.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نطق نجفی نماینده مردم بابل در مجلس مطرح شد:
درد کشاورزان و باغداران را جدی بگیرید!
اینجا نه بعنوان وکیل امروز و دیپلمات و سفیر دیروز بلکه به عنوان یک کشاورز زاده با شما سخن می‌گویم! چگونه باید گفت که حال و روز کشاورزان و باغداران و تولیدکنندگان محصولات غذایی خوب نیست.! دسترنج آنها که به رنج حاصل می‌شود، در حیرت توجیهاتی همچون تنظیم بازار به مسلخ می‌رود.
درد کشاورزان و باغداران را جدی بگیرید!

علی نجفی نماینده مردم شهرستان بابل روز گذشته در نطق پیش از دستور مجلس با تذکراتی به وزرای کشاورزی و صنعت خواستار توجه بیشتر به کشاورزان و باغداران شد!

متن این نطق به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران، همکاران محترم، مردم عزیز شهرستان بابل با اغتنام از فرصت، نكات زير را به استحضار می‌رسانم:

-1در شرایطی ماه‌های پایانی سال 1396 را سپری می‌کنيم که علیرغم دستاوردها در زمینه‌های مختلف و همچنین ظرفیت‌ها و امکانات قابل توجه، ج.ا.ا همچنان در برخی حوزه‌ها با چالش‌ها و مشکلات مهمی مواجه است.
این مسائل و مشکلات بر کسی پوشیده نیست. مشارکت و همکاری و مسئولیت پذیری مردم برای برون‌رفت از شرایط کنونی و توسعه کشور و نقد و نظارت آنها و متقابلا گسترش فرهنگ انتقادپذیری، تعمیق ارتباط ارکان مختلف حاکمیت و بهره‌برداری از ظرفیت همه‌ی جریانات و چهره‌های سیاسی و اجتماعی، به مدیریت بهتر چالش‌ها و تبیین بهتر سیاست‌ها و برون رفت از مشکلات کمک خواهد کرد.
مبارزه جدی با فساد و تبعیض، گسترش عدالت قضایی، تمهید ساز وکارهای لازم برای بازسازی اعتماد اجتماعی و ارتقای کارآمدی ارکان مختلف حكومت برای بهبود معيشت مردم، افزایش شفافیت و رقابت پذیری و پرهیز از امنیتی شدن مطالبات عمومی مردم و گفتگوی ملی، بخشی از سازوکارهای مورد نظر و اصلاحاتی است که بارها از سوی خیلی از دلسوزان کشور مورد تاکید قرار گرفته است.
مجلس شورای اسلامی می‌تواند و باید آغازگر باشد. مجلس باید هر گونه توصیه نمایندگان و دیگران برای شغل، وام و همه روش‌های قانون گریزی را ممنوع و در واقع از خود شروع کند.

2- بودجه سال 1397 به زودی در صحن مجلس بررسی خواهد شد. جهت گیری اصلی بودجه نباید به گونه‌ای باشد که فرایند توسعه پایدار کشور را مختل کند.

3-علیرغم شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، عده‌ای در داخل و همزمان با برخی در خارج از کشور، گویا روزشماری می‌کنند برای از بین رفتن برجام!
امریکا خوب می‌داند که برجام یک توافق نامه‌ی چندجانبه بین المللی که به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیوست شده است و طبق منشور متحد، قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجراست.
در این راستا یکی از مقامات رژیم صهیونیستی اخیرا اظهار داشت که دولت امریکا با سیاست جدید در قبال ایران در سمت درست تاریخ ایستاد!
به عنوان یک دیپلمات و دانش آموخته سیاست و روابط بین الملل تاکید می‌کنم که سران آن رژیم، باید تاریخ را دوباره مطالعه کنند تا جهت درست آن را دریابند. افکار عمومی جهانیان به خوبی تصدیق می‌کند که جهت درست تاریخ، نسبتی با خشونت، ترور، اشغال‌گری و غصب سرزمین ندارد.

