.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همکاری‌های بین ایران و نروژ در چهار زمینه انجام می‌شود
سفیر نروژ در ایران گفت: همکاری‌های بین ایران و نروژ در چهار زمینه انجام می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، لارس نوردروم  صبح امروز طی نشستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی مدیران بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی مازندران که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار کرد: چهار سال پیش به‌عنوان توریست وارد ایران شدم و قله دماوند را فتح کردم و شهریور امسال نه به‌عنوان توریست بلکه به‌عنوان سفیر به ایران آمدم که این‌بار با هدف تجاری و گسترش تجارت کشورم وارد ایران شدم.

وی با بیان اینکه نخستین هدفم بهبود روابط اقتصادی و درآمدزایی برا دو طرف است، گفت: هدف دوم نروژ با توجه به اینکه این کشور از تحریم هسته‌ای ایران و کشورهای جهانی حمایت می‌کند و می‌خواهد تجارهای نروژی را به ایران بیاورد و روابط خوبی ایجاد کند.

سفیر نروژ در ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر همکاری‌های بین ایران و نروژ در چهار زمینه انجام می‌شود، اضافه کرد: نخستین بحث شیلات و آبزی‌پروری است که  افزایش قابل توجهی در آبزی‌پروری داریم و در بوشهر و بندرعباس داشتیم که همچنین بعد از جلسه ای که با مرکز پرورش خاویار داشتیم می‌خواهم به همراه تجار کشورم با ایران همکاری داشته باشم.

نوردروم تصریح کرد: بحث دوم در زمینه نفت و گاز است که فعالیت‌هایی در حال انجام است و قراردادی برای پیداکردن ذخایر نفتی در دریای خزر در حال اجراست.

وی یادآور شد: بحث سوم در بخش انرژی‌های جایگزین و قابل برگشت و تجدیدپذیر است که در این زمینه هم در حال گسترش فعالیت هستیم.

سفیر نروژ در ایران ادامه داد: بحث چهارم هم در زمینه کشتیرانی در دریای خلیج فارس انجام می‌شود که در حال همکاری هستیم.

نوردروم با ارائه  خلاصه‌ای از برنامه‌هایی که در ایران در حال اجراست، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با گسترش فعالیت‌های مشترک بین دو کشور در راه پیشبرد اهداف دو کشور قدم برداریم.

این نشست با حضور فعالان اقتصادی مازندران ازجمله شرکت‌های فولاد بهمن، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، شرکت توشه دامغان نگین شمال، سازمان بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد، آموت، مگانراتا ایران، میراث فرهنگی و گردشگری، اداره‌کل شیلات، پالاپال صنعت شمال، شرکت گیاهان دارویی شفا رامسر، اداره‌کل اقتصادی و دارایی، شرکت برکه شمال، شرکت خوراک دام و آبزیان مازندران همراه بود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.731 seconds.