.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۶ عامل افزایش یا کاهش ناگهانی قند خون را بشناسید
ناراضی بودن از کار و به طور کلی استرس‌های مرتبط با کار می‌تواند هورمون‌هایی را در بدن آزاد کند که باعث افزایش قند خون شوند. این روند در افراد مبتلا به دیابت نوع دو شایع‌تر است. سعی کنید با استراحت، تنفس عمیق و ورزش مدیریت استرس خود را به دست بگیرید و اگر ممکن است موقعیت و مسئولیت خود را عوض کنید.

به گزارش شمال نیوز، دیابت یکی از بیماریهایی است که روز به روز به شمار مبتلایان به آن اضافه می‌شود، پس ضروری است بدانیم کدام غذاها، داروها و یا شرایط زندگی باعث افزایش یا کاهش سطح قند خون در دیابتی‌ها می‌شوند. به نقل از آوای سلامت در اینجا ۶ دلیل برای نوسانات قند خون در مبتلایان به این بیماری معرفی شده‌اند.
سرماخوردگی: قند خون شما افزایش می‌یابد زمانی که بدن در حال مبارزه با یک بیماری است. آنتی بیوتیک‌ها، ضد احتقان‌ها و سایر داروهای مشابه می‌تواند بر روی قند خون شما تاثیر بگذارد. توصیه می‌شود آب و مایعات زیادی بنوشید تا آب کافی به بدنتان برسد. اگر بیشتر از دو ساعت دچار اسهال و استفراغ هستید و یا دو روز متوالی بیمار هستید و بهتر نشده‌اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

استرس شغلی: ناراضی بودن از کار و به طور کلی استرس‌های مرتبط با کار می‌تواند هورمون‌هایی را در بدن آزاد کند که باعث افزایش قند خون شوند. این روند در افراد مبتلا به دیابت نوع دو شایع‌تر است. سعی کنید با استراحت، تنفس عمیق و ورزش مدیریت استرس خود را به دست بگیرید و اگر ممکن است موقعیت و مسئولیت خود را عوض کنید.

نوشیدنی‌های ورزشی: برخی از این نوشیدنی‌ها حاوی شکر فراوان هستند اگرچه کمبود آب بدن را جبران می‌کنند. اگر قرار است کمتر از یک ساعت ورزش کنید، بهترین نوشیدنی همان آب است. اگر می‌خواهید ورزش‌های طولانی تر و سنگین‌تر انجام دهید، با پزشک خود در مورد کالری، کربوهیدرات و مواد معدنی این نوشابه‌ها باید مشورت کنید.

میوه‌های خشک: انتخاب میوه، یک انتخاب سالم است اما باید بدانید که میوه‌های خشک شده کربوهیدرات بیشتری دارند و قند خون را به سرعت بالا می برند.

استروئیدها: کورتیکواستروئیدهایی مانند پردنیزولون برای درمان جوش یا تاول، ورم مفاصل، آسم و بسیاری دیگر از شرایط پزشکی می‌تواند قند خون را بالا ببرد و حتی خطر ابتلا به دیابت در برخی افراد را افزایش دهد. دیورتیک‌ها یا همان کمک کننده‌ها به کنترل فشار خون بالا نیز همین خاصیت را دارند. برخی از داروهای ضد افسردگی نیز باعث نوسانات قند خون می‌شوند.

هورمون‌های زنانه: هنگامی که هورمون زنانه تغییر می‌کند، میزان قند خون نیز تغییر می‌کند. ماهیانه قند خونتان را کنترل کنید تا ببینید قاعدگی چه تاثیری بر قند خونتان دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.