4-مردم عزیز، همکاران محترم! بحران آب در ایران جدی است. شایسته است عزم ملی با برنامه و طرح مدون و مشخص برای مقابله با پیامدهای امنیتی و اقتصادی و اجتماعی کمبود آب ایجاد شود. شایسته است وزارت نیرو با فوریت برنامه جامع در این خصوص ارائه نماید.

5- برخی قوانین و دستورالعمل‌ها، عملا فرآیند توسعه در کشور به ویژه در استان مازندران را مانع شده است. ضرورت اهتمام وزارت دادگستری و مجلس شورای اسلامی به تنقیح قوانین مرتبط با اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در راستای تسهیل زندگی مردم به ویژه دراستان‌های شمالی کشور به گونه‌ای که حق توسعه از مردم سلب نشود و در عین حال توسعه به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک کند، مورد تاکید است. تخریب ابنیه و اماکن کسب و کار برخی از محروم ترین انسان‌ها و پاک کردن صورت مساله، راه حل نیست.

6-و اما سخنی با وزیر محترم جهادکشاورزی و وزارت صنعت،معدن و تجارت!
اینجا نه بعنوان وکیل امروز و دیپلمات و سفیر دیروز بلکه به عنوان یک کشاورز زاده با شما سخن می‌گویم! چگونه باید گفت که حال و روز کشاورزان و باغداران و تولیدکنندگان محصولات غذایی خوب نیست.
چرا باور نمی‌کنید که بسیاری از بازارهای مناطق شمالی، از برنج خارجی انباشته است و به صورت قاچاق و غیره توزیع می‌شود و متاسفانه برنج داخلی در کارخانجات شالیکوبی روی دست کشاورز بیچاره مانده است و در کمال ناباوری، مجوز واردات برنج داده می‌شود.
درد کشاورزان و باغداران را جدی بگیرید! دسترنج آنها که به رنج حاصل می‌شود، در حیرت توجیهاتی همچون تنظیم بازار به مسلخ می‌رود.

7- اما وزیر محترم نیرو و رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست! انتقال آب دریای خزر، تغییراتی اقلیمی و پیامدهای مخرب زیست محیطی را موجب می‌شود. مردم، نمایندگان، نهادهای مدنی و غیردولتی و شبکه‌های زیست محیطی در شمال کشور با این پروژه مخالفند! به نظرات کارشناسی توجه نمایید. فعلا دریاچه ارومیه را دریابید!

8-عدم توجه به استان‌های شمالی و ندادن سهم واقعی به آن‌ها در توسعه، موجب شده است این استان‌ها نتوانند در اقتصاد ملی نقش برجسته ایفا نمایند. باید در تخصیص اعتبارات و توزیع امکانات به این مهم توجه شود.

 -9-و نکته ای به وزیر محترم راه وشهرسازی!
ما وضعیت بودجه کشور و وزارت متبوع شما را درک می‌کنیم و لیکن مهمتر از آن مشکلات و حوادث روزمره مردم در
آقاي وزیر!
آیا می‌دانید که در محورهای بندپی غرب، سپاه دانش، بندپی شرق، کیاکلا، بابلکنار و ... طی دو ماه اخیر چندین نفر از مردم بی‌گناه شهرستان بابل در تصادفات جاده‌ای از بین رفته‌اند.
مداخله مستقیم جنابعالی در کمک به اتمام پروژه‌های نیمه کاره در این محورها و تسریع در تامین منابع مالی آن، کمترین کار در پاسخ به نگرانی مردم و خانواده و بستگان افراد متوفی در این حوادث است.

10- از صدا وسیما می‌خواهم که به اختلافات دامن نزنند و کینه‌ها را شعله‌ور نکنند. رئیس محترم سازمان صدا و سیما به عنوان یک نهاد ملی باید اقتدار و تسلط بیشتری بر بخش‌های مختلف سازمان داشته باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کارگر 5 بهمن 1396
به فکر عالم وآدم هستید یعنی یکی نیست فکری برای نیروهای شرکتی صنعت آب وبرق وتبدیل وضعیتشون به قرارداد مسقیم بکنه، خبرنگاران عزیز وشمال نیوز محبوب هم میتونه این مطلب رو از یکی بپرسه وبما جواب بدن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.236 seconds.