لیوان آب و به نیم دیگر آن‌ها یک فنجان چای سیاه داده اند. در این آزمایش مهارت‌های خلاقانه و شناختی هر دو گروه از دانش آموزان، مورد آزمایش قرار گرفت.

یکی از آزمایشاتی که برای نشان دادن مهارت‌های خلاقانه و شناختی این دانش آموزان انجام گرفت، اینگونه بوده که از شرکت کنندگان خواسته شد تا با بلوک‌های ساختمانی بازی یک ساختمان جذاب و خلاقانه بسازند و دیگر اینکه برای یک رستوران افسانه‌ای نامی جالب پیشنهاد دهند. قابل توجه است که کل نتایج این روند آزمایش‌ها و بر اساس سطح خلاقیت، توسط دانش آموزان دیگری که بخشی از این پژوهش‌ها و آزمایش‌ها نبودند، مورد قضاوت قرار گرفت.

در آزمایش بلوک‌های ساختمانی بازی، مصرف کنندگان چای به طور متوسط ۶.۵۴ امتیاز و مصرف کنندگان آب به طور متوسط ۶.۰۳ امتیاز را به دست آوردند.

در آزمایش دیگر مصرف کنندگان چای به طور متوسط ۴.۱۱ امتیاز و مصرف کنندگان آب به طور متوسط ۳.۷۸ امتیاز را کسب کردند.

یافته‌ها و نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که در هر دو مورد، در مصرف کنندگان چای افزایش میزان خلاقیت دیده می‌شود و محققان بر این اساس به توانایی مصرف چای در افزایش مهارت‌های خلاقانه و شناختی اطمینان حاصل می‌کنند.

در گزارش این تحقیقات اعلام شده است که این پژوهش‌ها به درک عملکرد مصرف چای بر خلاقیت کمک می‌کند و راه جدیدی برای بررسی رابطه بین مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌ها و بهبود شناخت انسان پیش روی پژوهشگران و دانشمندان قرار می‌دهد.

در این پژوهش‌ها بیشتر به نقش کافئین و تی نین در افزایش توجه و عملکرد شناختی مغز اشاره دارد. با این حال، محققان خاطر نشان کردند که شرکت کنندگان مقدار بسیار کمی چای را در این آزمایش‌ها مصرف کرده اند و بنابراین ممکن است مصرف بلند ملت و یا زیاد چای تاثیر مثبت نداشته باشد.

بهتر است برای به دست آوردن نقش بهتر تی نین بر خلاقیت و مهارت‌های شناختی، آزمایش‌هایی در مصرف دراز مدت چای به جای روند پردازش لحظه به لحظه انجام شود.

نتایج این تحقیقات در مجله کیفیت و ترجیحات غذا (Food Quality and Preference) به چاپ رسیده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.945 seconds.