.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود حیات وحش به محدوده شهر و روستا به محيط زيست گزارش شود
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان نكا گفت: با توجه به برودت هوا، ورود حیات وحش به محدوده شهر و روستاها به محيط‌بانی و محيط زيست گزارش شود.

به گزارش شمال نیوز،مهدی کشاورزیان اظهار کرد: سرد شدن هوا در روزهای آینده، موجب حرکت جانوران از مناطق بالادست و کوهستانی به روستاهای پایین‌دست می‌شود که لزوم حفاظت از این جانوران و اطلاع‌رسانی از ورودشان را افزایش می‌دهد.

وی افزود: جوامع محلی همواره کمک‌کار محیط زیست در فصول مختلف سال بوده‌اند و اکنون هم امیدواریم در این بخش با یاری کردن ما در حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری، در حیات‌وحش تلاش کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا درباره وضعیت برودت هوا و پناه آوردن جانوران و پرندگان به مناطق پایین‌دست و روستاها گفت: همه ساله با ایجاد چنین وضعیتی و با برودت هوا و پناه آوردن جانوران و پرندگان به پایین‌دست، پناه آوردن وحوش به حاشیه سکونتگاه‌های انسان در مناطق شهری و روستایی افزایش می‌یابد که رعایت نکاتی الزامی است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه دارای گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان نادر است، رعایت نکاتی لازم است که باید توجه ویژه اعمال شود.

کشاورزیان از مهم‌ترین گونه‌های شاخص جانوری این شهرستان نکا را پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه ، گورکن، سنجاب جنگلی، خرگوش، گراز ، تشی، شوکا و مرال عنوان کرد.

وی افزود: این سرمای هوا برای شماری از گونه‌های جانوری به ویژه پرندگانی همچون قرقاول ، گنجشک و تیکا و ...  مخاطراتی را به همراه دارد که از جمله آنها می‌توان نایاب شدن مواد غذایی را عنوان کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا بیان کرد: در این فصل پرندگان شهرمان نیازمند سرپناهی گرم و غذایی مناسب برای ادامه حیات هستند.

این مسؤول ادامه داد: افرادی طبیعت دوست از روی مهر و محبت، با ایجاد پناهگاه، قرار دادن دانه و غذا به یاری آنان می‌شتابند و برای یافتن سرپناه و خوراک به این جانوران پناه می‌دهند.

کشاورزیان تصریح کرد: اقدام در حفاظت از حیات وحش علاوه بر اینکه به حفظ زیبایی‌های طبیعت و تنوع زیستی، کمک می‌کند، ارزش اخلاقی و اجر اخروی هم دارد؛ لذا حفظ این گونه‌ها و نگهداری مناسب از این حیات وحش وظیفه همگانی است که برعهده همه ما نهاده شده است.

وی از عموم مردم علاقه‌مند به محیط زیست خواست در صورت مشاهده حیواناتی که به محدوده شهر و روستاها گسیل شده‌اند، مکان آنها را به نزدیک‌ترین محیط‌بانی‌های این شهرستان، گزارش داده و یا درصورت مشاهده هرگونه اقدام به شکار به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نکا اطلاع دهند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.