.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۲۵ سال طول می کشد تا پروژه های نیمه کاره تکمیل شود
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، شمار پروژه‌های نیمه‌کاره در کشور را ۷۱ هزار مورد بیان کرد و گفت: ۲۵ سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

به گزارش شمال نیوز،علی‌اصغر یوسف نژاد بابیان اینکه از ۷۱ هزار پروژه نیمه‌کاره در کشور، حدود ۵ هزار پروژه ملی و ۶۶ هزار پروژه استانی و شهرستانی است، افزود: برای اتمام آن‌ها نیاز به اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان داریم و با روند در نظر گرفتن سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی، ۲۵ سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها به اتمام برسد اما با توجه به عمر پروژه‌ها و استهلاک، انجام چنین کاری نیز سخت است.

یوسف نژاد بابیان اینکه ازجمله سیاست‌گذاری‌های کمیسیون تلفیق مشارکت دادن بخش تعاونی، خصوصی و غیردولتی در اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره با همکاری دولت است، گفت: حدود ۱۴ هزار پروژه، در سطح استان‌ها و ملی شناسایی‌شده تا به مردم واگذار شود و حتی به دولت اختیار واگذاری پروژه‌های به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری نیز داده‌شده، چراکه اگر بسیاری از این پروژه‌ها به بخش غیردولتی واگذار شود؛ نگهداری، بهره‌وری و فایده اقتصادی آن مناسب‌تر از زمانی خواهد بود که دولت آن را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برخی استانداردهای دنیا و استفاده بسیاری از کشورها از بازارهای سرمایه، مردم و سرمایه‌گذاری خارجی در بخش اقتصادی کشور خود، آن را روش مناسبی برای پیشرفت کشورها دانست و افزود: در بودجه تلاش شد تا با انتشار اوراق مشارکت و خزانه اسلامی کاری کنیم که از این شرایط استفاده شود، چراکه خریداران اوراق مشارکت به‌نوعی پول خود را وارد تولید می‌کنند و بدین نحو؛ پول از جیب مردم به سمت اقتصاد کشور می‌رود و تورم نیز کنترل می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در رابطه با توزیع اوراق مشارکت افزود: با توجه به احکام، شرایط و الزامات خاص در کمیسیون تلفیق به این امر پرداخته شد و به شهرداری‌ها، شرکت‌های وابسته به وزارتخانه‌ها، وزارتخانه‌ها و دولت اجازه توزیع اوراق مشارکت داده‌شده است.

وی ازجمله اتفاقات مثبت در بودجه امسال را مربوط به فعالان اقتصادی و پیمانکارانی برشمرد که با بانک‌ها و دولت قرارداد داشته و به‌طورکلی از دولت طلبکار و به بانک، دارایی و تأمین اجتماعی بدهکار بودند، افزود: کلیه پیمانکاران که از دولت طلب دارند و به بانک‌ها و مالیات بدهکارند، در حد صد هزار میلیارد تومان تهاتر شده و حسابی در نزد بانک مرکزی باز و بعدازآن دولت به بانک مرکزی بدهکار می‌شود.

یوسف نژاد بابیان اینکه ما چاره‌ای جز این تصمیم نداشتیم، افزود: عموماً این پیمانکاران نمی‌توانستند مطالبه خود را از دولت دریافت کنند اما دارایی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها به ضبط اموال و بستن حساب این پیمانکاران مبادرت می‌ورزیدند که موجب آثار روانی سوء نیز می‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و ۸۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی است و از ۳۶۸ هزار میلیارد تومانی که در اختیار دولت است، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه جاری و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی است و عملاً قدرت مانور برای مجلس و خود دولت کار بسیار سختی است.

وی بابیان اینکه کار بودجه‌نویسی کار بسیار سختی بوده و باید ملاحظات و جهت‌گیری مردم نیز لحاظ می‌شد چراکه نمایندگان باید صدای مردم باشند، تصریح کرد: مجلس تقابلی با دولت نداشته است و درمجموع، باید برآیند همکاری دولت و مجلس به نفع مردم و در جهت مصلحت و منافع مردم باشد.

یوسف نژاد با اعلام اینکه درنهایت سعی شده تا ساختار پیشنهادهای دولت در بودجه لحاظ گردد، افزود: مقرر بود دولت از محل حامل‌های انرژی، ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد و ما آن را به نفع مردم حذف کردیم ولی در جای دیگر جبران شده است و آنچه در کمیسیون تلفیق تصویب‌شده، در صحن علنی، نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه که در صحن علنی تصمیم‌گیری شود، بیشتر اجرای بودجه است تا نوشتن آن و در این میان سازمان برنامه‌وبودجه نقش مهمی دارد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.