.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علت سینوزیت چیست؟
توجه داشته باشید هرجا التهاب بینی داشته باشیم، التهاب سینوس را هم داریم و کمتر اتفاق می‌افتد فقط در بینی یا سینوس التهاب داشته باشیم. مهم‌ترین علت سینوزیت، عفونی است که در راس آنها ویروس‌ها هستند.

به گزارش شمال نیوز، پس از آن علل باکتریایی و قارچی قرار دارد. البته علل آلرژیک یا حساسیتی را نیز می‌توان نام برد. تماس با ماده محرکی که بدن به آن حساس است می‌تواند در اثر عوامل فیزیکی باشد. تغییر دما یعنی سرمای خیلی زیاد، گرمای خیلی زیاد و سایر عوامل فیزیکی مانند خستگی زیاد می‌تواند در مخاط التهاب ایجاد کند‌. همچنین بیماری‌های خود ایمن علائمی را به صورت رینوسینوزیت ایجاد می‌کند.

علائم رینوسینوزیت کدام است؟

گرفتگی بینی، بسته شدن راه تنفس به علت التهاب، کاهش حس بویایی، ترشح از بینی (ترشح پشت حلق) و بسته شدن دهانه سینوس‌ها ایجاد درد می‌کند. درد در رینوسینوزیت خیلی خفیف است؛ البته رینوسینوزیت حاد درد شدیدی ایجاد می‌کند. گرچه اغلب دردهای سرو صورت به علت میگرن یا شبه میگرن یا تنفسی است .

سینوزیت چگونه تشخیص داده می‌شود؟

بسیاری از اوقات با علائمی که بیمار ذکر می‌کند و معاینه، بیماری را تشخیص می‌دهیم. یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص، ‌استفاده از آندوسکوپی تشخیصی بینی و سینوس است. با این روش دهانه سینوس‌ها ومخاط بینی را می‌توان مشاهده کرد. و می‌توان نوع ترشحاتی را دید که از سینوس‌ها به بینی وارد می‌شود. البته علاوه بر معاینه و آندوسکوپی،‌ سی‌تی اسکن سینوس و بینی را هم داریم که در جایی که دهانه سینوس بسته است، کمک می‌کند.

آیا آندوسکوپی از بینی و سینوس‌ها سرپایی انجام می‌شود؟

بله این کار در مراکز تشخیص بیماری‌های گوش و حلق و بینی و در مطب، به‌طور سرپایی قابل انجام است.

تفاوت دردهای میگرنی و رینوسینوزیتی کدام است؟

در رینوسینوزیت معمولا دردها خفیف است و در نقاط خاصی است. دردهای میگرنی معمولا شدیدتر است و با یک محرک محیطی مثل سرما، گرما، نور، صدا، گرسنگی، تشنگی، خستگی، بی‌خوابی، استرس یا حتی آلرژن‌ها، ‌تشدید می‌شود. ضمن این که دردهای میگرنی ضربان دار هستند. اغلب دردهای میگرنی یک طرفه هستند. گرچه می‌توانند دو طرفه هم باشند. معمولا درد به پشت سر و گاهی هم به چشم و گوش می‌زند.

درمان رینوسینوزیت شامل چه مواردی است؟

اگر علت به آلرژی مربوط باشد، درمان شامل پیدا کردن عامل حساسیت زا و سپس حذف آن ماده می‌شود. اگربه هر علتی فرد نمی‌تواند از ماده آلرژن پرهیز کند، درمان با اسپری و داروهای ضدآلرژی امکان‌پذیر است. اگر عامل ویروسی در کار باشد، درمان مراقبتی و پشتیبانی نیاز است و باید صبرکنیم تا دوره بیماری پایان پذیرد. مگر این که بیمار نقص ایمنی داشته باشد که باید داروهای ضد ویروس دریافت کند.

آیا در مراقبت ها، شستشو با سرم نقش دارد؟

اگر عامل بیماری، آلرژی باشد بله شست‌وشو با سرم به‌طور مکانیکی، ماده آلرژیک را از سینوس خارج می‌کند. البته شست‌وشو برای رینوسینوزیت‌های ویروسی و چرکی توصیه نمی‌شود؛ زیرا عفونت را به جایی که نرفته، منتقل می‌کند. درمان رینوسینوزیت‌های چرکی، عمدتا با آنتی‌بیوتیک و مصرف دارو و درمان رینوسینوزیت‌های قارچی از طریق جراحی است. اگر علت رینوسینوزیت، ایمونولوژی باشد فرد باید به متخصص روماتولوژی مراجعه کند و اگر علت آن پولیپ باشد، جراحی پولیپ توصیه می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.481 seconds.