.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشخیص ۸ سرطان با یک آزمایش خون
در بسیاری از انواع سرطان، تشخیص بیماری فرآیندی طولانی است اما متخصصان به یک نوع جدید آزمایش خون دست پیدا کردند که روشی موثرتر برای این منظور است.

به گزارش ایسنا، به گفته متخصصان آمریکایی این تست خون جدید موسوم به CancerSEEK تکنیک تشخیصی ساده و موثرتری ارائه می‌دهد که از قابلیت تشخیص هشت نوع سرطان برخوردار است.

در آزمایش‌ جدید، متخصصان نشان دادند چگونه این تست خون می‌تواند دارای حساسیت بالا در تشخیص سرطان در بیش از ۱۰۰۰ فرد مبتلا به این بیماری باشد.


در سراسر جهان، سرطان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر است. برآوردها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰ تعداد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری از هشت میلیون به ۱۳ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. همچنین تشخیص زودهنگام، نکته کلیدی در کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری است. با تشخیص زودهنگام، احتمال نتیجه بخش بودن روش‌های درمانی سرطان بالاتر است اما، متاسفانه بسیاری از انواع سرطان در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شوند.


به گفته متخصصان آمریکایی، این تست جدید خون از طریق تشخیص نشانه‌های ۱۶ جهش ژنی و هشت پروتئین که با هشت نوع مختلف سرطان مرتبط است، عمل می‌کند. این سرطان‌ها شامل سرطان پستان، ریه، روده، کبد، معده، پانکراس، مری و تخمدان است.


در این مطالعه متخصصان CancerSEEK را روی ۱۰۰۵ بیمار که به یکی از این هشت نوع سرطان مبتلا بودند، آزمایش کردند. متخصصان مشاهده کردند که این تست قادر به تشخیص ۷۰ درصد سرطان‌هاست و میزان حساسیت آن از ۳۳ درصد در سرطان پستان تا ۹۸ درصد در سرطان تخمدان متفاوت است.


به گزارش مدیکال نیوز تودی، علاوه بر این، متخصصان آمریکایی مشاهده کردند این تست خون قادر به تشخیص موقعیت تومورهای سرطانی در ۸۳ درصد بیماران است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.